There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Edit: Oh lol. Ik had het alleen in de testfase gebruikt
Leuk detail: Nadat Tweakers ermee aan kwam heb ik het ook in het CMS van mijn sites toegepast, en met succes. Beter goed 'gejat' dan slecht bedacht.
[ Voor 71% gewijzigd door AW_Bos op 16-03-2023 11:43 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Het kan dus handig zijn om een reminder te sturen naar mensen die 2FA hebben ingeschakeld, maar met welk doel dan precies? Want de eerste twee tips die in het bericht van Reddit staan, zijn iig hier niet toepasbaar als je de pagina met de codes eenmaal voorbij bent.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Je zou natuurlijk die backupcodes inzichtelijk kunnen maken. Onderdeel van het project. Ik zeg maaar iets geksHero of Time schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:13:
Het kan dus handig zijn om een reminder te sturen naar mensen die 2FA hebben ingeschakeld, maar met welk doel dan precies?
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Het was dan ook een heads-up voor Product, in geval ze denken "oh, handig, laten we die reminder maken", en dan compleet vergeten dat je de herstelcodes nergens kan inzien.RobIII schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:20:
[...]
Je zou natuurlijk die backupcodes inzichtelijk kunnen maken. Onderdeel van het project. Ik zeg maaar iets geks
Commandline FTW | Tweakt met mate
“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)
Nja, of desnoods dat je terplekke nieuwe genereert.ikloon schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:19:
We zullen we dan inderdaad ervoor moeten zorgen dat de backupcodes ergens beschikbaar zijn/komen.
Over mij
Limbeckx schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:22:
Ik heb het nu ook aangezet.
Over mij
...maar dan voorafggaand aan tonen ervan wel de MFA challenge doen.RobIII schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:20:
[...]
Je zou natuurlijk die backupcodes inzichtelijk kunnen maken. Onderdeel van het project. Ik zeg maaar iets geks
Overigens zijn de codes nu ook te zien via de omweg van uitschakelen & opnieuw inschakelen.
En je kunt een backup van de MFA hebben door de authenticator op meer dan 1 plaats te installeren, bijv. foon en tablet, of PC.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Inderdaad, anders zou je het systeem weer onveiliger makenF_J_K schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:07:
[...]
...maar dan voorafggaand aan tonen ervan wel de MFA challenge doen.
Dan worden er nieuwe codes gegenereerd; het zijn dus niet dezelfde codes.offtopic:
Overigens zijn de codes nu ook te zien via de omweg van uitschakelen & opnieuw inschakelen.
Dat is sowieso een goed ideeofftopic:
En je kunt een backup van de MFA hebben door de authenticator op meer dan 1 plaats te installeren, bijv. foon en tablet, of PC.
Intentionally left blank