2FA reminder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Ik krijg op Reddit net dit berichtje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atSFUgH_aLKWvMJhYIfQ48kCRnw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yRpFMkfzINPGYDRDL1s0ABrA.png?f=fotoalbum_large

Eigenlijk lijkt 't me wel een hele mooie om hier ook zo'n reminder te gaan versturen. Dit is de tweede die ik gehad heb, de vorige was - denk ik - een jaar geleden. Zo nu en dan even een DM'etje naar een gebruiker met zo'n reminder lijkt mij een goed idee.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:23
Ik wist niet dat dit een optie was, het ook maar aangezet nu.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Thanks voor de reminder. Ik zal het ook maar eens aanzetten :).
Edit: Oh lol. Ik had het alleen in de testfase gebruikt ;)

Leuk detail: Nadat Tweakers ermee aan kwam heb ik het ook in het CMS van mijn sites toegepast, en met succes. Beter goed 'gejat' dan slecht bedacht. ;)

[ Voor 71% gewijzigd door AW_Bos op 16-03-2023 11:43 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Schrijf je herstelcodes op en maak hier extra backups van. Maar, waar kan je de herstelcodes voor Tweakers vinden nadat je 2FA hebt ingeschakeld? Want die krijg je bij het inschakelen te zien, daarna... nergens? Ik kon bij m'n profiel wel 2FA uitzetten, maar zag er geen herstelcodes. Even snel rond klikken zag ik iig niet m'n herstelcodes.

Het kan dus handig zijn om een reminder te sturen naar mensen die 2FA hebben ingeschakeld, maar met welk doel dan precies? Want de eerste twee tips die in het bericht van Reddit staan, zijn iig hier niet toepasbaar als je de pagina met de codes eenmaal voorbij bent.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Hero of Time schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:13:

Het kan dus handig zijn om een reminder te sturen naar mensen die 2FA hebben ingeschakeld, maar met welk doel dan precies?
Je zou natuurlijk die backupcodes inzichtelijk kunnen maken. Onderdeel van het project. Ik zeg maaar iets geks ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RobIII schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:20:
[...]

Je zou natuurlijk die backupcodes inzichtelijk kunnen maken. Onderdeel van het project. Ik zeg maaar iets geks ;)
Het was dan ook een heads-up voor Product, in geval ze denken "oh, handig, laten we die reminder maken", en dan compleet vergeten dat je de herstelcodes nergens kan inzien. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:00

ikloon

Product Owner
Interessant idee om een dergelijke reminder te ontwikkelen. We zullen we dan inderdaad ervoor moeten zorgen dat de backupcodes ergens beschikbaar zijn/komen. Ik ga er eens over nadenken. :)

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
ikloon schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:19:
We zullen we dan inderdaad ervoor moeten zorgen dat de backupcodes ergens beschikbaar zijn/komen.
Nja, of desnoods dat je terplekke nieuwe genereert.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:55
Ik heb het nu ook aangezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
d:)b Top. Maar laten we 't topic verder even vrij houden van "Ik heb het nu ook aangezet" posts; het voegt niet heel veel toe.

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

RobIII schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:20:
[...]

...maar dan voorafggaand aan tonen ervan wel de MFA challenge doen.

offtopic:
Overigens zijn de codes nu ook te zien via de omweg van uitschakelen & opnieuw inschakelen.

En je kunt een backup van de MFA hebben door de authenticator op meer dan 1 plaats te installeren, bijv. foon en tablet, of PC.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:06

crisp

Devver

Pixelated

F_J_K schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:07:
[...]

...maar dan voorafggaand aan tonen ervan wel de MFA challenge doen.
Inderdaad, anders zou je het systeem weer onveiliger maken ;)
offtopic:
Overigens zijn de codes nu ook te zien via de omweg van uitschakelen & opnieuw inschakelen.
Dan worden er nieuwe codes gegenereerd; het zijn dus niet dezelfde codes.
offtopic:
En je kunt een backup van de MFA hebben door de authenticator op meer dan 1 plaats te installeren, bijv. foon en tablet, of PC.
Dat is sowieso een goed idee :)

Intentionally left blank

Pagina: 1