Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Stanmy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-02 15:16
Wij wilden graag een intergas xtreme 30 aanschaffen, maar door 2 verschillende bedrijven wordt er gezegd dat de ruimte niet voldoende is, omdat de ketel groter is dan andere.

Nu zoeken we een ketel met een laag min vermogen, intergas/remeha. Is er iemand die tips heeft?
Vooralsnog heb ik enkel de Remeha Calenta 28 gevonden.

Onze keus was eigenlijk al gevallen op de intergas HRE 28/24, gunstige prijs, maar heeft bij 50 graden water temp een min vermogen van 7,6kw.

Ik denk dat ons vermogen rond de max 5 Kw ligt, en de ketel die we nu hebben slaat erg veel aan/uit. Deze is uit 2006 en aan vervanging toe.

De vloerverwarming beneden, en dichtgedraaide lage temp-convectoren boven (vandaar zo weinig :-)). Geheel geisoleerd, spouw, dak, vloer, en tripple glas door heel het huis. Hoekwoning uit 68

Alle reacties

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:54
Klinkt als 'klaar voor een warmtepomp'?

• caddyslack
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:29
Xtreme 24 pakken, scheelt weer 6cm in hoogte.
Qua CV-vermogen is deze ketel voor de meeste huizen ruim voldoende.

• Stanmy
schumacher schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:27:
Klinkt als 'klaar voor een warmtepomp'?
Ik heb geen idee.... De kosten hiervan zijn voor ons (vooralsnog) te duur. En de CV is echt aan vervanging toe...

• Stanmy
caddyslack schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:52:
Xtreme 24 pakken, scheelt weer 6cm in hoogte.
Qua CV-vermogen is deze ketel voor de meeste huizen ruim voldoende.
Te weinig wateropbrengst. We hebben nu 12,5. Het hoeft niet meer, maar zeker niet minder. Enig idee of er andere alternatieven zijn?

Het minimale vermogen moet ik dan maar minder op focussen...