Orbi SXK50 - Devices blokkeren via schedule

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik hoop dat deze vraag thuishoort onder Netwerken. Of misschien toch beter onder Harde waren?

Nu wil ik de Netgear Orbi Pro WiFi 6 AX5400 (SXK50) aanschaffen, maar voordat ik dat doe, wil ik graag weten of het mogelijk is om internettoegang voor specifieke devices te blokkeren op basis van een tijdschema.

Ik heb op google gezocht en de handleiding gelezen en het is mij nog steeds niet duidelijk. Als ik het goed begrijp, kan de ‘gewone’ Orbi (niet-Pro) lijn dit alleen m.b.v. Disney Circle.

Klopt het dat de Orbi Pro lijn wel internet voor specifieke devices kan uitzetten via orbilogin.com -> Advanced -> Security -> Schedule
Kan iemand misschien bevestigen of dit werkt?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat zal misschien wel werken maar is ook makkelijk te omzeilen omdat je tegenwoordig op je telefoon kan instellen dat je op wifi iedere keer een ander MAC adres wilt gebruiken (dit is om het volgen via wifi te voorkomen). En geloof mij jouw kinderen weten dat sneller dan jij.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Dank je voor je reactie.
Het gaat mij vooral om het blokkeren van de Playstation. Deze is via ethernet verbonden.

Ik lees op internet veel klachten over parental controls (of het ontbreken daarvan) op de Orbi.

Klopt het dat de functie die ik noemde aanwezig is en werkt in recente firmwares?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad_Karma
Update: ik heb de Orbi Pro inmiddels een paar dagen werkend. Ja het is mogelijk om een device te blokkeren, maar je kunt maar 1 tijdschema instellen waaraan je meerdere devices kunt koppelen. Je kunt dus niet per device een tijdschema instellen.

Het is ook niet mogelijk om per dag een ander tijdschema in te stellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bad_Karma op 03-04-2023 12:50 ]