Beste forum leden.
Ik heb samen met mijn partner een tijdje terug een jaren 70 woning gekocht.
Deze woning was al voorzien van 15 zonnepanelen met een SolarEdge omvormer.
De vorige eigenaar heeft de app van SolarEdge altijd werkend gehad.
Mijn probleem is nu dat mijn telefoon & iPad niet definitief connecten met de omvormer.
De app blijft na connecten op “ verwerken” hangen met een laadbalk. Bijgevoegd een printscreen.
:strip_exif()/f/image/g33hscGN9HnObAaIQFGrecFD.jpg?f=fotoalbum_large)
De stappen die ik gedaan heb tijdens het verbinden:
Zoals de stappen in de SolarEdge app aangeven maakt hij verbinding met de WiFi van de omvormer. Dan vraagt de telefoon om verbinding te maken met de WiFi connectie om hierna te vragen om data te mogen delen. De telefoon heeft in deze tijd verbinding met de omvormers WiFi. Hierna komt op het scherm “ verwerken’ met een laadbalk en hier blijft die vast hangen. Na een aantal minuten verbreekt de WiFi verbinding en is hij nooit goed geconnect.
In de app kan ik alle opwek data van voor onze koop zien (toen de app bij de vorige eigenaar werkte)
Ter informatie;
Het is een SolarEdge SE5K omvormer.
Het systeem hangt op de zolder (2de verdieping) het modem hangt hier precies onder op de begane grond.
Modem is een Zyxel T50.
Wat ik heb geprobeerd:
Dit probleem is bij Android telefoon & apple telefoon + tablet.
Ik heb het systeem gereset door eerst schakelaar bij omvormer uit, hierna in de meterkast, het modem uit en in de omgekeerde volgorde alles weer aan. Helaas blijft het zelfde probleem.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen of een idee hebben wat ik kan proberen om wel een connectie met de omvormer te krijgen.
Mocht ik nog relevanter info vergeten zijn hoor ik het graag.
Ik heb samen met mijn partner een tijdje terug een jaren 70 woning gekocht.
Deze woning was al voorzien van 15 zonnepanelen met een SolarEdge omvormer.
De vorige eigenaar heeft de app van SolarEdge altijd werkend gehad.
Mijn probleem is nu dat mijn telefoon & iPad niet definitief connecten met de omvormer.
De app blijft na connecten op “ verwerken” hangen met een laadbalk. Bijgevoegd een printscreen.
:strip_exif()/f/image/g33hscGN9HnObAaIQFGrecFD.jpg?f=fotoalbum_large)
De stappen die ik gedaan heb tijdens het verbinden:
Zoals de stappen in de SolarEdge app aangeven maakt hij verbinding met de WiFi van de omvormer. Dan vraagt de telefoon om verbinding te maken met de WiFi connectie om hierna te vragen om data te mogen delen. De telefoon heeft in deze tijd verbinding met de omvormers WiFi. Hierna komt op het scherm “ verwerken’ met een laadbalk en hier blijft die vast hangen. Na een aantal minuten verbreekt de WiFi verbinding en is hij nooit goed geconnect.
In de app kan ik alle opwek data van voor onze koop zien (toen de app bij de vorige eigenaar werkte)
Ter informatie;
Het is een SolarEdge SE5K omvormer.
Het systeem hangt op de zolder (2de verdieping) het modem hangt hier precies onder op de begane grond.
Modem is een Zyxel T50.
Wat ik heb geprobeerd:
Dit probleem is bij Android telefoon & apple telefoon + tablet.
Ik heb het systeem gereset door eerst schakelaar bij omvormer uit, hierna in de meterkast, het modem uit en in de omgekeerde volgorde alles weer aan. Helaas blijft het zelfde probleem.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen of een idee hebben wat ik kan proberen om wel een connectie met de omvormer te krijgen.
Mocht ik nog relevanter info vergeten zijn hoor ik het graag.