Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeloom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-06 22:17
Goedemiddag,

Door de huidige prijzen lijkt het duurder om een systeem samen te stellen dan een pre-build te kopen.
Aangezien de nieuwe kaarten alleen duurder worden lijkt het me zinloos om nog langer te wachten tenzij de verwachting is dat de oude kaarten goedkoper worden.

Nu zie ik dat HP een aantal heeft met kleine verschillen, mijn vraag is welke is de beste of het beter is om over 2 maanden zelf samen te stellen?

Gaat om volgende modellen met de verschillen:
https://www.bol.com/nl/nl...VGWw_0_17.18.ProductTitle
Moederbord intel H670 met internetpoort
https://www.bol.com/nl/nl...VGWw_0_17.19.ProductTitle
Moederbord AMD B550 zonder internetpoort

zijn verder gelijk aan elkaar qua CPU en GPU. vind alleen de voeding wel laag met 500W

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
singleplayer games op nu 1080p mogelijk binnenkort aansluiten op 66'' Oled tv. FPS min 60 voor komende 5 jaar.

Wat mag het systeem gaan kosten?
max 1300

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
heb een oude zelf samengestelde pc met 1060 3gb die niet meer meekan, dus compleet nieuwe build, ssd kan wel over.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe pc, alleen wil ik wel max 1300 uitgeven, aangezien ik ook een PS5 heb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat naar Nvidia. vindt AMD te duur voor wat ze leveren (maakt mij niet uit dat ik raytracing niet ga gebruiken), CPU maakt mij niet uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt.

Wat verwacht je van ons?[i]
welke systeem zou jij kiezen (of alternatief) of zou je zelf bouwen over 2 maaneden omdat je denkt dat de prijzen nog meer zullen dalen.

Ga in mei op vakantie en wil erna een nieuwe pc halen/samenstellen.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:03

M2M

medicijnman

ik vindt het best knap dat ze een AMD processor op een moederbord met een intel chipset gestopt hebben. Ik zou die met de B550 chipset nemen, dat zal in ieder geval een functionerende PC opleveren.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwollenaar88
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-06 10:50
Het enige wat ik altijd vreemd vind is waarom ze de Ryzen 7 5700g pakken.
Deze heeft ook een interne videokaart dus waarom een externe erbij in doen als ze die functie niet gaan gebruiken? Zou liever de 5700x zien.
En de prijzen zijn idd fors op het moment maar een eigen pc bouwen geeft toch ook wel iets van een bevrediging :D .
Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-04 19:11

Eentje

houd van de vijver

als je in mei pas de pc wil halen zou ik eind april kijken naar de prijzen en niet nu al.

daarnaast is amd qua videokaart juist helemaal niet duurder dan nvidea. zeker niet in het segment videokaarten wat jij nodig hebt.

ik zou kijken naar mainstream game pc in de laatste best buy guide.

reken er keer 150 euro bij voor de assemblage als je dit zelf niet wilt en de windows licentie en je bent goedkoper uit ook nog

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:01
Pre-builds hebben vaak slechte onderdelen (je kunt nu niet eens zien welk geheugen je krijgt) en vaak zijn dit soort kasten slecht gekoeld waardoor je pc niet goed presteerd. Het advies hierboven is inderdaad het juiste, bekijk de best buy optie of wacht nog even. Zeker qua videokaarten kunnen prijzen soms snel dalen. En ik zou de AMD-opties zeker niet uitsluiten, die leveren soms meer fps voor hetzelfde prijspeil. Zeker als je straks je PC op een (ik neem aan 4K) Oled gaat aansluiten zou ik persoonlijk ook minimaal op 1440p willen gaan gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:12
Je kunt ze vrij makkelijk met elkaar vergelijken in Pricewatch: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1847512;1847448/. Dan valt op dat de goedkoopste iets kleiner is, en een paar USB 2.0 aansluitingen minder heeft en een USB 3.2 poort meer - ze hebben dus een ander moederbord aan boord en zitten in een iets andere kast.

En eens met de opmerkingen hier - je bent beter en goedkoper af met de BBG PC die @Eentje noemt.

Als je de nadelen van een pre-built op de koop toe neemt (zoals een vreemde combinaties van onderdelen die vaak niet over standaard maten beschikken en dus slecht opgradebaar zijn, in een kast die minder goed koelt en met een low-spec voeding - waardoor de theoretische prestaties niet gehaald worden) zou ik ook de Lenovo Legion T5 26AMR5 (90RC01BKMH) meenemen op de short list met dit budget.

[ Voor 37% gewijzigd door martyw op 15-03-2023 21:00 ]

Pagina: 1