Toon posts:

Mag ik hier parkeren?

Pagina: 1
Acties:

• Langerakpc
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:35
bij ons in de straat zijn ze een nieuw riool aan het leggen met alle werkzaamheden erbij.
dus zijn er te meer auto's dan parkeerplekken.
nu worden de auto's ook op het rode vlak geparkeerd.

De buren van de eerste parkeer garage lopen nu eigenlijk iedereen bedreigen die daar parkeert. Ze gaan de politie bellen om te slepen etc, echter als ik het bekijk kunnen ze er ten alle tijde uit wat voor auto ze ook hebben. Ze maken alleen een hele rara manoeuvre als ze de box uit rijden waardoor ze denken er niet langs te kunnen.

Mijn vraag is of je hier nu rechtvaardig mag parkeren of niet tijdens de hinder van de werkzaamheden.

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:03
Parkeren op het trottoir? Dat lijkt me niet toegestaan.

edit: bron --> RVV art. 10

[Voor 19% gewijzigd door Sleepoog op 15-03-2023 07:26]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je mag niet parkeren langs die schuine zijde wat de oprit is, noch mag je iemands garage blokkeren. De plek waar die bakken staan is gewoon een stoep en lángs die stoep mag je parkeren, zolang je die schuine zijde niet blokkeert. Maar op de plek waar die bakken staan uiteraard niet.

Dus bedoel je langs de stoep of echt op de stoep, al is je foto aardig duidelijk?

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:29
Dir antwoord had je makkelijk zelf kunnen vinden: Je mag niet op de stoep en niet voor een uitrit parkeren.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:36
Je mag niet op de stoep parkeren, dus ze hebben een punt

• Langerakpc
Sleepoog schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:24:
Parkeren op het trottoir? Dat lijkt me niet toegestaan.
Dat gebeurt nu in de hele wijk omdat er ongeveer 70 huishoudens +1 flat ergens moeten parkeren. er worden ook grasperkjes gebruikt.

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:03
Dat het logisch is tijdens de werkzaamheden, maakt het nog niet toegestaan.

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:33
Ik zag het in onze wijk ook gebeuren toen de hele straat opengebroken werd. Overal werden auto's neergezet omdat er simpelweg onvoldoende plek is. Dus ook illegaal op de stoep. Het was eigen risico en tegelijk heeft niemand openlijk geklaagd dus leek er ook begrip voor te zijn.

Als ik jou was zou ik zelf niet daar mijn auto parkeren en om het gezeur heen parkeren/lopen.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Je mag wel op de stoep parkeren, als uitzonderings bord E08b daar staat.
Anders is parkeren op de stoep, ook met twee wielen, in principe verboden.

[Voor 26% gewijzigd door dragonhaertt op 15-03-2023 07:31]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Langerakpc
Exorcist schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:25:
Je mag niet parkeren langs die schuine zijde wat de oprit is, noch mag je iemands garage blokkeren. De plek waar die bakken staan is gewoon een stoep en lángs die stoep mag je parkeren, zolang je die schuine zijde niet blokkeert. Maar op de plek waar die bakken staan uiteraard niet.

Dus bedoel je langs de stoep of echt op de stoep, al is je foto aardig duidelijk?
Bewoners staan niet voor de boxen maar het werkpersoneel dan wel weer.
snachts staan de auto's vaak 3 naast elkaar. 1 op de stoep 1 ernaast en daar weer 1 naast. iedereen kan er tot nu toe altijd uit.

de bomen zijn immidels ook gekapt en worden de grote werkbussen van bewoners in de perkjes gezet.

normaal staat er ook niemand alleen nu de weg helemaal open ligt.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:36
Langerakpc schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:26:
[...]

Dat gebeurt nu in de hele wijk omdat er ongeveer 70 huishoudens +1 flat ergens moeten parkeren. er worden ook grasperkjes gebruikt.
Dat het gebeurt, betekent niet dat het mag. En wellicht wordt een oogje dicht geknepen, maar als er hinder ontstaat of een klacht, heb je goeie kans dat er opgetreden wordt.

Boete is €100: https://www.appjection.nl/feitcode-r315b

[Voor 43% gewijzigd door celshof op 15-03-2023 07:34]

• Langerakpc
celshof schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:31:
[...]
Dat het gebeurt, betekent niet dat het mag. En wellicht wordt een oogje dicht geknepen, maar als er hinder ontstaat of een klacht, heb je goeie kans dat er opgetreden wordt:
Ik snap het.
er komen ook pas auto's te staan als alles echt vol is tot een meter of 300 verderop.
Meestal kan ik gewoon in de parkeer rij staan voor mijn huis. maar dan staat er toch weer een ander. ze zijn wel selectief tegen wie ze gaan schreeuwen. als daar een pools kenteken staat bijvoorbeeld zijn ze stil.

duidelijk idd. ik wist het wel :P
de buurt ziet de gemeente/politie wel een keer.
ze zijn al aan het straten (bezig sinds 01-01-23) dus is het klagen nogal laat.

[Voor 16% gewijzigd door Langerakpc op 15-03-2023 07:38]

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Je mag niet op de stoep staan
Je mag wel op straat staan, tenzij borden aangeven dat het niet mag. Deze zijn niet zichtbaar, maar kunnen er zijn als een verbodsbord, of een zone alleen in vakken etc
Ik zou er voor zorgen als je op straat staat, je auto niet voorbij het schuine deel komt.
Als je buren zeggen er niet uit te kunnen komen, dan zou dat kunnen, echter het is dan wel volgens de wet in orde.
An sich is het breed genoeg om te kunnen draaien aangezien er voor de garages (ook op de stoep) niet geparkeerd mag worden. Wel kan mogelijk tegenover de uitrit aan de andere kant autos staan die het uitrijden beperken/moeilijk maken, maar dat mag.

Als ze je vaak bedreigen, haal een body cam bij de action, leg het vast en doe aangifte. Bedreigen is niet normaal.

[Voor 8% gewijzigd door jeanj op 15-03-2023 08:28]

Everything is better with Bluetooth

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:28

Crazy-

Best life ever

nee, zie voor details de rechterkolom op de volgende pagina :

https://verkeersregels.vv...-parkeren-voor-een-uitrit

echter kleine nuance is nu misschien : er zijn werkzaamheden waardoor er minder plekken beschikbaar zijn. tijdelijk

enige coulance is dan wellicht handig, ook van de buren die klagen. Echter het is een zeer klein stukje stoep en een beetej auto steekt dan al voorbij de op/afrit en dat is dan weer not-done.

[Voor 82% gewijzigd door Crazy- op 15-03-2023 08:46]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:32
Verschilt per gemeente. Bij mijn gemeente is er een gedoogbeleid waarbij auto's overal met 2 wielen op de stoep mogen parkeren omdat er smalle straten zijn zonder parkeergelegenheid. Hierdoor is er een gedoogbeleid die geldt voor de hele gemeente.

Ik heb namelijk buren die denken dat de stoep van hun is en blokkeren een deel van de stoep en de doorgang van de steeg. Dat mag blijkbaar van de gemeente en handhaving.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:45

Spotmatic

Ken sent me

Een beetje gemeente stuurt brieven rond met:

- Er gaan werkzaamheden plaatsvinden van datum X tot datum Y
- Er kan worden geparkeerd op plaats Z, op manier A.

Althans: mijn gemeente doet dat wel. ZEKER in het geval van dergelijke ingrijpende werkzaamheden die voor iedereen gevolgen zullen hebben.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Op een stoep mag je niet parkeren... Ook niet bij werkzaamheden. Als de gemeente het belangrijk genoeg vind, kunnen ze wel tijdelijk een uitzondering maken door er borden te plaatsen dat het wel mag, maar dat lijkt me hier niet van toepassing.

Hier in de wijk doen mensen het ook (op de stoep parkeren). Dat word in de hand gewerkt doordat sommige plekken (zoals die garageboxen) via een stoep bereikbaar zijn. Maar als er geklaagd/gehandhaafd word kan de gemeente daar gewoon een boete voor geven of wegslepen.

Als de werkzaamheden lang duren (meerdere weken), kun je de gemeente vragen daar een bordje neer te zetten dat het wel mag, maar de kans dat ze dat doen is natuurlijk gering als er nu al over geklaagd word.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee