Nieuwb. voorstrijken wanden: Hoeveel Sigmafix vs water?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legolaslegolas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-01-2024
Ik heb een nieuwbouwwoning waarvan de wanden sausklaar zijn afgewerkt met een dunlagig 1-2 mm pleistersysteem.

In de papieren van het bouwbedrijf staat dat men Sigmafix adviseert voor de grondeerlaag, maar de stukadoor/onderaannemer wilt me niet vertellen hoeveel ik het moet verdunnen met water ("vraag dat maar aan de schilder").

Ik begrijp dat bij nieuw stucwerk 200 ml Sigmafix moet aangelengd worden met 800 ml water.
Maar hoe zit dat met een dunlagig 1-2 mm pleistersysteem?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

We hebben hier voorstrijk van alabastine gebruikt. Werkt als een trein. Daarna 2 lagen muurverf en het zit er superstrak in. Niks aanmengen, gewoon erop smeren (het is wel superdun/waterig, met een blokwitter doen)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:04
Dat is lastig te zeggen. Maakt de prijs veel uit dat je het niet onverdund wil toepassen? Ik heb het zelf onverdund aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-05 20:14
Legolaslegolas schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:57:
Ik heb een nieuwbouwwoning waarvan de wanden sausklaar zijn afgewerkt met een dunlagig 1-2 mm pleistersysteem.

In de papieren van het bouwbedrijf staat dat men Sigmafix adviseert voor de grondeerlaag, maar de stukadoor/onderaannemer wilt me niet vertellen hoeveel ik het moet verdunnen met water ("vraag dat maar aan de schilder").

Ik begrijp dat bij nieuw stucwerk 200 ml Sigmafix moet aangelengd worden met 800 ml water.
Net zo verdund. Onverdund is voor sterk zuigende ondergronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:20
Legolaslegolas schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:57:

Wij hebben ook op nieuw stucwerk deze verdunning gebruikt. Zou het gewoon zo doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legolaslegolas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-01-2024
Aurum schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:40:
[...]

Wij hebben ook op nieuw stucwerk deze verdunning gebruikt. Zou het gewoon zo doen :)
En hadden jullie ook zo'n dun 1-2 mm pleisterwerk als ik? Of volledig dik stucwerk?

En nog iets, moesten jullie twee keer schilderen of is 1 keer genoeg met kwalitatieve verf (Sikkens heb ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Laatst online: 11:20
Legolaslegolas schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:12:
[...]

En hadden jullie ook zo'n dun 1-2 mm pleisterwerk als ik? Of volledig dik stucwerk?

En nog iets, moesten jullie twee keer schilderen of is 1 keer genoeg met kwalitatieve verf (Sikkens heb ik).
Wij hadden dik stucwerk, maar dun pleister werk zal net zo zuigen denk ik. Wij hebben de wanden gespoten en daarbij was 1x met sps genoeg. We hebben dus niet geschilderd perse met sikkens of sigma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 11:31

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Aurum schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:19:
[...]

Wij hadden dik stucwerk, maar dun pleister werk zal net zo zuigen denk ik. Wij hebben de wanden gespoten en daarbij was 1x met sps genoeg. We hebben dus niet geschilderd perse met sikkens of sigma.
sps hoort wat mij betreft gewoon in het zelfde rijtje, inmiddels is het van de jongens van rust oleum en is het even afwachten wat ze er exact mee gaan doen. maar het is vooralsnog gewoon erg goed spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Fiets

A.K.A. Bambi

Eigenlijk altijd zo gebruikt. Op hout, gips en dun stuc en wat dikker stuc. Misschien een klein beetje gesmokkeld naar 25% ipv 20%.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Let wel op dat je het egaal aanbrengt! Druipers en grote druppels blijf je zien.
Pagina: 1