Toon posts:

hoe kom ik bij NT binnen na domein verandering???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in een scrik.... op mijn laptop van werk heb ik de domein veranderd in een workgroup van mijn servertje thuis...na een restart blijkt laptop de werk domeinen niet te hebben bij de inlog boxje en hij vraagt om een inlog een password.... maar accepteert de password van mijn werkdomein niet..... hoe kan ik dit oplossen??? help

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:15

rammes

koekebakker 1e klas

dan moet je het wachtwoord van je local administrator hebben of local username

Ik zou het doen!

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmm ik ben zelf de local administraitor van de machine ... wat bedoel je precies???
Op zaterdag 01 september 2001 04:08 schreef rammes het volgende:
dan moet je het wachtwoord van je local administrator hebben of local username

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 01 september 2001 05:00 schreef Sunmeet het volgende:
hmmmmm ik ben zelf de local administraitor van de machine ... wat bedoel je precies???
[..]
Dan lokaal inloggen i.p.v. op het domein.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Ja voorheen had ik een password behorend bij een domein....ik heb eigenlijk alleen de domein in netwerkomgeving van NT client weg gehaald en workgroup gegeven zelfde naam als mijn w2k server thuis...ik wou daarmee de share op laptop zichtbaar maken voor server....

nou na veranderen van domein in workgroup krijg ik dus aanmelding box...die om gebruikersnaam en wachtwoord vraagt... domein zit er niet meer bij zoals vroeger....
maar wat ik ook invul geeft hij geen doorgang ...hij hangt overigens wel aan mijn servertje van win2k ....moet ik daar een en ander regelen ???
Op zaterdag 01 september 2001 05:06 schreef GA!S het volgende:

[..]

Dan lokaal inloggen i.p.v. op het domein.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Een server MET win 2k of een win2k server?
Verder kan je bij NT gewoon kiezen in het logon window waar je op inlogt (domein of lokaal).

(en quote een bericht eens normaal of laat het gewoon weg.)

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
sorry ...server met win 2kProfessional
en juist NT client geeft nu bij log on scherm alleen gebruikersnaam en wachtwoord ...drop down list van domein is heelemaal verdwenen!!!!
Op zaterdag 01 september 2001 05:16 schreef GA!S het volgende:
Een server MET win 2k of een win2k server?
Verder kan je bij NT gewoon kiezen in het logon window waar je op inlogt (domein of lokaal).

(en quote een bericht eens normaal of laat het gewoon weg.)

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, je zal je opnieuw aan moeten gaan melden bij het domein... Je moet daarvoor domain admin zijn en dat ben je vast niet. Iemand gaat waarschijnlijk niet blij met je zijn maandag.

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Goh 2x

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/217949

Nou dan mijn reactie ook 2x..

Waarschijnlijk ben je alle gecachte logongegevens (van het oude domein) kwijt.
Met het account van je werk kan je dus niet inloggen.

Je zult dus met als local administrator of met een ander local account moeten aanloggen.

Oja, die aanpassing naar een werkgroep was totaal overbodig.

Edit: als het een domein was ipv een werkgroep waar je de pc aan had toegevoegd kon je nog als domein admin inloggen.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
geehgheg geinige crosspost

net andersom

ik keek al raar toen ze over hetzelfde gingen

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens kan ik windows 2K Pro erover heen gooien of win me???? Ik weet wel dat er een collega van mij gewoon win me erover heen had gegooid en die werkt er gewoon me.. Me had alle instellingen van de mail server zelf gedecteerd...

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 12:25 schreef Sunmeet het volgende:
Hey jongens kan ik windows 2K Pro erover heen gooien of win me???? Ik weet wel dat er een collega van mij gewoon win me erover heen had gegooid en die werkt er gewoon me.. Me had alle instellingen van de mail server zelf gedecteerd...
Doe nou effe normaal, zo maak je meer kapot dan nodig is.
1 Je kunt niet meer inloggen in het domein, omdat je dat verlaten hebt. Een domein administrator kan je weer terugplaatsen.
2 Als je inlogt op een werkgroup, log je in met een account dat bekend is op de lokale machine. Normaal gesproken een administrator account. Vermoedelijk heb je dat ook niet, anders kon je wel inloggen.

Maandagmorgen vraag je vriendelijk aan de sysadmin of hij je terug in het domein hangt. Dan maak je op je win2k pro machine thuis een account aan met dezelfde naam en wachtwoord als waarmee je op het domein van de zaak inlogt.
Dan kun je met je thuismachine op share's van je laptop.
Pagina: 1