Marktplaats updates per nieuwe advertentie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Graag zou ik in een bepaalde rubriek op Marktplaats, direct een update/push notificatie willen krijgen wanneer er weer een nieuwe advertentie is.

Alleen helaas kan ik niets vinden wat hier tegenwoordig aan voldoet, want:

- Marktplaats heeft tegenwoordig geen RSS ondersteuning meer

- Een normale URL ombakken naar een RSS feed lukt ook niet, oa geprobeerd met FetchRSS

Iemand tips hoe het wel kan lukken? Of doe het zelf houtje touwtje manieren. Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:26
Zoekopdracht bewaren? Werkt al jaren en ik krijg gewoon een mailtje als er iets aan mijn zoekopdracht voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
Andros schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:32:
Zoekopdracht bewaren? Werkt al jaren en ik krijg gewoon een mailtje als er iets aan mijn zoekopdracht voldoet.
Dat is eens per 24 uur. Ik wil een notificatie zodra er een nieuwe advertentie geplaatst is in het rubriek dat ik wil volgen. Na 24 uur ben je soms al te laat als het gaat om echte koopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
Iemand nog een tip? Mijn wens is vrij simpel maar er lijkt niet echt een oplossing voor te zijn.

Moet ik mij wenden tot een programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Misschien uptime-kuma? En dan zoeken op woord? Eerst goed filteren in Marktplaats op vandaag. Dan krijg je wss constant melding van uptime-kuma offline, tot er een advertentie zichbaar is met die zoekterm? Zou je even mee moeten spelen, geen idee of het werkt.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32

MsG

Forumzwerver

Of eens spelen met tools als visualping, waarmee je visuele veranderingen kan bijhouden?

Jammer inderdaad dat die notificatie zo achterloopt bij marktplaats zelf.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

apekoek schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:41:
[...]

Dat is eens per 24 uur. Ik wil een notificatie zodra
Ik zie er zo 1-2-3 geen verbod op in de algemene voorwaarden, maar houd er toch rekening mee dat Marktplaats je kan bannen / in de firewall blokkeren als je te vaak / te veel aanvragen doet.

Misschien kan je iets (bron: zoeken bij google naar 'check if page has changed', ik ken het verder niet) als https://visualping.io/ gebruiken (betaalde versie). Met nog steeds de kans dat je wordt geblokkeerd, natuurlijk.

Edit: oeps, was hierboven al benoemd

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 21-03-2023 09:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:39
Ik gebruik zelf distill.io om websites in de gaten te houden. Zo heb ik meerdere keren een zoekresultaten pagina in het Vraag & Aanbod stuk van Tweakers in de gaten gehouden om te zien of het race stoeltje dat ik wilde hebben beschikbaar kwam. Ik gebruik het ook voor de Dyson website voor producten die niet op voorraad zijn omdat hun "Mail mij bij beschikbaarheid" gewoon niet werkt. Werk super goed, maar zoals @F_J_K zegt moet je uit kijken dat je niet gebanned wordt voor teveel requests (dus niet elke seconde checken).

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:54
Je kunt ook meerdere zoekopdrachten aanmaken op verschillende momenten van de dag. Voor zover ik kan zien blijft het tijdstip waarop je de melding krijgt altijd op tstart+n*24 uur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
F_J_K schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:18:
[...]

Ik zie er zo 1-2-3 geen verbod op in de algemene voorwaarden, maar houd er toch rekening mee dat Marktplaats je kan bannen / in de firewall blokkeren als je te vaak / te veel aanvragen doet.

Misschien kan je iets (bron: zoeken bij google naar 'check if page has changed', ik ken het verder niet) als https://visualping.io/ gebruiken (betaalde versie). Met nog steeds de kans dat je wordt geblokkeerd, natuurlijk.

Edit: oeps, was hierboven al benoemd
Dank. Ik ga hier eens mee testen. Een ping om de 5 minuten zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markohendrik
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-03-2024
Ik had dezelfde vraag, dus ben uiteindelijk aan de gang gegaan met een kameraad en een discord bot opgezet die automatisch listings kan pakken en berichten naar je account (of in sortering via kanalen).
Hij pakt nieuwe listings binnen luttele seconden en filtert ook gelijk bedrijfsmatige verkopers als het nodig is.

Dit is voor mensen zoals ik die vrij a-technisch zijn.

Bij intresse kan ik de link wel delen en kun je het uitproberen. Even berichtje doen dan aub.
Pagina: 1