Dag Iedereen,
Wij zijn van plan om voor het eerst zonnepanelen aan te schaffen en eventueel een thuisbatterij.
We zijn woonachtig te België en beschikken reeds over een digitale meter gezien er een defect was aan de oude teller.
Tijdens de week is er overdag niemand thuis tussen 8u en 18u gezien wij beiden gaan werken zijn.
Mijn vrouw laat wel elke dag de droogautomaat draaien met handdoeken die zij nodig heeft voor haar zelfstandige activiteit ( kapster aan huis ).
Dat is ook de reden waarom wij eventueel voor een thuisbatterij zouden gaan.
Ons dak is oost en west gericht dus zou men een gesplitste opdeling doen. Daarnaast is het niet zo'n steil dak wat goed zou zijn om een volledige dag opbrengst te hebben.
Daarnaast graag even jullie ervaringen met de Pylontech batterij. Ik lees hier vaak gemengde reviews over en ben nog niet steevast overtuigd van het merk. Qua prijs vindt ik deze dan wel goed zitten ( persoonlijk toch ).
Gezien wij van de hele zonnepanelen wereld en thuisbatterijen weinig afweten hadden we het graag overgelaten aan enkele experts hier op het forum.:strip_exif()/f/image/wqUHyAqQKnVFwfZzmTCL4iLR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4C7DZmDEYu6E6otW9b44GmUp.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/TuWrkowGU7H1eSyiYLexUzSB.png?f=user_large)
Binnenkort ( lees 2-3 jaar) zou er wel een volledig elektrische wagen bijkomen.
Hier enkele screenshots van ons gemiddeld verbruik doorheen de dag ( in de week )
/f/image/AjASvFWoONR7jvPAa5VhR1Cn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jGxNtvAafaUllT4WO16jGQqY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MpJFpLj5FImPKUPKLRnAEmZj.png?f=fotoalbum_large)
Doel is voornamelijk om zoveel mogelijk piekkverbruik op te vangen/f/image/Axr0rbxcu6xHoy4pXP9qdBMJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1SPYke6pb19S1K8L6Zu2bM3G.png?f=fotoalbum_large)
Hierbij 2 offertes ( eentje met en zonder thuisbatterij )
Wij zijn van plan om voor het eerst zonnepanelen aan te schaffen en eventueel een thuisbatterij.
We zijn woonachtig te België en beschikken reeds over een digitale meter gezien er een defect was aan de oude teller.
Tijdens de week is er overdag niemand thuis tussen 8u en 18u gezien wij beiden gaan werken zijn.
Mijn vrouw laat wel elke dag de droogautomaat draaien met handdoeken die zij nodig heeft voor haar zelfstandige activiteit ( kapster aan huis ).
Dat is ook de reden waarom wij eventueel voor een thuisbatterij zouden gaan.
Ons dak is oost en west gericht dus zou men een gesplitste opdeling doen. Daarnaast is het niet zo'n steil dak wat goed zou zijn om een volledige dag opbrengst te hebben.
Daarnaast graag even jullie ervaringen met de Pylontech batterij. Ik lees hier vaak gemengde reviews over en ben nog niet steevast overtuigd van het merk. Qua prijs vindt ik deze dan wel goed zitten ( persoonlijk toch ).
Gezien wij van de hele zonnepanelen wereld en thuisbatterijen weinig afweten hadden we het graag overgelaten aan enkele experts hier op het forum.
Foto's
:strip_exif()/f/image/wqUHyAqQKnVFwfZzmTCL4iLR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4C7DZmDEYu6E6otW9b44GmUp.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/TuWrkowGU7H1eSyiYLexUzSB.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Niet gekend maar ruime voldoende.Schaduw
Geen schaduw door omgeving.Jaarverbruik
Gemiddeld 4500 kWh.Binnenkort ( lees 2-3 jaar) zou er wel een volledig elektrische wagen bijkomen.
Hier enkele screenshots van ons gemiddeld verbruik doorheen de dag ( in de week )
/f/image/AjASvFWoONR7jvPAa5VhR1Cn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jGxNtvAafaUllT4WO16jGQqY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MpJFpLj5FImPKUPKLRnAEmZj.png?f=fotoalbum_large)
Huidige elektriciteitsaansluiting
Geen flauw idee van. Ik post deze avond nog een foto.Budget en doel
Rond de €12.000 na aftrek van de premies.Doel is voornamelijk om zoveel mogelijk piekkverbruik op te vangen
Wie gaat het project uitvoeren
Momenteel enkel een offerte opgevraagd bij BaltisolarBijhouden van data
Zolang ik via een app kan zien wat er wordt opgewekt, verbruikt en opgeslagen in de batterij is dit reeds voldoende. Meer is steeds welkom maar ik heb nog niet zo erg verdiept in deze wereldReeds verkregen offertes
/f/image/Axr0rbxcu6xHoy4pXP9qdBMJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1SPYke6pb19S1K8L6Zu2bM3G.png?f=fotoalbum_large)
Hierbij 2 offertes ( eentje met en zonder thuisbatterij )