ZonderGas prijsverhoging per 1 januari

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-05 21:32
Dag,

Zoals velen hier heb ik in februari vorig jaar een 5 jarig contract afgesloten bij zondergas. Sinds 1 januari is mijn kwh tarief van 0,20/0,24 ineens naar 0,30/0,34 gegaan. Gas van 1,051 naar 1,21. Die laatste kan ik nog wel rijmen gezien de energiebelasting weer van 9 naar 21% is gegaan. Stroom is echter 33%?

Wellicht mis ik iets, maar volgens mij zou dat niet het effect kunnen zijn van de energiebelasting.
Iemand die hier een lichtje op kan schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Je hebt de kale tarieven vastgezet.
Die kun je vergelijken, je contract vs wat je ziet als je inlogt. Zijn die nog hetzelfde?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
EWK schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:33:
Je hebt de kale tarieven vastgezet.
Die kun je vergelijken, je contract vs wat je ziet als je inlogt. Zijn die nog hetzelfde?
Neen.

Dit staat in het laatste contract:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-hpxRf-SgMY8fFdw0qQTLVo3dg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XVFD5lud5hRLMyxoK6WAqnGo.png?f=user_large

Dit is laatste factuur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kaXMyhbUSIofofVMgF8x8qNK0fI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tDDXDVIa2tP4uM8R83p12qEt.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door MagniArtistique op 15-03-2023 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Dan zou ik er even achteraan gaan, want zoals ik uit je verhaal opmaak heb je de kale tarieven vastgezet, maar die zijn gestegen.

Hoi!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 13:58
EWK schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:42:
Dan zou ik er even achteraan gaan, want zoals ik uit je verhaal opmaak heb je de kale tarieven vastgezet, maar die zijn gestegen.
Nee de prijzen in de screenshots zijn incl. btw.

0,16254 excl. btw (9%) = 0,149
0,18044 exlc. btw (21%) = 0,149
Dus de kale prijs is nog steeds hetzelfde.

De BTW periode is niet zichtbaar.

Tevens wel de kanttekening dat de regering een prijsplafond instelt, maar dit geljik terugpakt door de forse verhoging (verdubbeling) van de energiebelasting (Energiebelasting + ODE) 0,073 gaat naar Energiebelasting 0,15. Hier heb je helaas zelf geen invloed op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

rdfeij schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:49:
[...]

Nee de prijzen zijn incl. btw.
Ah, natuurlijk. Scherp

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
[...]

Nee de prijzen in de screenshots zijn incl. btw.

0,16254 excl. btw (9%) = 0,149
0,18044 exlc. btw (21%) = 0,149
Dus de kale prijs is nog steeds hetzelfde.

De BTW periode is niet zichtbaar.

Tevens wel de kanttekening dat de regering een prijsplafond instelt, maar dit geljik terugpakt door de forse verhoging (verdubbeling) van de energiebelasting (Energiebelasting + ODE) 0,073 gaat naar Energiebelasting 0,15. Hier heb je helaas zelf geen invloed op..
Ach, sloaperd. Deze mag dicht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:57

crisp

Devver

Pixelated

[...]

Nog maar eens nuanceren: de energiebelasting + ODE was in 2022 juist verlaagd. Dat is dit jaar teruggedraaid en daar is het prijsplafond voor in de plaats gekomen. De energiebelasting is nagenoeg weer gelijk aan die in 2021.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-02 21:12
Ik had precies hetzelfde, ook bij ZonderGas 5 jaar contract. Ging zo’n 60-70€ per maand omhoog ineens in Januari.

Was even slikken, maar zit nog steeds zeer laag. Dus ik ben nog steeds heel blij met mijn 5 jarig contract. Ga er wel vanuit dat het in die 5 jaar elk jaar wel wat duurder wordt - door heffingen van overheid etc etc

• jszvd
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-05 14:21
Ik zou verwachten dat de energieleverancier (ZonderGas in dit geval) over de btw wijzigingen pro actief informeert, om dit soort vragen voor te zijn. Maar dat is volgens mij niet door hen gedaan (ik heb niets ontvangen van hen).

Belasting op gas gaat per januari 2024 omhoog (tenzij de Eerste Kamer in december tegenstemt), dus zullen de tarieven weer hoger worden. Tarieven overzicht exclusief en inclusief btw kan wat mij betreft een stuk duidelijker bij ZonderGas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook een prijsverhoging doorgekregen, verbaast me enigszins gezien ik ook voor 5 jaar vast dacht te zitten.

Er is dus niks aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:57
Heb ik ook.
Dit heeft echter te maken met belastingen e.d.
Dit valt buiten de tarieven die je afsluit en dit kan dus inderdaad zo gewijzigd worden.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:25

reiker

dan jij!

Hier hetzelfde, ook in februari 2022 voor vijf jaar vastgezet. Mijn voorschot gaat nu ineens 15% omhoog, zonder enige informatie vooraf. Alleen vandaag een wat vaag mailtje waar iets instaat over contracten met dynamische tarieven, wat juist niet van toepassing is op mijn contract.

Ik snap het wel, maar de communicatie en het overzicht is gewoon beroerd, zoals de hele tijd verder eigenlijk al :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:49

mwa

Ahja, zo lang de tarieven nog lager zijn dan andere contracten (en wij dus de afgelopen 2 jaar een gunstig contract hebben gehad) is het prima toch? Wat de overheid doet qua belastingen hebben zij geen invloed op.
Pagina: 1