Uit nieuws: Daling gebruikers Mastodon stopt, vier keer zo groot als voor overnam...
@arnoudwokke
Disclaimer: ik heb zelf meerdere keren Twitter geprobeerd om te concluderen dat het niet mijn manier van communiceren is, dus zelf zoek ik ook geen alternatief. Maar ik juich decentralisatie in het algemeen toe.
@arnoudwokke
Mastodon geldt natuurlijk nog steeds als een alternatief voor Twitter (of toen ok al niet, er is niets veranderd). Misschien "Mastodon werd toen door velen gezien als alternatief..."Mastodon gold toen als een alternatief voor Twitter,
Ik zou hier activistischer instappen. Dit is namelijk wat veel mensen afschrikt, terwijl het juist het voordeel van Mastodon zou moeten zijn: "De opzet van Mastodon lijkt echter meer op die van e-mail, met wereldwijd..."omdat het net als dat commerciële netwerk werkt met posts. De opzet van Mastodon is wel anders, met wereldwijd duizenden verschillende servers.
Disclaimer: ik heb zelf meerdere keren Twitter geprobeerd om te concluderen dat het niet mijn manier van communiceren is, dus zelf zoek ik ook geen alternatief. Maar ik juich decentralisatie in het algemeen toe.