Toon posts:

Home Assistant niet meer te bereiken.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sjaakvo49
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-03 16:44
Mijn vraag,

Heb sinds kort een ThinClient gekocht waar HA al op geïnstalleerd was.
Eenmaal aangesloten op mijn laptop kon ik een account aanmaken en gelijk ermee aan de gang gaan.
Ik heb toen ook een Duck Dns account aan gemaakt geïnstalleerd.
Heb toen wat instellingen veranderd in mijn Fritz Box.
De ThinClient is aangesloten op een switch samen met 2printers.Heb het ook zonder switch geprobeerd.
HA start normaal op maar wat ik ook probeer, ik kan hem niet meer bereiken op mijn laptop.
Alle instellingen op de Fritz Box weer in de oude stand teruggezet maar geen HA meer.
Heb Fritz box ook gereset maar hielp niets.
Weet iemand misschien hoe ik hem weer werkend kan krijgen.
Heb op internet gekeken maar daar is weinig over te vinden.
Met vriendelijke groet,

Relevante software en hardware die ik gebruik

HP Thin Client T520
HP Laptop Elitebook 850 G
Fritzbox 7590..

.

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Kan je hem wel pingen? Welk ip heb je op je laptop?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:37

Koppensneller

winterrrrrr

Op welke URL(s) probeer je hem te bereiken? Werkt http://192.168.178.60:8123 niet? Zit je zelf met je apparaat in hetzelfde subnet? Welke instellingen heb je veranderd op je Fritzbox?

[Voor 39% gewijzigd door Koppensneller op 15-03-2023 15:25]

• Sjaakvo49
Ja dat gaat. IP is 192.168.178.60

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Kan je met SSH inloggen? Draait de HA service nog?

[Voor 38% gewijzigd door DukeBox op 15-03-2023 15:26]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Sjaakvo49
Zit met mijn laptop ook op de Fritzbox. Dit http://192.168.178.60:8123/ werk ook niet.

• Sjaakvo49
IP van mijn laptop is 192.168.178.29

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:09

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Zie je de de thinclient wel in de DHCP lijst van je fritzbox? zo ja, met welk IP adres? Welke instellingen op je Fritzbox heb je aangepast en nu weer terug gedraaid?

We've got that ring of confidence

• Sjaakvo49
Instellingen toegang verlenen heb ik teruggedraaid. De ThinClient draait op 192.168.178.60

• Sjaakvo49
HA service ook niet. Hoe log ik met SSH in. Ben maar een leek op dit gebied.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:38
Toetsenbord en monitor aansluiten op de Thinclient en dan rechtstreeks naar het besturingssysteem.
Dan heb je SSH niet nodig. Want het is maar de vraag of dat werkt of is geinstalleerd c.q. ingeschakeld

Soms ben ik bijna gelukkig

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:07
je kunt ook even in de verbonden clients in je fritzbox te zien. Zo kun je zien op welke ip de ha server volgens fritzbox draait. Als het op dat ip adres met de default poort niet te bereiken is, is de kans groot dat de server niet up and running is en je dus een scherm en tobo moet aanlsluiten om te kijken waarom de server niet up komt.

• Sjaakvo49
Ik heb toetsenbord en monitor en muis aangesloten op ThinClient.
Maar ik heb in de Fritzbox het adres 192.168.178.60 zelf Homeassistant genoemd. Dit is dus eigenlijk de ThinClient. Daar stond voor dat ik het veranderde een adres.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zit je laptop wel in de IP reeks van 192.168.178.xx ? als je hem kan pingen moet dat goed zijn.

Laat de DNS ook naar je router wijzen, dan zal ie zich ook als homeassistant kenbaar maken op de DNS lokaal. Maar dan nog moet hij op IP wel werken.

[Voor 20% gewijzigd door Fairy op 15-03-2023 15:59]

• HenkEisjedies
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:50
Ik zou het echt vanuit je clientlist van je Fritzbox doen. Want een bepaald IP adres kunnen pingen zegt natuurlijk niets over of dit wel echt je ThinClient is.

In je clientlist staan macadressen en dan kun je de eerste 3 blocks van het macadres hier invullen en dan zie je de fabrikant van het netwerkapparaat. Bij mijn RPi2 staat hier heel netjes RaspBerryPIFoundation.
https://macvendors.com/

Of als je er even een monitor en toetsenbord aan hangt dan kun je denk ik wel iets van ifconfig of ipconfig invoeren om het IP adres te achterhalen.

Of als je echt van een uitdaging houdt dan trial and error door deze lijst heen:

192.168.178.1
192.168.178.2
192.168.178.3
192.168.178.4
192.168.178.5
... doe zelf maar in excel: =CONCATENATE("[url]192.168.178.",B1,"[/url]")
192.168.178.251
192.168.178.252
192.168.178.253
192.168.178.254

[Voor 78% gewijzigd door HenkEisjedies op 15-03-2023 17:13]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:34
Gebruik je chrome en welke melding krijg je terug? Het werkt niet is een vrij brede term.

Krijg je een melding in de strekking van ERR_EMPTY_RESPONSE?
Probeer dan even http te vervangen door https. Doe dit wel op het interne adres. Je versienummer doet namelijk vermoeden dat je HA ook geen internet meer heeft. Namelijk is er onlangs een probleempje geweest met Ha waarna versie 2023.03.1 geforceerd is uitgerold.

Mijn HA geeft ook aan dat hij op http benaderbaar is maar helaas.

[Voor 28% gewijzigd door muppet99 op 15-03-2023 17:29]

Carpe Diem

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:38
Waarom moeilijk doen?

Installeer zoiets als http://www.advanced-ip-scanner.com
Dat vind alle apparaten in je netwerk.

Soms ben ik bijna gelukkig

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:06
Ik word moe van HA. Echt waar: random reboots, uitval. Niet meer benaderbaar via CFd. Internet ook ineens niet. Blijkt het de supervisor ineens te installen. GVD Frenck get your shit in order, maar niet op deze manier :(

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:21

Kixtart

Destruction = Improvement

Offtopic: HA is super stabiel. Ik ga er vanuit dat jij @LNDN op een SD kaartje zit?

[Voor 6% gewijzigd door Kixtart op 16-03-2023 15:30]

☻/
/▌
/ \

• LNDN
Kixtart schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:30:
Offtopic: HA is super stabiel. Ik ga er vanuit dat jij @LNDN op een SD kaartje zit?
Nee, (had ik erbij moeten zeggen want dit is letterlijk het enige wat ik iedereen hoor spuwen). Via 192.xxxx prima te benaderen. Vanuit domein niet. Ik zit op VMM op Synology.

Incognito doet hij het dan weer wel.

Ik heb ALLE tokens verwijderd, cache en cookies. En het lijkt nu te werken, maar ik wed dat ik volgende week weer zit met een kale kop van stress door dit.. :(

[Voor 21% gewijzigd door LNDN op 16-03-2023 16:21]

• degrashopper
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:10
kun je http://192.168.178.60:4357 wel benaderen via de browser?

Heb je in ha ip_ban_enabled staan? en misschien x pogingen gedaan waarna je geblokt bent? Of heb je trusted proxies aan staan en wijkt je netwerk af?

• LNDN
degrashopper schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:41:
kun je http://192.168.178.60:4357 wel benaderen via de browser?

Heb je in ha ip_ban_enabled staan? en misschien x pogingen gedaan waarna je geblokt bent? Of heb je trusted proxies aan staan en wijkt je netwerk af?
Ik heb het weer werkend. Maar moet nu meerdere Android devices opnieuw gaan aanmelden. 8)7

• CykoByte
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:30
Wat was nou uiteindelijk het probleem?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LNDN
CykoByte schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:48:
Wat was nou uiteindelijk het probleem?
Gezeik met een installatie die steeds verder corrupt raakte door dat gedoe met de Supervisor die zomaar geïnstalleerd werd, waardoor ik genoodzaakt was om ook de rest te updaten. Uiteindelijk maar gewoon de hele zooi maar opnieuw geïnstalleerd en handmatig de config en zo overgezet ipv backup. Heb nu de VMM snapshots maar aangezet ipv alleen HA backups. Af en toe valt de verbinding via domein nog weg en kan ik alleen via 192.xxxx benaderen, maar daar moet ik nog naar kijken waarom dat is.

De logs gaven steeds aan dat de Home Assistant API een groot problem had en dus rebootte de supervisor gewoon maar.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee