Aerohive ap121 van Open WRT naar stock

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-05 22:12
Wie zou mij enkele instructies kunnen geven hoe ik een backup maak van de originele Aerohive HiveOS software zodat ik mijn overige AP's terug kan flashen naar stock?

De firmware is niet te krijgen maar ik heb nog 1 AP welke stock is.

De instructies voor het flashen van OpenWRT zijn hier te vinden:

https://www.google.com/ur...Vaw2LGAPumI6F5EjIf61nndjv

Wat neerkomt op de volgende twee commando's na het uploaden van de OpenWRT image:

Now, erase both stock kernels and rootfs partitions (they will be replaced with a single kernel and a larger UBI partition) and flash OpenWrt:

nand erase 0x800000 0x7400000
nand write 0x81000000 0x800000 0x${filesize}

Er zit een seriële poort op de AP.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:37
sanscorp schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:28:
Wie zou mij enkele instructies kunnen geven hoe ik een backup maak van de originele Aerohive HiveOS software zodat ik mijn overige AP's terug kan flashen naar stock?
Je kunt met nand read in u-boot het flash van een werkend AP uitlezen.

Daarmee kun je uitlezen wat je op het andere AP gewist hebt: 0x7400000 bytes op offset 0x800000. Bijvoorbeeld naar adres 0x81000000 (dat zal binnen het RAM vallen).

Maar: dan loop je tegen een probleem aan, u-boot is niet gemaakt om data van een apparaat af te krijgen, dus dat wordt nog een uitdaging. Tegenwoordig (?) heeft u-boot tftpput, maar volgens de help van de OpenWRT-pagina zit dat er bij jou niet in. Check dat in de help.

Ik vrees dat je enige optie (zonder iets als JTAG) de seriële poort is, en dan een hex dump maken van de hele range. Hier inspiratie: Recovering Firmware Through U-boot

Dat gaat wel werken, je bent er alleen even zoet mee, want je moet 116MB uitlezen als je de hele erased range wilt terugzetten. Je kunt de flash layout (zie OpenWRT wiki) bestuderen als je het wil proberen met minder: bijvoorbeeld alleen kernel en rootfs terugzetten. Je wil ook de baud rate aanpassen in u-boot, want met 9600 bps kost dit (bierviltje) een week of 12 voor de hele range ;)

Dit alles gaat er natuurlijk wel vanuit dat je kloont van een AP met (origineel) dezelfde firmware, anders bestaat de kans dat het (verder) in de soep loopt. Vergelijk de partitietabellen voor je iets wegschrijft!

[ Voor 3% gewijzigd door Thralas op 17-03-2023 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
Dan zou het wellicht eens tijd worden voor een JTAG interface :)

Alle apparaten zijn sequential en voor ombouw naar OpenWRT nog geflashed naar de laatste bootloader/HiveOS.

Heb 7 stuks liggen, 4 in gebruik dus kan er 1 of 2 verpesten haha.

Ik ga eens lezen hoe te handelen, bedankt voor de juiste richting!

Later meer (vragen vermoed ik ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:37
In theorie kun je ook nog een Linux image bouwen dat je niet flasht, maar geheel in geheugen uitvoert (bijvoorbeeld met Buildroot), maar dat is wel een lang en onzeker avontuur als dit de eerste keer is dat je dat doet. Dan kun je 't gewoon SSH'en.

[ Voor 6% gewijzigd door Thralas op 17-03-2023 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
(in)Lezen kan sowieso geen kwaad.

Moet er wel even een keer rustig voor gaan zitten op een regenachtige dag. Dat kan niet al te lang duren dus :)