Netwerk buitengebeid Huawei router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roymo1
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik ben nieuw en niet zo kundig als het merendeel op deze site, dus bij voorbaat excuses voor mijn onwetendheid..

Ik heb een Huawei 5G Pro 2.

Deze router heb ik destijds gekocht doordat ik zelf een snel internetsysteem op wilde zit vanwege het feit dat ik in een buitengebied woon. Ook TV wilde ik op deze manier kijken aangezien alleen de satelliet voor een goed beeld zorgt wanneer het niet waait. Laat ik nu net op een eiland wonen waar het vaak waait en het beeld dan vaak erg slecht wordt. Overschakelen naar de app van Canal Digitaal is een ramp wanneer je net naar ESPN aan het kijken bent. Constant blijft deze hangen en word je zomaar 2 minuten teruggezet.
Om dit op te lossen heb ik recent een sim only data aangeschaft van KPN, maar binnen een dag was ik door 20GB heen en dat is precies wat je maandelijks beschikbaar hebt. Deze maar weer binnen 14 dagen opgezegd….
Voor het dagelijks internetgebruik heb ik al meer dan 2 jaar T-mobile voor thuis. Hier is een snelheid haalbaar van 100 Mbps. Deze was vooral bedoeld voor de B&B die wij hebben en voor internet in huis inclusief Netflix en Viaplay.
Omdat wij later in het jaar glasvezel krijgen heb ik het Canal Digitaal schotelabonnement opgezegd en naar NL-Ziet overgestapt. Ook hier blijft het beeld vaak hangen en is ook niet de oplossing gebleken. IPTV heb ik onderhand ook inclusief een ontvanger. Films kijken lukt best, maar rechtstreeks F1, ESPN of tv kijken is vooral een spelletje mens erger je niet.

De Huawei router heb ik nu gekoppeld aan mijn T-mobile modem. Dit werkt enigszins. Net heb ik de speedtest gedaan en kwam op 28,1 Mbps. Hiervoor gebruikte ik een oude Airport Extreme van Apple. Net weer even getest en die haalde 53,1 Mbps. Bijna het dubbele dus van de Huwaei.

Moet ik ergens de instellingen van mijn Huawei router aanpassen aangezien ik deze nu niet meer gebruik als 5G router, maar bekabeld?