Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echelon2011
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Achtergrond
Jaren geleden had ik een Mede8er bakje.
Tof maar al snel achterhaald en uiteindelijk voor de spielerei op een oude Dell Optiplex 3010 een Plex opgezet.

Vandaag
Wat als gepruts is begonnen is door de jaren heen wat gegroeid.
De primaire harde schijf is 1TB en huisvest een gewone data share.
Een 2de HDD van 2TB werd bijgestoken voor VEEAM backups van 2 laptops.
De DVD ROM werd uitgebroken en vervangen met een 3de 4TB harde schijf voor content dat stilaan meer en meer richting 4K gaat.
Ondertussen zijn er ook 3 externe schoonfamiliemensen (ik mag ze geen gebruikers noemen :p ) die al eens 4K content remote opvragen.

Uitdagingen

1. Redundantie.
Niets is redundant.
Niet de VEEAM backups noch de Plex content.

2. Omvang.
Ik moet steeds vaker oudere content met wat pijn in het hart noodgedwongen opkuisen om plaats te maken voor de nieuwere

3. Transcoden.
Af en toe slaat de Plex bij remote opvragen van 4K aan het transcoden.
Dan smelt die i5 met zijn Dell stock koelertje bijna door het chassis door. :p
Remote aanloggen is op die momenten zelfs bijna onmogelijk.

ik weet dat ik transcoden kan afzetten maar:
- dan krijgen remote gebruikers die 4K content opvragen op een Full HD TV een error
- krijgen we ook op onze GSM een error
Ik heb dit tijdelijk wat kunnen oplossen door optimized versions te genereren zodat voor elke 4K content er ook een Full HD variant beschikbaar was maar ja... dat hou je qua omvang gewoon niet bij.

De boel moet dus verhuizen!

Optie 1
Er is nog een oudere "Game" PC met Ryzen 5, GTX1070 Gaming 8G en een M2sata SSD voor het OS.
Echt gamen of minen doen we daar al een tijdje niet meer mee maar er zijn wat aankopen nodig:
- Een Microsoft 365 Family abonnement voor 2 personen met dan 1TB cloudopslag per persoon (hiermee vervalt de VEEAM vereiste) - 99EUR/jaar
- een 1TB SSD 2,5" voor de data share en omdat ik lokaal een kopie wil bijhouden van die OneDrive opslag. - 88 EUR
- een 6TB HDD voor de Plex data - 155 EUR

Om ook de plex data redundant te maken zouden we op het AORUS B550 moederbord een raid 1 moeten opzetten
en nog een 6TB HDD moeten nemen - 155 EUR

Totaal: 497 EUR en 99 / jaar

Optie 2
Een NAS met 3x4TB in RAID5.
- Alles redundant, hot swappable, future proof, uitbreidbaar... 8TB
- Plaats genoeg voor Data shares en afgeschermde VEEAM backups
- De Plex installatie komt nog steeds op de Game PC maar de data op de NAS
- Leuk speelgoed erbij :p

Een Synology DS418 (ik wil hot swappable HDDs :p ) - 400 EUR
3x 4TB IronWolf NAS - 267 EUR

Totaal: 667 EUR

- Het huis is voorzien van Cat6 bekabeling
- Er ligt 1000/500 Mbit fiber
- Ik vermoed dat de RAID5 geen bottleneck gaat vormen voor 4K Plex content (rond de 20Mbit?)

Dus als jullie allemaal massaal optie 2 kunnen bevestigen dan kan ik mijn vrouw overtuigen om hier een Synology te zetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb al 10 jaar een NAS van Synology en zweer daarbij. Alle data gaat daarop (niets in Cloud, iets van privacy), bij mij draait er verder ook Domoticz op, heb TB's aan films (geen 4K, zie de toegevoegde waarde niet ondanks mijn 4K Oled. Dat is persoonlijk) muziek in Flac bestanden en muziek die nergens anders is te vinden en jawel, ook Plex draait erop. Wat heb ik toch een lieve vrouw die mij mijn hobby gunt. :+ Koopt jouw vrouw geen zaken die jij niet nodig vindt dan? ;) Welke je ook koopt zorg dat je er ook Docker op kan draaien. Altijd handig. Ik mis dat op mijn oude DS414.

[ Voor 16% gewijzigd door MotorBeast op 15-03-2023 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echelon2011
Tuurlijk gunt mijn vrouw me dat, was maar een grapje. :)
Integendeel, toen ik gisteren trots verkondigde dat ik de vraag waar ik al weken over zit te zeuren ook op Tweakers had gepost zag ik 2 dingen in haar ogen:
- "heb je die dingen nu NOG niet gekocht?"
- "WTF is Tweakers?"

Maar je haalt enkele goede dingen aan die ik dus onder "leuk speelgoed" had gezet.
FLAC is daar zo eentje van. Zowel ik als enkele familieleden hebben toch wel een aardig centje aan audiospul staan van Klipsch, Dali, Marantz,... Ik was het al helemaal vergeten maar die FLAC files waren destijds de eerste slachtoffers bij het gebrek aan opslag.
Mijn originele RAW foto files zijn daar nog een voorbeeld van.
Nooit echt nodig gehad maar ik fotografeerde altijd in RAW+JPG waarbij ik de RAW files (ong 70 000) bijhield.

De DS418 ondersteund wel geen Docker klaarblijkelijk :s
https://www.synology.com/nl-nl/dsm/packages/Docker
Ik kende het niet maar nu ik het wel ken wil ik het hebben 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Echelon2011 op 16-03-2023 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:27
Ik gebruik de 418play, draait plex zo,der problemen, ook real-time transcodes. Draai er ook nog docker op met pihole en een paar andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Echelon2011 De 418 is al bijna 5 jaar oud dus die zou ik nu echt niet meer kopen, alleen al voor toekomstbestendigheid.

De nieuws: Synology brengt DS423+-nas met quadcore-cpu en M.2-sleuven voor ssd-o... is net aangekondigd dus dat lijkt me een betere aankoop.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het transcoden is "op te lossen" (soms wel wat makkelijker gezegd dan gedaan) door te zorgen dat de content in de juiste codecs op de server staat en de clients de instelling hebben om content met maximale kwaliteit af te spelen. Dit laatste zou intussen standaard moeten zijn, maar het kan nooit kwaad om erop te controleren.

Een andere optie kan zijn (al kost dat wel weer meer opslagruimte) is om de content in verschillende varianten lokaal te hebben staan. Maar goed, dat is allemaal op zich te voorkomen, mits de clients gewoon up to date zijn en de juiste codecs ondersteunen. Dan kun je een boel problemen voorkomen en de (remote) clients krijgen de best mogelijke afspeelkwaliteit.

Enige is dat jouw bandbreedte dat wel moet aankunnen en met 4K kan dat best pittig zijn. Maar als je dat eenmaal (goed) werkend hebt, hoef je voor Plex geen dikke machine neer te zetten met eventueel een videokaart voor hardware transcoding.

De bitrate van de content bij 4K is verschillend. Ik denk dat 20 megabit wat weinig is. Bij 1:1 (bluray) rips is het vaak eerder 100+ megabit, of je moet dezelfde compressie hebben/gebruiken als streamers gebruiken voor hun content. Beetje deftige 4K film is meestal echt wel een 50+ megabit/sec.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 17-03-2023 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:52
Optie 2 klinkt leuk maar reken het energieverbruik eens uit van die oude game pc? Het beste is inderdaad transcoden voorkomen, dan kan je zelfs met een raspbarry pi af als plex server.
En wat voor 4k hebben we het over? "Netflix 4k" of blurays van 80+ GB?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
sig69 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 00:59:
Optie 2 klinkt leuk maar reken het energieverbruik eens uit van die oude game pc? Het beste is inderdaad transcoden voorkomen, dan kan je zelfs met een raspbarry pi af als plex server.
En wat voor 4k hebben we het over? "Netflix 4k" of blurays van 80+ GB?
Ik haak hier even op in, want zover ik weet is het niet heel makkelijk om transcoden te voorkomen in het geval van subtitles?
Zelf test ik altijd met de film Gemini Man. Dit is een 4k 60fps 10bit film, een aanzienelijke belasting dus.
Heel de film draait prima, maar zodra je ondertiteling aanzet, droppen de fps best hard. Het lijkt me dat plex hier dan toch het een en ander gaat inbakken. En dan kom je met een rpi toch snel tekort lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:52
g1n0 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 01:14:
[...]

Ik haak hier even op in, want zover ik weet is het niet heel makkelijk om transcoden te voorkomen in het geval van subtitles?
Zelf test ik altijd met de film Gemini Man. Dit is een 4k 60fps 10bit film, een aanzienelijke belasting dus.
Heel de film draait prima, maar zodra je ondertiteling aanzet, droppen de fps best hard. Het lijkt me dat plex hier dan toch het een en ander gaat inbakken. En dan kom je met een rpi toch snel tekort lijkt me?
Dat heeft echt met het apparaat waar je het op afspeelt te maken. Als die aparte subtitles (of het formaat daarvan) niet snapt moet plex ze dus gaan inbakken (dus transcoden). Ik zou sowieso even controleren of de kwaliteit op je player op max staat, dat is heel lang niet de standaard instelling geweest dacht ik (vooral remote).

[ Voor 9% gewijzigd door sig69 op 17-03-2023 01:22 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echelon2011
Content
4K GoPRo opnames van motorritten en motorweekends

BR rips > maar met meerdere kanalen voor Engels/Nederlands. Mijn vrouw kijkt graag naar animatiefilms in het Nederlands, ik zweer daarentegen bij de originele stemmen. Eddy Murphy als Donkey gaan we echt niet vervangen door Gene Bervoets (Vlaamse editie).

Die ondertiteling kan aan of uitgezet worden maar ik had geen idee dat dit veel invloed had op transcoden

Voorkomen transcoden
Ik ben er wat mee gestopt met me er in te verdiepen want echt heel duidelijk is het niet bij Plex.
Wat ik wel weet is
>> dat ik het aan de kant van de server kan uitzetten >> Krijgen we her en der foutmeldingen.
>> Dat ik geen invloed heb op de instellingen van remote gebruikers hun smart tv. Heb ik ook geen zin in eigenlijk.
>> Dat de huidige core i5 en zijn Dell stock koelertje bijna doorsmelten als Plex omwille van welke reden dan ook toch 4K begint te transcoden

Die DS423+ is nog een optie al hebben de SSD en M2sata opties weinig toegevoegde waarde voor mij en ik betwijfel ten zeerste of die Intel Celeron J4125 in staat is om 4K streams te transcoden.

The following table taken from the complete guide to Plex describes the minimum requirements for streaming without transcoding to transcoding a single 4K HDR media file.

Transcode Minimum CPU RAM
No Transcode Intel “Atom” 1.2GHz 2GB
Single 720p transcode Intel Core i3 3.0 GHz 2GB
Single 1080p transcode Intel Core i5 3.0GHz 2GB
Single 2160p (4K) transcode Intel Core i7 3.2GHz 2GB

Eigenlijk ga ik er ook maar blind van uit dat bij een migratie naar een andere PC, Plex automatisch die GTX1070 gaat aanspreken... misschien eens eerst dat bekijken of dat daadwerkelijk zo is :)

[ Voor 6% gewijzigd door Echelon2011 op 17-03-2023 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Echelon2011 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:17:
Die ondertiteling kan aan of uitgezet worden maar ik had geen idee dat dit veel invloed had op transcoden
Is afhankelijk van het formaat van de ondertitels. PGS zijn image based (en zie je vaak bij BluRays), deze moeten altijd in de video gebrand worden, ergo: transcoding is nodig. Bij SRT formaat is dit niet het geval, dat is gewoon plaintext.
Eigenlijk ga ik er ook maar blind van uit dat bij een migratie naar een andere PC, Plex automatisch die GTX1070 gaat aanspreken... misschien eens eerst dat bekijken of dat daadwerkelijk zo is :)
Voor hardware transcoding is bij Plex een Plex Pass benodigd en kun je middels een vinkje aan of uit zetten. Wil je dat niet (die Plex Pass dan), kun je kijken naar Jellyfin, een fork van Emby, wat op diens beurt een fork is van Plex.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 17-03-2023 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echelon2011
@CH4OS
Ik heb echt een hekel aan maandelijkse abonnementen.
Wist ik niet... dus bij de totale kost moeten we dan nog eens 120 EUR bijtellen.:s
Dit weekend eens stilaan beslissen over die NAS.
Het gaat deugd doen om eens qua opslag terug ademruimte te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Echelon2011 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:22:
@CH4OS
Ik heb echt een hekel aan maandelijkse abonnementen.
Wist ik niet... dus bij de totale kost moeten we dan nog eens 120 EUR bijtellen.:s
Dit weekend eens stilaan beslissen over die NAS.
Het gaat deugd doen om eens qua opslag terug ademruimte te hebben.
Ze hebben regelmatig korting. Maat van mij heeft onlangs Plex Pass lifetime voor €80,- afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echelon2011
Ok, ik kom er niet uit.
Net nog een 3de optie bedacht.

Stel, ik steek 3 HDDs op de SATA aansluitingen van het moederbord.
(M2sata blijft het OS doen)
We gaan naar Manage Storage Spaces en maken daar een RAID5 pool aan...
Zou dat een optie zijn?
Die redundant is?
Ik heb vandaag ook enkele cases gezien die hot swappable HDDs kunnen huisvesten mits inbouwbare bays?

Leuke ontdekking is dat het Aorus B550 AM4 moederbord een 2,5GB LAN heeft... nooit eerder echt op gelet.

[ Voor 12% gewijzigd door Echelon2011 op 19-03-2023 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Zolang het hardware raid is wel. Als het software is (ik ken Manage Storage Spaces niet) ga je denk ik teveel op performance inleveren.
Zorg in ieder geval voor lekker grote sectorgroottes, daar gaat grote 4k content lekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echelon2011
g1n0 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:33:
Zolang het hardware raid is wel. Als het software is (ik ken Manage Storage Spaces niet) ga je denk ik teveel op performance inleveren.
Zorg in ieder geval voor lekker grote sectorgroottes, daar gaat grote 4k content lekker op.
Storage Spaces is software RAID vrees ik. De Aorus B550 ondersteunt alleen RAID1 , 0 en JBOD.
Maar levert een RAID 5 met 3 schijven niet 2x lees snelheden?
Schrijven maakt niet zoveel uit.
Ik heb nog nooit gehoord van inleveren van performance in RAID5 maar ik ben niet vertrouwd met software RAIDs.
De IronWolfs 4TB zijn CMRs hebben een 200 MB/s lezen en 256MB cache.
Eens die cache vol zit bots ik op de limieten van die draaiende schijven maar hoeveel blijft er dan nog over?
Nog steeds genoeg om 12,5 Mb/s te halen?

En niet alles is 4K content.
Merendeel is nog opgenomen in 1080p en er zijn nog de VEEAM backups.

[ Voor 16% gewijzigd door Echelon2011 op 19-03-2023 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Indien het software raid is, haal een pci kaart voor hardware raid. Type kan ik je niet bij helpen voor pc’s, ik weet alleen goede server-kaarten. Maar duur hoeven ze zeker niet te zijn.

En ja, theoretisch is raid5 sneller met schrijven. Al zou 1 ssd een 3disk raid5 cluster al snel outperformen :x

[ Voor 23% gewijzigd door g1n0 op 19-03-2023 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echelon2011
lol ok die software raid is geen optie.
De optie New RAID 5 Volume blijft grijs...
Blijkbaar enkel mogelijk bij server edities van MickySoft.
En die heb ik dus niet.

2 uur voor niets zitten klooien :9

[ Voor 10% gewijzigd door Echelon2011 op 19-03-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Als het Linux is je server, Mergerfs icm snapraid....

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echelon2011
SadisticPanda schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:06:
Als het Linux is je server, Mergerfs icm snapraid....
Nee geen linux :P
Of het lukt met de huidige opstelling of het wordt gewoon een NAS voor netwerkstorage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echelon2011
Nog even een afsluitende update.
Just in case dat er iemand nog op dit topic mocht terechtkomen.
Plex verhuizen naar een PC
Dit scenario is niet doorgegaan.
De pc staat in een goed geïsoleerde kamer waar ik op geen enkele manier voldoende upload bandbreedte kon krijgen.
Werd geprobeerd:
1. Powerline: TP-Link TL-WPA8635P KIT WiFi 1200 Mbps
2. AP op hetzelfde verdiep - aan een UTP aansluiting: TP-Link Omada EAP245
3. MESH WIFI - TP-Link Deco XE75 met een backhaul optie tussen de router beneden en het station in de kamer

Bijkomstig bleven enkele onderdelen om de PC om te bouwen hardnekkig in backorder staan.
Plex verhuizen naar een NAS:
Het is een QNAP TS-464 geworden. (650 EUR)
Het originele geheugen werd voor geen geld uitgebreid. (32GB - 75 EUR)
De internetlijn werd omgeschakeld naar een glasvezel. Er wordt daar 1000/500 Mbit beloofd.
We halen uiteindelijk 900/288 Mbit. Maar de overstap is gratis en het maandelijkse abonnement goedkoper (-8 EUR)
3x 4TB schijven in RAID5 nemen ook de VEEAM backups voor hun rekening. (264 EUR)

Totaal prijs: 989 EUR
Resultaat:
Meeste 4K content die ik heb gaat niet over de 25 Mbit.
Dat haal ik ruim met de huidige glasvezel lijn.
Op alle clients de instellingen aangepast naar Original.
4x 4K streams met Direct Stream of Direct Play waren geen enkel probleem.
Zolang de CPU maar niet moet transcoden.

Indien er toch toestellen zijn die een transcode triggeren wordt er gebruik
gemaakt van Optimised Versions. (custom - 1080p - 12 Mbps)

Ik twijfel nog wat om een betalende Plex Pass te nemen.
Voor transcode blijf ik er bij dat voorkomen beter is dan on-the-fly genezen.
Ik kan niet goed terugvinden op Optimised Version conversies ook sneller gaan met een Plex Pass.

[ Voor 4% gewijzigd door Echelon2011 op 10-05-2023 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Voor hardware acceleration, wat ik gebruik om transcodes alsnog op volle snelheid te kunnen doen, ook 4K 10 bit, heb je toch echt een Plex Pass nodig, daar kom je niet onderuit. De Celeron chip in de TS464 heeft QuickSync voor accelerated encode en decode voor alle gangbare formaten en kan dus uitkomst bieden voor de evt. transcode behoefte.

Zelf heb ik een i5-10600 ingezet voor Plex (+ VM's) en dat draait als een zonnetje, ook ok 4K 10bit.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
om heer eerlijk te zijn lijkt dit me nu echt precies zo'n use-case voor een nas-distro als unraid.

als ik naar deze prijs kijk uitvoering: Synology DiskStation DS423+

dan bouw je daar een mini-itx zelfbouw nas voor inclusief 4x 4tb schrijven EN 16gb ram (ddr3 sodim). dan moet je je alleen afvragen wat je liever hebt, een 10/5/2,5gbit ethernet poort of een pci-e naar M.2 adaptor.

De Qnap die TS aanhaalt is op zijn minst nog een stuk sneller dan deze opties... maar 650 dan nog de kosten voor die ram upgrade en schijven wordt in totaal wellicht nog tikkeltje duur voor die extra performance.

wat is trouwens de reden dat je jellyfin net overweegt te proberen voordat je besluit je geld in plexpas te steken?

[ Voor 25% gewijzigd door i-chat op 11-05-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echelon2011
[b]i-chat in "[Plex]Advies migratie Plex toestel"
wat is trouwens de reden dat je jellyfin net overweegt te proberen voordat je besluit je geld in plexpas te steken?
Omdat ik niet bij alle gebruikers wil langsgaan om op hun tv, console en smartphone een nieuwe app te gaan installeren. :+
Ondertussen zijn er 6 gebruikers:
2x TVs met Chromecast
2x 4K TVs met AndroidOS,
1x eentje met een XBOX
1x eentje via een PS4.

5 daarvan maken ook verbinding via hun smartphone.

Voor de rest kijkt mijn vrouw (Antwerpen) al eens samen met haar petekind (Hasselt) naar tekenfilms met Watch Together. Geen idee of dat ook bij Jellyfin bestaat maar hoe onnozel de feature ook moge zijn. Ik mag die niet ondoordacht wegcijferen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echelon2011
nelizmastr schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:13:
Voor hardware acceleration, wat ik gebruik om transcodes alsnog op volle snelheid te kunnen doen, ook 4K 10 bit, heb je toch echt een Plex Pass nodig, daar kom je niet onderuit. De Celeron chip in de TS464 heeft QuickSync voor accelerated encode en decode voor alle gangbare formaten en kan dus uitkomst bieden voor de evt. transcode behoefte.

Zelf heb ik een i5-10600 ingezet voor Plex (+ VM's) en dat draait als een zonnetje, ook ok 4K 10bit.
Ik ben aan het twijfelen. Uitgezonderd de Chromecast gebruikers die geen 4K ondersteund en dus een transcode triggert kan ik zonder transcode ook door bij iedereen Originele Kwaliteit in te stellen.

Maar... tot morgen loopt er een actie voor een lifetime Plex pass voor 96 EUR.
https://www.plex.tv/plex-...n=lifetime&code=POWERGEEK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Echelon2011 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:04:
[...]

Ik ben aan het twijfelen. Uitgezonderd de Chromecast gebruikers die geen 4K ondersteund en dus een transcode triggert kan ik zonder transcode ook door bij iedereen Originele Kwaliteit in te stellen.

Maar... tot morgen loopt er een actie voor een lifetime Plex pass voor 96 EUR.
https://www.plex.tv/plex-...n=lifetime&code=POWERGEEK
Vpn naar Polen met creditcard en je betaald nog iets minder, daarnaast kan je dan ook de plex app op Android en Apple gebruiken wat ik zelf zeer fijn vind werken.
Pagina: 1