Toon posts:

Reparatie 230v mobiele lader

Pagina: 1
Acties:

• Wimbjorno
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-03 09:45

Wimbjorno

Slow is smooth, smooth is fast

Topicstarter
Ik heb de vraag gekregen om een oplaadkabel te repareren. Hierbij is de isolatie rondom de installatiedraden gebroken wat ervoor heeft gezorgd dat ook de installatiedraden (aarde) inmiddels blood is komen te liggen.

Opzich geen grote klus, alleen krijg ik de oplader zelf niet open. Ik vermoed dat er een soort van anti-diefstal / anti-inbraak schroeven zijn gebruikt, want een normale torx schroevendraaier lijkt er in te kunnen, maar word tegengehouden door door een doorzichtige binnenkern.

Ik heb geprobeerd er een duidelijke foto van te maken. Mijn vraag is, hoe krijg je dit op een fatsoenlijke manier open?

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:22
Wimbjorno schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:32:
Ik heb de vraag gekregen om een oplaadkabel te repareren. Hierbij is de isolatie rondom de installatiedraden gebroken wat ervoor heeft gezorgd dat ook de installatiedraden (aarde) inmiddels blood is komen te liggen.

Opzich geen grote klus, alleen krijg ik de oplader zelf niet open. Ik vermoed dat er een soort van anti-diefstal / anti-inbraak schroeven zijn gebruikt, want een normale torx schroevendraaier lijkt er in te kunnen, maar word tegengehouden door door een doorzichtige binnenkern.

Ik heb geprobeerd er een duidelijke foto van te maken. Mijn vraag is, hoe krijg je dit op een fatsoenlijke manier open?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Waarom krijg jij precies die vraag en niet de leverancier van die paal?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-03 21:42

TommieW

Numa numa.

Er zit een pin in het midden? Dan lijkt het op security torx. Kwestie van even de goede schroevendraaier kopen :)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Wimbjorno

Wimbjorno

Topicstarter
Kheos schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:33:
[...]

Waarom krijg jij precies die vraag en niet de leverancier van die paal?
Het is geen paal, particuliere oplader waar niet zorgvuldig mee is omgegaan 8)7 en ik vind het leuk om dit soort dingen te repareren :)

Vanwaar de vraag?
TommieW schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:35:
Er zit een pin in het midden? Dan lijkt het op security torx. Kwestie van even de goede schroevendraaier kopen :)
Duidelijk, ik heb wat onderzoek gedaan maar dit wist ik (nog) niet _/-\o_

[Voor 30% gewijzigd door Wimbjorno op 15-03-2023 09:40]

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Dit is geen torx, het zijn 5 ipv 6 punten.

Je kunt zelf wel eenvoudig een bitje maken door er een platte schroevendraaier rechtop in te zetten en dan vol te druppelen met soldeertin. Wel niet overdrijven natuurlijk, want dan wordt het te warm.

[Voor 71% gewijzigd door Yucon op 15-03-2023 09:47]

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-03 22:36
Het is TORX 5-PIN security.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:45

Mavamaarten

Omdat het kan!

Lijkt op een security pentalobe: https://www.ebay.com/itm/164311420019

Wat best goed werkt, moest je een pentalobe bitje hebben maar niet de security-variant, is met een stevige schroevendraaier wrikken, je kan het middelste pennetje meestal makkelijk afbreken.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Wimbjorno

Wimbjorno

Topicstarter
Ik ben even naar de locale bouwmarkt gewandeld om eens te horen of ze daar per toeval zo'n bitje hebben liggen. De beste man, incl. zijn collega's hadden dit nog nooit gezien haha.

Dan maar op het internet bestellen. Nu heb ik wat zitten struinen, maar kan op basis van jullie advies nu niet echt de juiste vinden. Het lijkt mij een T15, maar welke exact.

Kan iemand mij advies geven voordat ik meerdere malen een bestelling moet doen en de bezorger elke dag voor m'n deur staat met weer een nieuwe.

Kwam zelf uit bij: https://www.hbm-machines....ity?kb=ga_pm_18582710083_

[Voor 12% gewijzigd door Wimbjorno op 15-03-2023 16:47]

• .Maarten
  • Laatst online: 10:57
https://www.gereedschapbe...bitset-1-4-10-delig-force

Die gebruik ik voor Bosch luchtmassameters in auto's die ook zo'n vervelend schroefje hebben.

Maar die van HBM zou vast ook werken.

[Voor 46% gewijzigd door .Maarten op 15-03-2023 16:49]

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
met een goede maat platte schroevendraaier die tussen de 2 inkepingen past krijg je het ook wel los.

[Voor 19% gewijzigd door Toerq op 16-03-2023 00:23]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:39
Ik heb in mijn auto ooit ook vage anti diefstal schroeven gehad. Toen bij de Hornbach dit setje gehaald en daar zit tot nu toe alles tussen

Jouw type ook toevallig ?

https://www.hornbach.nl/p...raaier-101-delig/5804484/

CISSP! Drop your encryption keys!

• Wimbjorno

Wimbjorno

Topicstarter
Ik heb het inmiddels gerepareerd. Gelijk een beter snoer gemonteerd zodat we in de toekomst niet weer meemaken dat hij breekt. Leuk klusje, maar het is weer als nieuw.

Ik heb uiteindelijk het "23 Delige Torx Plus en Torx met Borging Bitset" gekocht. Ik moest hier helaas wel drie dagen op wachten maar heeft uiteindelijk zo'n 250 - 400 euro bespaard.

In mijn geval ging het dus om een TPS15.

Dank voor alle reply's!

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:29

BazzH

Kei-goed...

Ik vind dat altijd zo mooi he.... security schroefjes waar de sleutel bij elke gereedschapstoko te bestellen is voor 5 euro. :)

Think smart........ Act stupid........

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
BazzH schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:28:
Ik vind dat altijd zo mooi he.... security schroefjes waar de sleutel bij elke gereedschapstoko te bestellen is voor 5 euro. :)
Tja, als iemand echt iets wil stelen zal het altijd lukken. Maar het dat hiervoor een topic op GoT nodig is en dat er toch een behoorlijke vertraging veroorzaakt is behoudt de meeste dieven wel van diefstal denk ik.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee