iPad om op te tekenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:06
Hoi allen,

M'n vriendin gebruikt momenteel een Samsung Tab maar is toch erg gecharmeerd van ProCreate. Daarom overweegt ze nu om een iPad te kopen. Zelf geeft ze aan een iPad Mini te willen zodat ze deze gemakkelijk mee kan nemen.

Welk model lijkt jullie het meest geschikt om op te tekenen met ProCreate?
Ik zie dit model als meest recente iPad Mini, alleen is deze tegenover een "normale" iPad een stuk duurder.

Wat denken jullie hiervan?
Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-05 11:53
Heb zelf een iPad Air m1 en een mini. Ik vind die mini echt te klein voor notities, laat staan tekenen. Ieder het zijne uiteraard, maar voor tekenen zou ik echt een Air nemen of juist de instapper budget 10th gen met die schermranden. Ook gezien de Air m1 8gb ram heeft kun je in Procreate meer lagen gebruiken en ben je minder snel gelimiteerd.

Dan investeer je niet 400+eu en kun je bekijken of het wat is voor je vriendin. Of een tweedehandsje ouder model.

Voor meer info en reviews zou ik je deze YouTuber aanraden:
YouTube: Drawing on the iPad Mini 2021 Review

[ Voor 6% gewijzigd door RetroHead op 17-03-2023 13:31 ]

Do more

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik zou geen Mini gebruiken voor tekenen. Dan vind ik zelfs de 12.9" van mijn Pro nog aan de kleine kant, hoewel die tenminste wel enigszins in de buurt komt van een A4tje qua scherm. Denk dat je van een mini snel spijt krijgt qua grootte.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
RetroHead schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:29:
Heb zelf een iPad Air m1 en een mini. Ik vind die mini echt te klein voor notities, laat staan tekenen. Ieder het zijne uiteraard, maar voor tekenen zou ik echt een Air nemen of juist de instapper budget 10th gen met die schermranden. Ook gezien de Air m1 8gb ram heeft kun je in Procreate meer lagen gebruiken en ben je minder snel gelimiteerd.

Dan investeer je niet 400+eu en kun je bekijken of het wat is voor je vriendin. Of een tweedehandsje ouder model.

Voor meer info en reviews zou ik je deze YouTuber aanraden:
YouTube: Drawing on the iPad Mini 2021 Review
Thanks, hier heb ik zeker wat aan. Wat betreft de 10th gen iPad, om welke gaat het dan? Ik ben zelf niet zo bekend met iPads etc. Ik zie dat de Air al gauw 600-700 kost namelijk. Maar ik haal vermoedelijk de modellen door elkaar. Ik ga ook even dat youtube kanaal checken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Nog iets om rekening mee te houden is dat een recente Air en de 2021 Mini de 2e generatie Pencil ondersteunen, terwijl de 10e(2022) generatie iPad nog enkel de 1e generatie ondersteunt(ook prima, maar net wat minder handig). Een Pencil gaat je trouwens nog eens (ongeachte generatie) 100+ euro kosten want die zit er in tegenstelling tot de meeste Samsung S-serie tablets niet standaard bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-05 11:53
Hapkoek schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:14:
[...]

Thanks, hier heb ik zeker wat aan. Wat betreft de 10th gen iPad, om welke gaat het dan? Ik ben zelf niet zo bekend met iPads etc. Ik zie dat de Air al gauw 600-700 kost namelijk. Maar ik haal vermoedelijk de modellen door elkaar. Ik ga ook even dat youtube kanaal checken. :)
Volgens mij heb ik het verkeerd gezegd en bedoelde ik de 9th gen iPad:
uitvoering: Apple iPad (2021) Wi-Fi 64GB Grijs

Let wel deze is wel wat gedateerd qua design. Je bent dan gelimiteerd aan Apple Pencil 1 of een off-brand van Amazon (ESR bijvoorbeeld). Investering is echter lager en je kunt dan wennen of het wat voor je vriendin is of niet. Wil je all out gaan kijk dan naar een air of de air van 2021 als die nog te krijgen is.
Laatste optie is via Apple refurbished een ouder model nemen. Die krijgen allemaal altijd een nieuwe batterij, nieuwe garantie en een compleet nieuwe body+display. Is dus net als nieuw voor een prikkie:
https://www.apple.com/nl/shop/refurbished/ipad

Via refurbished kun je wel die Apple Pencil 2 support en een laminated display hebben met een iPad Pro of iPad Air 2021 voor minder dan een nieuwe. Qua SoC zijn ze allemaal top vanaf 2021 en later.

Do more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hapkoek
RetroHead schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:13:
[...]

Volgens mij heb ik het verkeerd gezegd en bedoelde ik de 9th gen iPad:
uitvoering: Apple iPad (2021) Wi-Fi 64GB Grijs

Let wel deze is wel wat gedateerd qua design. Je bent dan gelimiteerd aan Apple Pencil 1 of een off-brand van Amazon (ESR bijvoorbeeld). Investering is echter lager en je kunt dan wennen of het wat voor je vriendin is of niet. Wil je all out gaan kijk dan naar een air of de air van 2021 als die nog te krijgen is.
Laatste optie is via Apple refurbished een ouder model nemen. Die krijgen allemaal altijd een nieuwe batterij, nieuwe garantie en een compleet nieuwe body+display. Is dus net als nieuw voor een prikkie:
https://www.apple.com/nl/shop/refurbished/ipad

Via refurbished kun je wel die Apple Pencil 2 support en een laminated display hebben met een iPad Pro of iPad Air 2021 voor minder dan een nieuwe. Qua SoC zijn ze allemaal top vanaf 2021 en later.
Om er nog even op terug te komen, het is de 2021 9th gen geworden en dus 10.2" ipv de mini. :) daarnaast een mooie hoes uitgekozen en een gen 1 pencil. Er staar al een samsung tab 7 FE bij v&a voor 375 dus dan valt de aanschaf hiervan ook wel mee als ik daar in de buurt kan komen met de verkoop.

Bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1