Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowan hartog
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-06 00:54
smartphone, liefst Android (Samsung eigenlijk), maar iOS is ook goed.

maximaal 550 euro.

front facing camera is redelijk belangrijk, want ja ik ben jong en mak redelijk veel selfies. en voor de rest maakt het niet veel uit, wel het liefst 256gb, want mijn 128gb zit nu met 90/100 vol op Android one.
en ik zou wel willen dat de telefoon niet kleiner is dan mijn huidige, 6.3".
maar ik gebruikt mijn telefoon om foto's te maken ( front facing camera)
beetje spelletjes te spelen.

ik heb in januari de Samsung a53 gekocht, alleen de front facing camera was zo slecht, vooral met weinig licht was er veel ruis, ik heb hem dus terug gestuurd, en heb ik nu nog steeds mijn oude telefoon, een Nokia 7.2. en het viel me op dat de foto's heel erg geel waren. wat ik ook vond is toen ik mijn draadloze headset verbond, het geluid super hard was voor mijn zelfs op de laagste stand, waardoor het niet echt prettig was, maar misschien is daar wel een equalizer voor in de playstore.

na een beetje kijken, kwam ik op het idee. "wat nou als ik de plaats van een midrange telefoon van dit jaar koop, een tweede handshigh end telefoon koop van een jaar of meer terug, heb je meer voor je geld. alleen na dat voorstel verteld te hebben aan m'n ouders waren ze daar niet blij mee, ze denken dat het te riskant is en niet weet wat ik koop. maar, is dat echt zo? als ik een beetje kijk op vraag en aanbod ziet het wel wel safe uit, ik zou nooit en telefoon op markt plaats kopen. maar tweakers is niet de meanstream site die iedereen kent net zoals de mediamarkt bijvoorbeeld. dus zouden daar in mijn optiek er minder tot ik denk geen oplichters zijn.

hopelijk heb ik genoeg info gegeven en kan ik straks tot een goed besluit komen,

met vriendelijke groet, Rowan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:01
Waarom niet een nieuwe, maar dan een vorige generatie? Galaxy S10/20/21, allemaal voor onder de 550 te krijgen. Geen idee hoe de front camera is, maar daar zijn reviews voor.
Misschien wel 128GB opslag, maar gooi gewoon eens wat meuk weg dan. Wil je echt elke video of semi grappig plaatje wat je via WhatsApp krijgt bewaren?
na een ritje België vorig jaar op de bijrijdersstoel was mijn telefoon weer 50% leeg, al die troep weggegooid

[ Voor 44% gewijzigd door sig69 op 17-03-2023 00:09 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowan hartog
sig69 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 00:04:
Waarom niet een nieuwe, maar dan een vorige generatie? Galaxy S10/20/21, allemaal voor onder de 550 te krijgen. Geen idee hoe de front camera is, maar daar zijn reviews voor.
waar heb jij die telefoons gevonden voor 550 euro nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
rowan hartog schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 00:06:
[...]

waar heb jij die telefoons gevonden voor 550 euro nieuw?
Gewoon in de pricewatch.
Edit: de S21 prijs was wel refurbished zie ik, die zit er anders iets boven.

[ Voor 15% gewijzigd door sig69 op 17-03-2023 00:11 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowan hartog
sig69 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 00:10:
[...]

Gewoon in de pricewatch.
Edit: de S21 prijs was wel refurbished zie ik, die zit er anders iets boven.
de enigste s21 nieuw die ik heb gevonden voor 550 of onder is de witte 126gb, maar word wel verkocht op amazon door een derde partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
rowan hartog schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 00:13:
[...]

de enigste s21 nieuw die ik heb gevonden voor 550 of onder is de witte 126gb, maar word wel verkocht op amazon door een derde partij.
Ja dat zei ik al, die is refurbished dus de S21 ligt boven je budget. Maar goed, staar je niet blind op de Samsung S modellen, andere merken hebben ongetwijfeld ook topmodellen van 1 of 2 generaties terug die je wel voor 550 euro of minder kan oppikken.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:58
Tweedehands is altijd een risico, maar bon erbij vragen zodat je voor garantie bij de fabrikant/winkel terecht kunt.
Er zijn soms zelfs nieuw in de verpakking omdat mensen dan een toestel krijgen wat ze niet willen.

Overigens de Samsung S21 FE is nieuw voor jou budget te verkrijgen en aanrader in de BBG:
product: Samsung Galaxy S21 FE

review: Smartphone Best Buy Guide - Maart 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik koop al een tijdje 2e hands en dan max 300 euro, prima oudere iPhones voor te vinden met de mogelijkheid om te upgraden naar het nieuwste OS.

Even de batterijconditie checken in de instellingen en dat er het originele touchscreen opzit. Ook de mic even checken.

Typend vanaf op dit moment nog een iPhone 8 Plus, maar kan voor dat bedrag naar een iPhone XR overstappen, maar ik wil eigenlijk een home-button.. dus zal een 2020 SE worden.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:11
Ik koop ook alleen 2de hands telefoons (iPhones) maar dan onder de € 150,-. Als er iets kapot dan repareer ik het zelf zoals een keer de batterij en een keer de lightning connector. Ik kijk wel altijd naar 2de hands telefoons die de nieuwe software ondersteuning hebben. Meestal lukt het me zo wel om er dan weer 2 a 3 jaar mee te doen. Wel zo duurzaam.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-06 18:56
rowan hartog schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 23:49:
smartphone, liefst Android (Samsung eigenlijk), maar iOS is ook goed.

maximaal 550 euro.
Het grootste probleem.buj een tweedehands Android telefoon is dat je na een factory reset altijd het oorspronkelijke account nodig hebt van de vorige eigenaar. Ik heb geen idee of hier een workaround voor is.

Ik vraag me wel af of je niet beter een goede midrange telefoon kan nemen met b.v een Qualcomm 700+ range.
Ik zelf heb de Poco X4 pro en ben erg tevreden of stroomverbruik, grote accu performance en ook hotspot van Wifi naar Wifi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
fastedje schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:38:
[...]

Het grootste probleem.buj een tweedehands Android telefoon is dat je na een factory reset altijd het oorspronkelijke account nodig hebt van de vorige eigenaar. Ik heb geen idee of hier een workaround voor is.
Hoe kom je hier bij? De meeste mensen die een (gebruikte) tweedehands verkopen DOEN juist een factory reset zodat hun informatie van de telefoon af hij. Hij is dan weer in de staat zoals hij gekocht werd, en dan is bij opstarten de 1e stap om je eigen accountgegevens in te vullen (net zoals moet als je 'm nieuw koopt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
nietorigineel schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:06:
[...]

Hoe kom je hier bij? De meeste mensen die een (gebruikte) tweedehands verkopen DOEN juist een factory reset zodat hun informatie van de telefoon af hij. Hij is dan weer in de staat zoals hij gekocht werd, en dan is bij opstarten de 1e stap om je eigen accountgegevens in te vullen (net zoals moet als je 'm nieuw koopt).
Als je de factory reset uitvoert zonder eerst je Google account te verwijderen treed de Factory Reset Protection in werking. Je moet dan bij het instellen eerst inloggen met het Google account wat gekoppeld was op het toestel, anders kun je er weinig mee.
Dit is om te voorkomen dat een gestolen toestel via de bootloader gewist kan worden en daarna zo weer gebruikt kan worden.
Ik heb dit op de harde manier geleerd helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Je ervaring komt ongeveer overeen met DXOmark: https://www.dxomark.com/samsung-galaxy-a53-5g-camera-test/
De A53 is zeer matig bij slecht licht(slechter bijvoorbeeld dan de A33 en A52s). De S21 FE is wat dat betreft stukken beter (weinig licht score van 73 in plaats van 15!) https://www.dxomark.com/s...ra-review-the-better-s21/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowan hartog
RepareerDroid schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:07:
Je ervaring komt ongeveer overeen met DXOmark: https://www.dxomark.com/samsung-galaxy-a53-5g-camera-test/
De A53 is zeer matig bij slecht licht(slechter bijvoorbeeld dan de A33 en A52s). De S21 FE is wat dat betreft stukken beter (weinig licht score van 73 in plaats van 15!) https://www.dxomark.com/s...ra-review-the-better-s21/
het ding is met de s21 fe, is dat de batterij super slecht blijkt te zijn, mensen blijken er een schermtijd van maar 4 uit te halen, dat was de reden dat ik die telefoon niet heb gekocht, maar mischien is dat beter geworden met de tijd.

ik mag hopen dat de front facing camera van de a54 beter is, maar als ik zo kijk is de mp nogsteeds 32 en de f/ hetzelfde. dus mischien is het dezelfde sensor. maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 00:24
sig69 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 00:04:
Misschien wel 128GB opslag, maar gooi gewoon eens wat meuk weg dan. Wil je echt elke video of semi grappig plaatje wat je via WhatsApp krijgt bewaren?
na een ritje België vorig jaar op de bijrijdersstoel was mijn telefoon weer 50% leeg, al die troep weggegooid
Inderdaad, Als het om foto's en filmpjes gaat die kan je in Google Photos gewoon allemaal verwijderen als je backup ingesteld hebt.
Je gooit ze dan van je toestel af maar ze blijven in de cloud staan.
(Tools - ruimte vrij maken).

Wil je ze opnieuw bekijken, delen etc haal je ze heel eenvoudig terug.
Ik neem aan dat dit met andere foto apps ook wel zal werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEXNgy6KX4Se3eN6FcWTAKUsSic=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tT87pyGBk0Ow2k3U3l41zJvm.png?f=fotoalbum_large

Ik heb zelden meer dan 60 GB in gebruik terwijl ik heel veel foto's en filmpjes maak.
Meestal zit ik rond de 40-45 GB.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
rowan hartog schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:15:
[...]

het ding is met de s21 fe, is dat de batterij super slecht blijkt te zijn, mensen blijken er een schermtijd van maar 4 uit te halen, dat was de reden dat ik die telefoon niet heb gekocht, maar mischien is dat beter geworden met de tijd.

ik mag hopen dat de front facing camera van de a54 beter is, maar als ik zo kijk is de mp nogsteeds 32 en de f/ hetzelfde. dus mischien is het dezelfde sensor. maar dat weet ik niet.
De eerste indrukken zijn dat alleen de A54 hoofdcamera significant beter is, maar dat de andere camera's niet of nauwelijks beter zijn dan die van de A53.

De S21 FE heeft inderdaad geen bijzonder goede accu, maar hij heeft wel een betere accuduur dan de Nokia 7.2. Als je daar meer dan 4 uur mee haalt dan moet de S21 FE dat ook zeker wel lukken. Anders toch maar kijken naar een goede 2e hands S20+,S20 Ultra of S21 Ultra(allemaal een prima accuduur) uitvoering: Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, 12GB ram, 256GB opslag, Zwart
Er staan een aantal goede aanbieders tussen die hier al lang actief zijn. Als je zo'n aanbieding toont aan je ouders (wellicht met het vakje tips voor veilig handelen open) moet dat toch ook een groot deel van het wantrouwen wegnemen.
Pagina: 1