Toon posts:

Home Assistant Blauberg ventilator

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• maxkoe
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-03 11:24
Nu heb ik een hele mooie badkamer ventilator die ik graag wil integreren in mijn smarthome.
Helaas krijg ik dit niet voor elkaar. Ik ben wel een beetje aan het prutsen geweest met verschillende voorbeelden die op het internet gevonden heb. Ook voorbeelden die voor een andere ventilator zijn bedoeld (wel blauberg).
Er moet iets gebeuren met een UDP protocol naar die ventilator en dan moet ik een packet sturen en dan krijg ik antwoord.

Helaas krijg ik dit niet voor elkaar. Met nodered kan je het blokje UDP gebruiken en een packet naar een IP sturen. Ik kan wel een packet sturen en dan krijg ik wel antwoord maar dat lijkt niet op wat ik zou moeten krijgen.

Wie oh wie kan mij helpen.

De link heb ik hieronder bijgezet naar de ventilator.
Ook een link naar de handleiding heb ik er bij gezet.

https://www.ventilatiesho...WIgIf9GUg_w8aAni2EALw_wcB
https://www.ventilatiesho.../1/b168_1en_01preview.pdf

[Voor 4% gewijzigd door maxkoe op 17-03-2023 14:45]

Alle reacties

• Shorty24
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-03 19:20
Ik kan me voorstellen dat je met een tool als Wireshark gedetailleerdere informatie kan verkrijgen.
Vaak worden UDP pakketjes ook verstuurd als “broadcast”.

• maxkoe
Shorty24 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:10:
Ik kan me voorstellen dat je met een tool als Wireshark gedetailleerdere informatie kan verkrijgen.
Vaak worden UDP pakketjes ook verstuurd als “broadcast”.
Hoi Ja dat heb ik gebruikt. En daar krijg ik ook reactie weer terug of ik zie iig een reactie.
Alleen krijg ik die niet zo als ik zou verwachten.

• Shorty24
Kan het zijn dat de checksum niet correct is die je verstuurd?

• Shorty24
De PDF geeft best duidelijke informatie. Zo lijkt me.
Wat krijg je dan voor antwoord je device? Een foutcode?

• Shorty24
Dit antwoord klopte niet

[Voor 68% gewijzigd door Shorty24 op 18-03-2023 13:20]

• maxkoe
Nou ja de PDF is denk ik wel redelijk volledig alleen snap ik het niet.

Ik verstuur het volgende naar een het betreffende IP.
[253,253,2,16,48,48,52,53,48,48,51,66,52,49,52,51,53,55,48,49,0,1,185,163,166,4]

Dit zie ik ook voorbij komen in wireshark en als ik in een nodered een UDP listener heb en aansluit op een debugger zie ik dit ook.

Ik snap het alleen niet.

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:42
maxkoe schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:24:
Nou ja de PDF is denk ik wel redelijk volledig alleen snap ik het niet.

Ik verstuur het volgende naar een het betreffende IP.
[253,253,2,16,48,48,52,53,48,48,51,66,52,49,52,51,53,55,48,49,0,1,185,163,166,4]

Dit zie ik ook voorbij komen in wireshark en als ik in een nodered een UDP listener heb en aansluit op een debugger zie ik dit ook.

Ik snap het alleen niet.
je mixt hex en decimaal in je regel hierboven:

0xFD = 253 decimaal
0x02 = 10 decimaal maar je vermeld 2

wellicht maak je die fout ook nog verder in je data

nvm, lekker wakker hiero 8)7

[Voor 6% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 18-03-2023 13:32]

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:42
wat gebeurt er als je een bekend, werkende pakketje opnieuw verstuurd? Dat zou namelijk altijd dezelfde response moeten geven en altijd valid moeten zijn aangezien er geen tijd-component in de checksum oid zit.

Of heb je helemaal niets werkend?

• maxkoe
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:35:
wat gebeurt er als je een bekend, werkende pakketje opnieuw verstuurd? Dat zou namelijk altijd dezelfde response moeten geven en altijd valid moeten zijn aangezien er geen tijd-component in de checksum oid zit.

Of heb je helemaal niets werkend?
Ja op zich heb ik enkele dingen werkend.
Dus ik weet het IP waar het heen moet en dan krijg ik reactie.
Je hebt me een klein stapje verder geholpen.

Ik ga van de week even een detail beschrijving maken wat er precies gebeurd en wat ik precies doe

Mark
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee