Miele W2597 - programma valt uit en loopt verder na 1min

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OdB_Sven
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-03-2023
Beste mensen,
Mijn Miele Softtroniq W2597 doet raar.
ALS ik een programma kan starten, dan valt hij na een aantal minuten "uit", display en lichtjes gaan uit, licht in de trommel gaat aan en keuzeknop begint te flikkeren. Vrijwel direct hierna, brand de knop "start" terug en stopt het geflikker. Na ongeveer 1 minuut zet de machine opeens het programma verder.

Ik zeg ALS, want soms sluit ik de deur en dan blijft het display (op 1 lichtbolletje na) donker en begint de knop "start" niet te branden. Op dat moment krijg ik de deur ook niet open met de knop. Na een aantal keren de deur manueel te openen en terug dicht te doen, lijkt alles terug normaal en kan ik een programma starten. Waarna bovenstaande dus gebeurt.

Ik dacht dus dat de sensor van de deur stuk was, deze heb ik vervangen, maar het probleem blijft zicht voordoen.
Dan heb ik de machine uitgetrokken en hem terug in gang gezet zoals dit bij een nieuwe machine hoort. Een programma gedraaid op BONT 40°c zonder wasmiddel of wasverzachter, en zonder centrifugeren, na het programma de trommel 1 toer rond gedraaid en de knop boven de startknop ingedrukt tot ik een beep hoor. Aangezien ik dacht dat door de leeftijd misschien de 0-stelling van de trommel niet meer goed was. Ook dit, zonder resultaat.
verder pakt hij wel gewoon water, en doet ie alles normaal wat ie hoort te doen, buiten dan dat een wasprogramma om de zoveel minuten, telkens 1 minuut "stopt'

Online kan ik echter zeer weinig vinden over dit probleem, dus ik hoop dat jullie mijn laatste redding zijn, het leven is al zo duur!!! :'(

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OdB_Sven
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-03-2023
Dit bleek bij dit model dus het lampje van de trommel te zijn dat een kortsluiting veroorzaakte!

Hoop dat ik met deze info ook andere mensen blij kan maken ooit, want de machine werkt terug perfect! Alleen zonder lampje nu. 🤷🏻‍♂️