excel 2019 oplosser

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertonline
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 05-04-2023
Mijn vraag
...momenteel bezig met een cursus excel en zit vast met de oplosser

Relevante software en hardware die ik gebruik
...excel 2019

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik gebruik de oplosser voor een oplossing te vinden. Er zijn 3 variabele maar als ik de oplosser gebruik neemt hij maar 2 van de 3 variabele. Waarom hioj dit doet is mij een vraag?

Beste antwoord (via Geertonline op 16-03-2023 15:00)

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:18

de Peer

under peer review

Waarom denk je dat hij de aardappelen niet mee neemt?
Is dat niet gewoon het juiste antwoord? Geen aardappelen telen.

dat had je ook eenvoudig zelf even kunnen testen door zelf een beetje aardappelen toe te voegen ipv mais of bieten. Dan zul je zien dat de winst omlaag gaat waarschijnlijk.

[ Voor 72% gewijzigd door de Peer op 16-03-2023 14:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertonline
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/viSSwFyXdQhExHFoD-c6vC-FM7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CSouSVDyJ46zeFQhOW3mnCjg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xr4GORB9q2Uum6ec6yx75Kr072Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2hotyrAIEAJ1vJS6oejlRQWo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertonline
Dit is de opgave en de oplosser die momenteel vast zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertonline
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwc586lNfgPF8UDZcPfXHwQ4XEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/koS7aiCFdDpDTH9fahvxITuK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertonline
zoals je kan zien neemt hij de aardappelen niet mee in de oplosser
Wie kan me helpen aub?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Waarom denk je dat hij de aardappelen niet mee neemt?
Is dat niet gewoon het juiste antwoord? Geen aardappelen telen.

dat had je ook eenvoudig zelf even kunnen testen door zelf een beetje aardappelen toe te voegen ipv mais of bieten. Dan zul je zien dat de winst omlaag gaat waarschijnlijk.

[ Voor 72% gewijzigd door de Peer op 16-03-2023 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-09 14:20
Dat lijkt mij ook de juiste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertonline
Moeilijk te zeggen, het is voor een oplossing binnen mijn cursus. ik dacht dat ik al redelijk goed zat met de bewerkingen maar het raar dat hij de aardappelen niet meeneemt in de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Geertonline schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:59:
Moeilijk te zeggen, het is voor een oplossing binnen mijn cursus. ik dacht dat ik al redelijk goed zat met de bewerkingen maar het raar dat hij de aardappelen niet meeneemt in de oplossing.
helemaal niet moeilijk toch? misschien goed om zelf eerst even uit te rekenen wat de juiste uitkomst is en dan pas de oplosser in twijfel te trekken ;-)

Hij neemt de aardappelen wel mee in de oplossing, hij komt met 0.

lijkt ook logisch omdat aardappelen maar een middelmatige opbrengst hebben terwijl je er wel veel uren in moet steken.

[ Voor 10% gewijzigd door de Peer op 16-03-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertonline
dank je wel voor reactie, ik maak even de test . Hartelijk bedankt voor de meldingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 18:24
Suikerbieten = 2 uur werk en 20 euro per hectare winst = €10 winst per uur per hectare
Mais = 6 uur werk en 40 euro per hectare winst = €~6,67 winst per uur per hectare
Aardappelen = 6 uur werk en 30 euro per hectare winst = €5 winst per uur per hectare

Voor gelijk werk (allebei 6 uur per hectare) en gelijke grond nodig is mais dus interessanter dan aardappelen. Daarom is de eindoplossing 'geen aardappelen telen, dat is het niet waard'.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 16-03-2023 15:18 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 16:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Geertonline schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:04:
dank je wel voor reactie, ik maak even de test . Hartelijk bedankt voor de meldingen
Het doel van zo'n cursus is ook niet 'invoegen van formule', maar begrijpen wat zo'n formule doet en hoe deze dus op andere scenario's toe te kunnen passen.

Als je kijkt naar de maximum mogelijkheden voor 1200 hectare/4800 uur, dan weet je dat bij mais en aardappelen het aantal uren zijn, beide gevallen komen ze niet aan de kostencap zelfs als je overige hectare zou opvullen met suiterbiet , dus is het puur een geval van uren vs nettowinst, in welk geval mais dus altijd meer zal opleveren.

Maak voor de grap nog eens de som, maar doe eens een kostencap van 30.000, dan zal je zien dat je op dat moment wel te maken krijgt met een andere verhouding.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertonline
SinergyX schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:55:
[...]

Het doel van zo'n cursus is ook niet 'invoegen van formule', maar begrijpen wat zo'n formule doet en hoe deze dus op andere scenario's toe te kunnen passen.

Als je kijkt naar de maximum mogelijkheden voor 1200 hectare/4800 uur, dan weet je dat bij mais en aardappelen het aantal uren zijn, beide gevallen komen ze niet aan de kostencap zelfs als je overige hectare zou opvullen met suiterbiet , dus is het puur een geval van uren vs nettowinst, in welk geval mais dus altijd meer zal opleveren.

Maak voor de grap nog eens de som, maar doe eens een kostencap van 30.000, dan zal je zien dat je op dat moment wel te maken krijgt met een andere verhouding.
Dank je wel :)
Pagina: 1