Pricewatch monitoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik ben in de race voor een nieuwe monitor, en daar valt mij een vervelend foutje op, de slider voor schermgrote laat niet alle maten zien, waardoor je niet specifiek kan kiezen.

Ik ben in de race voor een 34 inch monitor, maar de slider slaat deze optie over waardoor ik breder moet kiezen en dus weer opties zie die niet van toepassing zijn.
Hij gaat van 32 inch naar 34,1 waardoor je niet alleen op de 34 inch monitoren kan selecteren.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

crisp

Devver

Pixelated

Het is een bekend probleem, maar geen bug an sich. Een slider is immers nooit zo precies als bijvoorbeeld losse invoervelden omdat de ruimte beperkt is, en je soms meer mogelijkheden hebt dan je pixelgewijs in een slider kwijt kan.

Je kan als alternatieve oplossing, op desktop, de diagonaal instellen in 1 van de specifcatiekolommen en eventueel ook daarop sorteren.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hmmz, 34 inch is tegenwoordig toch een behoorlijk gangbare maat en ik vraag me dan af waarom 34,1 en 34,14 er wel tussen zitten? Het zou toch logischer zijn dat de slider alle maten van de pricewatch huisvest? Zo moeilijk is het ook weer niet om je muis rustig te bewegen naar de gewenste maat.
Zelfde gaat op voor 38 inch, die kun je niet kiezen, maar 37,52 met maar 1 resultaat wel.
En als de ruimte dan te beperkt is, waarom die dan niet gewoon vervangen voor een: van ... tot ... invulveld.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

crisp

Devver

Pixelated

Only schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:58:
Hmmz, 34 inch is tegenwoordig toch een behoorlijk gangbare maat en ik vraag me dan af waarom 34,1 en 34,14 er wel tussen zitten? Het zou toch logischer zijn dat de slider alle maten van de pricewatch huisvest? Zo moeilijk is het ook weer niet om je muis rustig te bewegen naar de gewenste maat.
Wel als je heel veel verschillende maten hebt. Zeker op een mobiel device wordt dat toch erg lastig.
Zelfde gaat op voor 38 inch, die kun je niet kiezen, maar 37,52 met maar 1 resultaat wel.
Er zit een algorithme achter die de resultaten zoveel mogelijk verdeeld in een aantal ranges. Die komt inderdaad niet altijd precies op een gangbare maat uit. Daar is misschien nog wel iets te finetunen.
En als de ruimte dan te beperkt is, waarom die dan niet gewoon vervangen voor een: van ... tot ... invulveld.
Dat zou kunnen, maar invoervelden zijn meestal wel bewerkelijker voor de gebruiker, zeker als je een filter alleen gebruikt voor een grove selectie.

Een optie om te switchen naar een vrij invoerveld lijkt me dan misschien nog wel de mooiste oplossing, maar dat maakt dit dan wel een feature request ;) (en volgens is zoiets ook al eerder gevraagd)

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 17-03-2023 22:21 ]

Intentionally left blank