Auto startup Dashboard met IP-Cam op meerdere monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00
Ik wil graag op 3 schermen (TV met HDMI aansluiting) bepaalde informatie weergeven als zijnde een soort dashboard. Dit wordt aangesloten op een (mini) pc die 3 schermen los aan kan sturen. Het is van belang dat dit gemakkelijk aan en uit te zetten is aan het einde van de dag, en dus ook automatisch weer opstart in de juiste 'opstelling'.

Daarvoor heb ik al de volgende uitleg gevonden waarmee ik het voor elkaar zou moeten krijgen om op ieder scherm een specifiek chrome venster te tonen.

Op scherm 1 komt een web pagina met GPS-info, dat is gewoon een webpagina waarop ik automatisch (met lastpass) in kan loggen.

Op scherm 2 komt een planningsysteem, ook webbased, dus dat zou op dezelfde manier als scherm 1 kunnen.

Op scherm 3 wilde ik 2 of 3 camera feeds weergeven. En dit is waar ik het meeste op vastloop. Het zijn Dahua IP camera's, (IPC-HDW3449 en IPC-HDBW4239)

Optie 1; via de RTSP stream een webpagina bouwen. Veel vrijheid met plaatsing van de streams (ene wat groter, andere 2 kleiner). Nadeel; voor zover ik kan vinden is dat tegenwoordig geblokkeerd in chrome/firefox.

Optie 2: VLC, daar kan ik die RTSP stream gewoon mee openen, echter kan ik dan volgens mij niet zelf een layout maken van meerdere streams, en auto-opstarten , fullscreen op een specifiek scherm weet ik ook niet of dat kan.

Optie 3: Via SmartPSS, de standaard software. Alleen kan ik daar voor zover ik kan vinden ook niet automatisch op laten starten op specifieke kanalen, in een bepaalde layout (fullscreen).

Voor de duidelijkheid; het hoeft alleen lokaal te werken.

Als iemand tips of suggesties heeft voor de algemene opstelling dan hoor ik het graag en in het specifiek voor de camera's.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.