Toon posts:

Nieuwb. voorstrijken wanden: Hoeveel Sigmafix vs water?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Legolaslegolas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-03 14:57
Ik heb een nieuwbouwwoning waarvan de wanden sausklaar zijn afgewerkt met een dunlagig 1-2 mm pleistersysteem.

In de papieren van het bouwbedrijf staat dat men Sigmafix adviseert voor de grondeerlaag, maar de stukadoor/onderaannemer wilt me niet vertellen hoeveel ik het moet verdunnen met water ("vraag dat maar aan de schilder").

Ik begrijp dat bij nieuw stucwerk 200 ml Sigmafix moet aangelengd worden met 800 ml water.
Maar hoe zit dat met een dunlagig 1-2 mm pleistersysteem?

Alle reacties

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-03 19:14

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

We hebben hier voorstrijk van alabastine gebruikt. Werkt als een trein. Daarna 2 lagen muurverf en het zit er superstrak in. Niks aanmengen, gewoon erop smeren (het is wel superdun/waterig, met een blokwitter doen)

Professioneel Heftruck Syndroom

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:06
Dat is lastig te zeggen. Maakt de prijs veel uit dat je het niet onverdund wil toepassen? Ik heb het zelf onverdund aangebracht.

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:02
Legolaslegolas schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:57:
Ik heb een nieuwbouwwoning waarvan de wanden sausklaar zijn afgewerkt met een dunlagig 1-2 mm pleistersysteem.

In de papieren van het bouwbedrijf staat dat men Sigmafix adviseert voor de grondeerlaag, maar de stukadoor/onderaannemer wilt me niet vertellen hoeveel ik het moet verdunnen met water ("vraag dat maar aan de schilder").

Ik begrijp dat bij nieuw stucwerk 200 ml Sigmafix moet aangelengd worden met 800 ml water.
Net zo verdund. Onverdund is voor sterk zuigende ondergronden.

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:02
Legolaslegolas schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:57:

Wij hebben ook op nieuw stucwerk deze verdunning gebruikt. Zou het gewoon zo doen :)

• Legolaslegolas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-03 14:57
Aurum schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:40:
[...]

Wij hebben ook op nieuw stucwerk deze verdunning gebruikt. Zou het gewoon zo doen :)
En hadden jullie ook zo'n dun 1-2 mm pleisterwerk als ik? Of volledig dik stucwerk?

En nog iets, moesten jullie twee keer schilderen of is 1 keer genoeg met kwalitatieve verf (Sikkens heb ik).

• Aurum
  • Laatst online: 14:02
Legolaslegolas schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:12:
[...]

En hadden jullie ook zo'n dun 1-2 mm pleisterwerk als ik? Of volledig dik stucwerk?

En nog iets, moesten jullie twee keer schilderen of is 1 keer genoeg met kwalitatieve verf (Sikkens heb ik).
Wij hadden dik stucwerk, maar dun pleister werk zal net zo zuigen denk ik. Wij hebben de wanden gespoten en daarbij was 1x met sps genoeg. We hebben dus niet geschilderd perse met sikkens of sigma.

• twain4me
  • Nu online
Aurum schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:19:
[...]

Wij hadden dik stucwerk, maar dun pleister werk zal net zo zuigen denk ik. Wij hebben de wanden gespoten en daarbij was 1x met sps genoeg. We hebben dus niet geschilderd perse met sikkens of sigma.
sps hoort wat mij betreft gewoon in het zelfde rijtje, inmiddels is het van de jongens van rust oleum en is het even afwachten wat ze er exact mee gaan doen. maar het is vooralsnog gewoon erg goed spul

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:54

Fiets

A.K.A. Bambi

Eigenlijk altijd zo gebruikt. Op hout, gips en dun stuc en wat dikker stuc. Misschien een klein beetje gesmokkeld naar 25% ipv 20%.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:42
Let wel op dat je het egaal aanbrengt! Druipers en grote druppels blijf je zien.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee