Krijg M2 SSD niet verwijderd van gigabyte Aorus Ultra 490i

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13
Hoi allen,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kzhBWxQPxHpgUFG-jL7AZmVJvKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zqhBXCwGBFn1xVzxj4dmTgbG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb al ruim twee kaartjes een gigabyte aorus z490i ultra in een cooler master NR200 case.
Ik probeer nu de M2 te verwijderen uit de A slot. Hier zat een heatsink van de mobo zelf bij die ik al eraf heb gehaald dmv het schroefje, maar de M2 SSD popt niet naar een 45 graden hoek zoals hij zou moeten, om hem eruit te halen. Het zit zowaar muurvast.

De M2 b slot aan de achterkant was ass met de schroef los meteen ook weg te halen.
Hey lijkt alsof de standoff waarop je de M2 monteert hem toch op de 1 nog of andere manier vasthoud.

Iemand ideeën?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
tang er op.

het lijkt alsof de kaart tussen 2 standoffs gemonteerd is.
beetje gek, maar als werkt dan prima

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

linker kant waar de schroef zat, beetje omhoog wippen met iets van plastic (vorkje)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:53
2 opties:

De ssd zit tussen 2 standoffs. Je ziet hem iets dieper dan de standoff zitten. Dat kan zo horen voor de bijbehorende heatsink bij bepaalde moederborden, of iemand heeft dat gedaan zonder dat het zo hoort.

Andere opties is dat hij te hard naar beneden is geduwd en nu klem zit tussen het m2 slot en de standoff. In beide gevallen is het eruit draaien van de standoff de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13
Thanks voor de suggesties ! Uiteindelijk een kleine tangetje moeten kopen bij de Praxis. Hij zat inderdaad tussen 2 standoffs.

De achterste stand-off kon ik niet meer zelf losschroeven, ook niet vanaf de achterkant (waar de stand-off zat voor side-B zeg maar, als je die eraf haalde zag je alleen een diepe gat)

Ik had voorheen geen tang in huis, dus was het niet zo alsof ik die standoff op die manier had bevestigd.
Toen ik de heatsink weer terug plaatse, kwam het naar voren. Je hebt een standoff die je op een haakje van de heatsink vastklemt met een schroefje in een standoff, en die gaat weer bovenop de standoff die op het mobo zit.

Waarschijnelijk is hij initieel te strak vastgezet, dat als je de standoff van de heatsink afschroeft, je alleen het kleine schroefje meekreeg en niet de rest zeg maar.

Pfff dat koste me een paar uurtjes priegelen :-) Maar bedankt iedereen !