Hallo allen,
Ik heb vorige week een nieuwe PC samengesteld & besteld met de volgende specs:
Case. : NZXT H5 Flow
PSU. : Corsair RM850X
MB. : ASUS TUF B650 Plus
RAM. : Corsair 32GB 5600hmz CMK32GX5M2B5600C36
GPU : Asrock Radeon RX 7900 XT 20GB
CPU. : Ryzen 7 7700X AM5
FANS: Kraken X53 RGB
SSD: : Samsung 980 PRO 2TB
Het probleem:
TLDR; machine start, geen POST/BIOS/stroom op toetsenbord, maar alle fans draaien.
Zoals de titel omschrijft krijg ik geen leven in de machine.
Hij start op, alle fans draaien naar behoren, alleen geen post screen of bios.
De eerste paar keren dat hij aan ging kreeg ik stroom op het toetsenbord en verlichtte de aanknop van de case, maar na een aantal keren aan en uit was ook dit niet meer aan de orde.
Wat ik geprobeerd heb:
Andere monitor
Andere GPU
Andere PSU
Nieuw moederbord besteld van zelfde type, zelfde resultaat
Bios flash via USB
CMOS reset
Bare basic post test zonder SSD maar nog steeds geen resultaat.
Ik heb zojuist nieuwe ram besteld van het zelfde type en hoop deze maandag te ontvangen.
Mocht dit ook niet werken, dan kan ik volgens mij alleen nog boos naar de CPU kijken?
Bijzondere is, dat de eerste paar boots de RAM lampjes op het MB hebben gebrand, maar dit ook stopte na een aantal keer.
Dus ik kan alle bovengenoemde hardware uitsluiten omdat het voor gelijkwaardige werkende componenten getest is, zonder resultaat helaas.
Zou iemand weten waar ik het nog kan zoeken?
Zou het kunnen dat ik tijdens het installeren het systeem geshort heb en hierdoor de ram of cpu het begeven heeft?
Hopelijk kan iemand met een gouden suggestie komen die ik nog niet geprobeerd heb.
Hij is in en uit de kast in elkaar gezet, ram meerdere slots geprobeerd etc etc.
Bedankt voor je aandacht
Ik heb vorige week een nieuwe PC samengesteld & besteld met de volgende specs:
Case. : NZXT H5 Flow
PSU. : Corsair RM850X
MB. : ASUS TUF B650 Plus
RAM. : Corsair 32GB 5600hmz CMK32GX5M2B5600C36
GPU : Asrock Radeon RX 7900 XT 20GB
CPU. : Ryzen 7 7700X AM5
FANS: Kraken X53 RGB
SSD: : Samsung 980 PRO 2TB
Het probleem:
TLDR; machine start, geen POST/BIOS/stroom op toetsenbord, maar alle fans draaien.
Zoals de titel omschrijft krijg ik geen leven in de machine.
Hij start op, alle fans draaien naar behoren, alleen geen post screen of bios.
De eerste paar keren dat hij aan ging kreeg ik stroom op het toetsenbord en verlichtte de aanknop van de case, maar na een aantal keren aan en uit was ook dit niet meer aan de orde.
Wat ik geprobeerd heb:
Andere monitor
Andere GPU
Andere PSU
Nieuw moederbord besteld van zelfde type, zelfde resultaat
Bios flash via USB
CMOS reset
Bare basic post test zonder SSD maar nog steeds geen resultaat.
Ik heb zojuist nieuwe ram besteld van het zelfde type en hoop deze maandag te ontvangen.
Mocht dit ook niet werken, dan kan ik volgens mij alleen nog boos naar de CPU kijken?
Bijzondere is, dat de eerste paar boots de RAM lampjes op het MB hebben gebrand, maar dit ook stopte na een aantal keer.
Dus ik kan alle bovengenoemde hardware uitsluiten omdat het voor gelijkwaardige werkende componenten getest is, zonder resultaat helaas.
Zou iemand weten waar ik het nog kan zoeken?
Zou het kunnen dat ik tijdens het installeren het systeem geshort heb en hierdoor de ram of cpu het begeven heeft?
Hopelijk kan iemand met een gouden suggestie komen die ik nog niet geprobeerd heb.
Hij is in en uit de kast in elkaar gezet, ram meerdere slots geprobeerd etc etc.
Bedankt voor je aandacht