Lage bpm occasion, betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-05 14:35
Binnenkort ga ik een auto bezichtigen. (Een Toyota C-HR). Het is een importauto. Ik heb het kenteken (S/212/KR) opgezocht en tot mijn verbazing zag ik een bpm van 371 euro.

Omdat ik een leek op dit gebied ben wil ik jullie vragen of dit een red flag is? Of kan dit wel gewoon kloppen? Ik heb namelijk eens gelezen dat bij een lage bpm je te maken hebt met een schade auto.

[ Voor 3% gewijzigd door Joris-Jansen op 18-03-2023 01:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:43
Lage bpm bij import betekend meestal schade bij import ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:28
En bij een zo jonge auto (1 jaar!) zo'n lage bpm duidt op een grote schade.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Er is iets mis met die auto, of schade, of fraude.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
Oke. Ik zal dan eens goed uitvragen. Wat lakschade wat hersteld is vind ik niet zo erg, maar heb geen zin in allemaal fouten in de constructie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05 22:30
Zo te zien handelt het bedrijf ( waar deze auto staat ) alleen maar in import auto's.

Valt mij op dat bij veel van die nieuwere auto's een lage bpm hebben.

Zou even goed doorvragen en evt schaderapport opvragen. Bij twijfel niet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

BPM is op dit soort hybrides niet heel hoog maar dit is wel gek idd.

https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/de
Joris-Jansen schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 07:49:
Oke. Ik zal dan eens goed uitvragen.
Wat verwacht je aan antwoord:
"klopt meneer, geheel Total Loss maar we hebben de wagen na import tegen de laagste prijs met gestolen auto-onderdelen weer opgelapt" .

Denk je echt dat je eerlijk antwoord krijgt of dat 'bewijzen' (bijv foto's of nota's) echt kloppen?

Je gaat als leek ingepakt, voorgelogen worden en genaaid.. Op zn minst een onafhankelijke keuring laten uitvoeren.

[ Voor 10% gewijzigd door bombadil op 18-03-2023 08:21 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
bombadil schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:16:
BPM is op dit soort hybrides niet heel hoog maar dit is wel gek idd.

https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/de

[...]

Wat verwacht je aan antwoord:
"klopt meneer, geheel Total Loss maar we hebben de wagen na import tegen de laagste prijs met gestolen auto-onderdelen weer opgelapt" .

Denk je echt dat je eerlijk antwoord krijgt of dat 'bewijzen' (bijv foto's of nota's) echt kloppen?

Je gaat als leek ingepakt, voorgelogen worden en genaaid.. Op zn minst een onafhankelijke keuring laten uitvoeren.
Vragen kan natuurlijk altijd. Maar heb ook nog een ander autobedrijf gevonden (ook met import auto’s). Die heeft ook allemaal lage bpm bedragen.
Zoals S/649/LK. Zij verkopen trouwens ook de CHR met lage bpm.

Zouden ze gewoon trucjes hebben om aan zulke lage bpm bedragen te komen of zouden het toch schade auto’s zijn?….. hmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Joris-Jansen schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:49:
[...]

Vragen kan natuurlijk altijd. Maar heb ook nog een ander autobedrijf gevonden (ook met import auto’s). Die heeft ook allemaal lage bpm bedragen.

Zouden ze gewoon trucjes hebben om aan zulke lage bpm bedragen te komen of zouden het toch schade auto’s zijn?….. hmmmm
De BPM van deze auto is rond de 1000 euro, gezien het een hybride auto is is dat toch niet zo gek?

Kijk je bijvoorbeeld bij 1 die nog in duitsland staat: https://www.dasimport.nl/...hybrid-importeren-8238301 dan zie je ook een bedrag van rond de 1000 euro.

https://www.dasimport.nl/...hybrid-importeren-8117526 is bijv. maar 250 euro volgens de berekening.

[ Voor 24% gewijzigd door Oid op 18-03-2023 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsa
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-05 21:13
Nederlandse BPM afdracht is toch leeftijdsafhankelijk. ca 1% minder perr maand dat de auto oud is. Je geeft een kenteken op, dar is de datum van inschrijving in Nederland, de auto is waarschijnlijk een stukje ouder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jongens, altijd handig om te reageren als je minimaal een beetje weet hoe het systeem ongeveer werkt. Bij de kentencheck op de RDW site staat niet wat aan BPM betaald is, maar wat de berekende oorspronkelijke BPM zou zijn geweest. Daar gaat dan de leeftijdskorting vanaf.

Staat er ook bij:
Wat u hier ziet is de bruto BPM voor een ongebruikt motorrijtuig. Gaat het om een geïmporteerd en gebruikt motorrijtuig en is de afschrijving op de BPM gebaseerd op de werkelijke waarde? Dan is de bruto BPM herrekend. Vaak is dat een lagere waarde dan de oorspronkelijke bruto BPM.
Dus enkel als ze de auto niet volgens de afschrijvingstabel hebben getaxeerd maar op de werkelijke waarde (want schade) is de bpm lager.

Ik zou om foto’s vragen van de auto voor import.

[ Voor 50% gewijzigd door fsfikke op 18-03-2023 09:48 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Joris-Jansen schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 01:13:
Binnenkort ga ik een auto bezichtigen. (Een Toyota C-HR). Het is een importauto. Ik heb het kenteken (S/212/KR) opgezocht en tot mijn verbazing zag ik een bpm van 371 euro.

Omdat ik een leek op dit gebied ben wil ik jullie vragen of dit een red flag is? Of kan dit wel gewoon kloppen? Ik heb namelijk eens gelezen dat bij een lage bpm je te maken hebt met een schade auto.
De BPM registratie online zegt niets, kan wel vermoeden geven van. Maak je niet gek met dit soort onzin. Bij een slecht gevoel moet je de auto niet kopen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Joris-Jansen schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:49:
[...]

Het is een paar jaar geleden in het nieuws geweest, misschien dat het nog steeds kan
https://www.rtlnieuws.nl/...-belasting-kleine-pakkans

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:31
Loop hier momenteel ook tegen aan met jong gebruikte auto's. Vier auto's bekeken, waarvan drie met onjuiste BPM en shady onderhoudsadministratie. Vaak hebben ze of willen ze de import rapporten niet laten zien (want dan zijn ze bewust met misleiding bezig). Er zit ook fraude tussen, dat ze voor import er schade onderdelen (bumpers, deuren, velgen) opzetten, opties verdoezelen en de computer uitschakelen en zo de auto invoeren voor lage BPM en dat het dus eigenlijk geen schade auto is. Maar ja dat is dus weer fraude.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jumpman schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:46:
Loop hier momenteel ook tegen aan met jong gebruikte auto's. Vier auto's bekeken, waarvan drie met onjuiste BPM en shady onderhoudsadministratie. Vaak hebben ze of willen ze de import rapporten niet of willen ze ze niet laten zien (want dan zijn ze bewust met misleiding bezig). Er zit ook fraude tussen, dat ze voor import er schade onderdelen (bumpers, deuren, velgen) opzetten, opties verdoezelen en de computer uitschakelen en zo de auto invoeren voor lage BPM en dat het dus eigenlijk geen schade auto is. Maar ja dat is dus weer fraude.
Klinkt inderdaad als red-flag op red-flag.

Maar enkel op basis van de info op de RDW site zou ik m'n conclusies laten afhangen. Bij de laatste auto die ik geïmporteerd heb kloppen de bedragen voor geen meter. Bruto BPM €9070 - Catalogusprijs €224.591 Voor een BMW m240i :p

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 27-06-2024 13:58 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1