Toon posts:

Wegwerken aansluitpunten 240v in plafond.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dreams2
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
Ik wil deze twee aansluitpunten met losse kroonblokjes in het plafond wegwerken, maar ik kan niet achterhalen waar het andere eind is van de bedrading. Ik kan er ook geen bijbehorende schakelaar bij vinden.

Heeft iemand een idee hoe je dit netjes kan wegwerken, het liefst zo onzichtbaar mogelijk? Is dit af te doppen en terug te duwen in de buis?

Alle reacties

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:47
als je aan de draden trekt/duwt is er dan wat te horen bij een centraaldoos?

Afdoppen en terugduwen is geen optie, dat moet je echt niet willen.
Gewoon de hele draad verwijderen en daarna netjes afwerken.

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:11
Grote kans dat deze op een nabij gelegen centraaldoos zitten.

Er zal een sierafdekplaat overheen gaan je hebt dan niet heel veel ruimte om het af te werken, waarschijnlijk moet er ook nog iets van het buisje af.

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Ideale plaats voor een IR paneel 😛

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:25
Afdoppen gaat je niet lukken want je hebt geen ruimte voor doppen. Of je moet eerst een gat gaan hakken.
Dus je zal toch uit moeten zoeken waar die draden vandaan komen.

Ziet er ook wel wat bijzonder uit, pijpjes direct uit het plafond, zijn die erin gefreesd? kan je ergens zien hoe ze door het plafon lopen?

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik denk dat deze afdekplaat wel de max is qua afwerking op dit moment. Anders zal je echt ruimte moeten gaan maken. (freezen) maar dan moet je wel je kabels uit de weg halen. Dus of het moet een stuk open, waarna een nette oplossing toegepast kan worden, of je laat het zoals het nu is.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Even de stofzuiger erop zetten en luisteren bij welke schakelaar/doos je gesis hoort.

你还记得吗 记忆的炎夏

• dreams2
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
Een paar goede tips, bedankt! Ik ga vooral die stofzuiger eens proberen. Ik vind het ook een vreemde oplossing, losse PVC eindjes uit het plafond.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:41
Dinictus208 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:18:
Ik denk dat deze afdekplaat wel de max is qua afwerking op dit moment.
Die afdekplaat is niet één van de twee punten die hij wil afwerken, volgens mij.

Wel kans dat de draad die hij wil afwerken uit de centraaldoos onder die afdekplaat vandaan komt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:58
Inge801 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:30:
Even de stofzuiger erop zetten en luisteren bij welke schakelaar/doos je gesis hoort.
offtopic:
Dit zijn echt geniale oplossingenwaar ik nooit op zou komen
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee