Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennike
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06-04 09:53
Misschien een domme vraag, maar aangezien mijn cv ketel aan vervanging toe is, zou ik in het systeem tijdens de werken, meteen een waterontharder willen bijplaatsen. Water is in deze regio gedefineerd als 'hard water' (19 dH of +/- 34 fH, met dus overeenkomstige zouconcentratie van rond de 82 mg/l).

Volgens wat ik lees ontharden waterontharders ook de leidingen. M.a.w. betekent dit dat de waterontharder niet alleen het water dat binnenkomt onthard, maar ook downstream een effect kan hebben op reeds aangoekoekte kalk in de leidingen?.

Of is het aan te raden is om vooraleer de waterontharder te installeren, de leidingen eerst zo goed mogelijk kalkvrij te maken? Dit is hier reeds 4 jaar geleden door een professionele loodgieter gebeurt, echter blijft het debiet om warm water te nemen beduidend lager. Zijn hier methodes die aan te raden zijn om kalk dat reeds in het leidingsysteem zit, weg te halen?

thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
En wat voor waterontharder had je in gedachten? Toch niet zo'n Tellsell-magneet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennike
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06-04 09:53
Nog geen idee welk toestel, moet me nog inlezen. Maar zeker niet magnetisch. Wellicht een standaard toestel (bvb. producten van aquaservice-waterverzachter.be)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:34

Wimmel

Hello

Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen?

Hier zijn veel ervaringen te vinden.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs