Mogelijkheden om van PC naar TV te streamen

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomassonl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02 00:18
Beste Tweakers,

Momenteel gebruik ik een Playstation 3 om films en series van mijn PC naar de TV te streamen. Ik ben opzoek naar een alternatief en ik weet niet goed welke alternatieven op dit moment beschikbaar zijn en vraag jullie advies. Mijn voorkeur gaat uit naar een apparaat dat via wifi de data kan ontvangen van de PC en naar de TV kan zenden via een HDMI kabel. Kan iemand mij mogelijke alternatieven adviseren?

Daarnaast ben ik voor mijn ouders opzoek naar een optie waarbij een USB stick in een apparaat gestoken kan worden met video files en op de TV afgespeeld kan worden. Ik denk dan ook aan iets dat verbinding met de TV maakt via HDMI waarin de USB gestoken kan worden. De TV van mijn ouders staat in een boekenkast en derhalve is het steken van een USB direct in de TV geen optie.

Bij voorbaat hartelijk dank voor enig advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:59
Wat heb je zelf al gevonden? De twee zaken die je noemt zijn prima te regelen met een Chromecast oid en de juiste TV met een USB verlengkabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis eigen inzet en uitzoekwerk. Je mag alles vragen op het forum mits je maar aangeeft wat je zelf gevonden hebt en wat er onduidelijk is. Zie ook de Huisregels. en de standaard template die naar voren komt als je een topic opent.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dicht bij gebrek aan eigen inzet. Het staat je natuurlijk vrij een nieuw topic te openen. Let daarbij op bovenstaande.

Dit topic is gesloten.