Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsmars
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-09 18:13
Beste allemaal,

Momenteel ben ik op zoek naar een geschikte tablet om films op te kijken en op internet te surfen. De kwaliteit van het scherm is voor mij hierbij van groot belang. Of het nu gaat om een nieuwe, tweedehands of refurbished tablet, maakt voor mij niet uit. Het aanbod is echter overweldigend en ik weet niet welke iPad aan mijn eisen voldoet. Zouden jullie mij kunnen adviseren welke iPad of eventueel andere tablet een goede prijs-kwaliteitverhouding heeft?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp en vriendelijke groeten,

Marcel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 20:43
Hier al gekeken?

review: De beste tablets - Oktober 2022

review: Drie tablets rond 200 euro - Alleen uiterlijk gelijkwaardig

Wat heb je zelf al gevonden? Welk budget heb je?
Welk formaat wil je hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsmars
Dank je wel voor de informatie. Ik overweeg een iPad te kopen en heb gemerkt dat er veel positieve recensies zijn over dit model: uitvoering: Apple iPad (2021) Wi-Fi 64GB Grijs.

Maar ik vraag me af of er misschien een goedkopere optie is, zoals een ouder model of een refurbished model, die net zo goed geschikt is voor mijn gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik denk dat
De kwaliteit van het scherm is voor mij hierbij van groot belang
en de instap iPad niet samengaan.

Het is een prima scherm maar met films kan het wel een hele bak beter. Vooral de backlight bleeding kan dan best wel heftig zijn in donkere scenes.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 16-03-2023 21:15 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsmars
Dat had ik misschien niet moeten zeggen. Het hoeft namelijk niet per se het beste te zijn dat er beschikbaar is, zolang ik maar Netflix-films kan bekijken als ik bijvoorbeeld ga reizen. Ik zoek niet naar iets heel duurs of exclusiefs, en de kwaliteit van het scherm is niet het belangrijkste. Eigenlijk wil ik gewoon een goed instapmodel. Maar als ik kijk naar oudere iPads, zijn er zoveel mogelijkheden, dat het lastig is om te weten welke het beste is en uit welk jaar ik moet nemen. Misschien is deze wel het beste: uitvoering: Apple iPad (2021) Wi-Fi 64GB Grijs. Als er echter een goedkoper alternatief is dat net zo goed is maar uit een eerder jaar / versie, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb laatst de Lenovo p11 plus gezien en dat is ook een mooie, misschien het overwegen waard?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is meer iets voor Koopadvies en leveringen smartphones en tablets, dus een move die kant op :)

iOS > KST

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
S8 ultra.

Heerlijk scherm, groot genoeg om films te kijken

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:18
Wat ook heel belangrijk is op reis is de lokale opslag, films downloaden e.d. kost gewoon ruimte.
Verder geluid, stereo of niet, wel of geen bedraad hoofdtelefoon?
In oktober is er nog een BBG uitgekomen:
review: De beste tablets - Oktober 2022

Kijk je naar opslag dan zou ik voor 256 gb gaan en kom je hierop uit:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1871884;1741276/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsmars
Thanks! En als ik voor een ipad zou willen gaan, welke raden jullie dan aan?

Probeer eens wat meer met een eigen input te komen zodat je ook wat gerichter advies kan krijgen.

[ Voor 41% gewijzigd door 13art op 17-03-2023 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:15

13art

Moderator Mobile
marsmars schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:31:
Dat had ik misschien niet moeten zeggen. Het hoeft namelijk niet per se het beste te zijn dat er beschikbaar is, zolang ik maar Netflix-films kan bekijken als ik bijvoorbeeld ga reizen.
Dit kan je op elke tablet doen. Dus dat is niet echt een criterium. Ik krijg je indruk dat je zelf nog niet goed weet wat je precies wil. Dus zaken om jezelf af te vragen en dan eens te kijken wat er overblijft voor je in de pricewatch:

- wat wil ik uitgeven?
- hoe groot moet het scherm zijn?
- ga ik met name streamen of films lokaal opslaan want dit is bepalend voor hoeveel opslag de tablet moet hebben.
- hoe lang moet de tablet mee gaan? Want hoe ouder hoe minder lang deze nog geupdate zal worden.
- Hoe lang moet de accuduur zijn? Heb ik regelmatig toegang tot een stopcontact om op te laden of moet de accu bovengemiddeld goed zijn?

Kortom, ga op eigen onderzoek uit met de eisen die jij stelt en kom dan met tussen welke modellen je twijfelt en dan kunnen we mee helpen beslissen.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 17-03-2023 11:50 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsmars
Goede input, dankjewel! Ik ga dit even goed onderzoeken voor mijzelf :).
Pagina: 1