Hi!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt gebruikt voor thuiswerken en gaming. Dit in combinatie met een BENQ XL 2546, 2x Alternate aw2521HFA als side monitoren. Ik speel geen hele bijzonder games, maar meer via FACEIT veel Counter Strike Global Offensive. Hiervoor is in principe geen zware pc benodigd, maar op sommige maps heb ik toch last van fps drops naar de 140. ik wil dat dit minder vaak voorkomt.
Ik speel CSGO op FULL HD met alles bijna op LOW.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ligt aan de impact. Mag max 200-400 euro extra kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Case is prima, daarnaast kan alles wat vervangen moet worden prima op V&A
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf denk ik dat de bottleneck na het upgraden van mij GPU (van een 580 naar een 3070) ligt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles is welkom, zodra de verwachte levensduur maar goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, ik denk bij een nieuwe CPU dat er een aftermarket cooler op moet. Dit mag zowel lucht als water gekoeld worden. Mijn huidige CPU wordt gekoeld met de Wraith Prisma cooler welke er bijgeleverd wordt. Hiervoor heb ik altijd een i7-4790K gehad, deze was naar mijn idee stabieler dan de Ryzen.
Ga je overklokken?
Indien de CPU dit makkelijk toelaat wel, ik ben niet iemand die de grensen opzoekt. Een basic OC kan ik zeker toepassen, mits dit qua stroomverbruik natuurlijk ook interessant blijft.
Wat verwacht je van ons?
Waar denken jullie dat de bottleneck van mijn systeem ligt? Ik heb dus al een flinke boost gemaakt met de GPU upgrade. Deze draait heerlijk in het systeem en is een verademing t.o.v. mijn oude GPU. Daarnaast heb ik wat youtube filmpjes gekeken met vergelijkingen bvb; YouTube: Ryzen 7 5800X3D vs. Ryzen 7 3700X - Test in 6 Games | RTX 3060Ti - 1... In combinatie met een 3060TI, dus redelijk vergelijkbaar lijkt me.
Zelf wilde ik dus naar een Ryzen 7 5800x3D of ryzen 7 5800x upgraden wanneer ik op hetzelfde platform blijf. Wanneer ik meer geld uit ga geven dan ga je richting de i5-13600kf of i7 variant, daar moet dan wel AM5 geheugen bij en een nieuwe mobo. Mijn voorkeur ligt bij het kopen via V&A!
Daarnaast kan ik compleet fout zitten en moet ik mijn GPU upgraden?!
Huidige BUILD:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt gebruikt voor thuiswerken en gaming. Dit in combinatie met een BENQ XL 2546, 2x Alternate aw2521HFA als side monitoren. Ik speel geen hele bijzonder games, maar meer via FACEIT veel Counter Strike Global Offensive. Hiervoor is in principe geen zware pc benodigd, maar op sommige maps heb ik toch last van fps drops naar de 140. ik wil dat dit minder vaak voorkomt.
Ik speel CSGO op FULL HD met alles bijna op LOW.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ligt aan de impact. Mag max 200-400 euro extra kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Case is prima, daarnaast kan alles wat vervangen moet worden prima op V&A
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf denk ik dat de bottleneck na het upgraden van mij GPU (van een 580 naar een 3070) ligt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles is welkom, zodra de verwachte levensduur maar goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, ik denk bij een nieuwe CPU dat er een aftermarket cooler op moet. Dit mag zowel lucht als water gekoeld worden. Mijn huidige CPU wordt gekoeld met de Wraith Prisma cooler welke er bijgeleverd wordt. Hiervoor heb ik altijd een i7-4790K gehad, deze was naar mijn idee stabieler dan de Ryzen.
Ga je overklokken?
Indien de CPU dit makkelijk toelaat wel, ik ben niet iemand die de grensen opzoekt. Een basic OC kan ik zeker toepassen, mits dit qua stroomverbruik natuurlijk ook interessant blijft.
Wat verwacht je van ons?
Waar denken jullie dat de bottleneck van mijn systeem ligt? Ik heb dus al een flinke boost gemaakt met de GPU upgrade. Deze draait heerlijk in het systeem en is een verademing t.o.v. mijn oude GPU. Daarnaast heb ik wat youtube filmpjes gekeken met vergelijkingen bvb; YouTube: Ryzen 7 5800X3D vs. Ryzen 7 3700X - Test in 6 Games | RTX 3060Ti - 1... In combinatie met een 3060TI, dus redelijk vergelijkbaar lijkt me.
Zelf wilde ik dus naar een Ryzen 7 5800x3D of ryzen 7 5800x upgraden wanneer ik op hetzelfde platform blijf. Wanneer ik meer geld uit ga geven dan ga je richting de i5-13600kf of i7 variant, daar moet dan wel AM5 geheugen bij en een nieuwe mobo. Mijn voorkeur ligt bij het kopen via V&A!
Daarnaast kan ik compleet fout zitten en moet ik mijn GPU upgraden?!
Huidige BUILD:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 154,90 | € 154,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master 8G, LHR | € 699,- | € 699,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Wit | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 110,86 | € 110,86 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 80,27 | € 80,27 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.144,93 |
[ Voor 4% gewijzigd door Terrie op 15-03-2023 11:37 ]
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium