Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatJustJoey
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-06 21:43
Beste Tweakers,

Momenteel overweeg ik mij aan te melden voor de studiedeal van defensie met als richting HBO ICT (Business IT & Management) en ben op zoek naar algemene ervaringen van (oud)studenten die dit hebben gedaan. Helaas kan ik weinig vinden over de ervaringen van (oud)studenten op het internet en daarom wil ik graag jullie input vragen.

Als (oud)student van de studiedeal van defensie, kan jij mij vertellen wat jouw ervaring is geweest? Wat waren de voor- en nadelen van de studiedeal en hoe heeft het jouw carrière beïnvloed? Zou je het aanraden aan anderen? Alle input is welkom!

Alvast bedankt voor jullie hulp. :)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
Ik heb de studiedeal niet gedaan, maar ben wel werkzaam bij defensie in de IT. Ik heb mijn studie zelf betaald om daarna de KMA te doen.

Ik zie geen nadelen als je van plan bent om militair te worden. Defensie betaald je studie. Voor je loopbaan maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik verplaats dit topic naar waar het hoort (PFSL).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-06 14:00

Dutchredgaming

ICT Beheerder

@ThatJustJoey Wordt de opleiding op kazerne gegeven of bij een hoge school of opleidingsinstituut (zoals LOI en NCOI)?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter2512
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 06:50
Ik denk dat TS aan deze constructie refereert. Daarbij volg je een opleiding als burger bij een burgerschool, waarna je militair wordt.

Zelf ook geen ervaring mee, maar kan vertellen dat Defensie wel een prima werkgever is. Zelf destijds mijn studie betaald en daarna met een verkorte opleiding officier geworden bij de KM.

Edit: wat @jelmerc ook aangeeft, zodra je eenmaal binnen bent dan maakt voortraject eigenlijk niet zo veel meer uit.

[ Voor 12% gewijzigd door wouter2512 op 14-06-2023 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
Voor de overheid werken is wel iets anders dan voor het bedrijfsleven.
De overheid heeft met een beetje mazel elke vier jaar een nieuw leidinggevende die bepaald welke richting je op moet. Je moet het wel liggen dat ergens in Den Haag door manen in pakken wordt bepaald wat jij de moet gaan doen.

Ik ken verschillende waarvan hun contract voor onbepaalde tijd is opengebroken omdat er geen plek meer voor heb was. Ja dat klinkt raar maar zo werkt de overheid. Zit je met een halve opleiding en mag je het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-06 14:00

Dutchredgaming

ICT Beheerder

wouter2512 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:17:
Ik denk dat TS aan deze constructie refereert. Daarbij volg je een opleiding als burger bij een burgerschool, waarna je militair wordt.

Zelf ook geen ervaring mee, maar kan vertellen dat Defensie wel een prima werkgever is. Zelf destijds mijn studie betaald en daarna met een verkorte opleiding officier geworden bij de KM.

Edit: wat @jelmerc ook aangeeft, zodra je eenmaal binnen bent dan maakt voortraject eigenlijk niet zo veel meer uit.
Volgens mij is dit alleen als je militair bij Defensie wilt worden en niet als burger.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dutchredgaming schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:42:
[...]

Volgens mij is dit alleen als je militair bij Defensie wilt worden en niet als burger.
Klopt, dit is niet waar de TS naar refereert. Dat is als burger een studiedeal hebben en burger blijven, maar na de studie een hogere functie (met hogere schaal) kunnen vervullen.

Ik ken er meerdere die die deal genomen hebben, zijn er allemaal hogerop door gegroeid dus mits je van plan bent te blijven tot je studiedeal is verlopen heb je er ook geen kosten aan en alleen maar voordelen. Enige is dat het best pittig kan zijn naast je werk als je ook een druk privéleven hebt, maar daar is een mouw aan te passen.

[ Voor 30% gewijzigd door SmurfLink op 27-06-2023 07:44 ]

I have stability. The ability to stab.

Pagina: 1