Toon posts:

Solar Edge installatie: en of deze juist is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Peeceem
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07:12
Mijn vraag
Wij hebben al een paar jaar een Solar Edge installatie.

Solar Edge HD wave se4000h
15 panelen Ulica solar UL-310m-60
Individuele optimizers (type zoek ik nog)

Relevante software en hardware die ik gebruik
3Dbag afbeelding voor helling dak

Als ik de solar app bekijk is er 1 string, maar geen van de panelen heeft een ‘hellingshoek’

Twijfel is of deze installatie optimaal is aangelegd.

Beste antwoord (via Peeceem op 18-03-2023 12:16)

• -Smoke-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:15

-Smoke-

Maverick Reploid

Ik vermoed dat je installateur een beetje lui is geweest met het intekenen en alleen de posities heeft genoteerd, niet de effectieve helling en hoek waar ze onder staan omdat dat minder "mooi" uitziet. Dit heeft geen invloed op de werking.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:11
Wat zegt het Designer rapport dat je vast toendertijd van de installateur hebt gehad? (haha, yeah right).

Dat hellingshoeken niet in de app staan zegt niet veel. Dit ziet er met de schaarse gegeven informatie voornamelijk uit als een systeem dat helemaal geen SolarEdge nodig had gehad (of er moeten bomen staan op een onwaarschijnlijk plaats), maar kwaad kan dat niet, en dat er iets mis zou zijn is hieruit niet af te leiden.

Waarom twijfel je?

Post eens wat dag-grafieken bij mooi weer?

Wat was je jaaropbrengst van de laatste paar jaren, als je dat zo bij de hand hebt?

[Voor 10% gewijzigd door Wilke op 17-03-2023 21:30]

• Peeceem
Wilke, dank voor je reactie. Twijfel komt vanuit enerzijds de elektra monteur die de aansluiting van de groep op de rail ‘zo zo’ vond. Anderzijds kijkend naar airco’s kwam ik ‘pas’ op het Solar Edge topic (heb denk onder een steen gelegen)
De app met hellingshoek bracht me uiteindelijk zo ver om eens te rade te gaan.
En idd het rapport uit designer heb ik niet gezien. (Probeerde een account aan te maken maar moet dan een btw nummer ‘lenen’)
Zal even voor opbrengst voorbeeld sturen.

• Peeceem
Hmm. Rekenvoorbeeld zou dan zijn: 15 * 310 (Max) =4600 *0,85 (daggem.)/ 365 = 10,7 dagopbrengst. En daar komen we eigenlijk vandaag met een bewolkte dag al zowat aan.
Volgens mij valt het idd mee:-)
(2022 was 5,82 Mwh )

Acties:
  • +2Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

15 panelen met p370(??) optimizers allemaal 1 kant op met een 1 fase omvormer?
Geen rare schaduwen?

Niks aan de hand.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• -Smoke-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:15

-Smoke-

Maverick Reploid

Ik vermoed dat je installateur een beetje lui is geweest met het intekenen en alleen de posities heeft genoteerd, niet de effectieve helling en hoek waar ze onder staan omdat dat minder "mooi" uitziet. Dit heeft geen invloed op de werking.

• Peeceem
Dank voor het meekijken/denken!

• Peeceem
Topic kan dicht

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:11
Als je in een goed jaar bijna 6000 kWh binnenhaalt met 4600 Wp dan kun je meteen stoppen met zoeken of je installatie problemen heeft ja ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee