Acties:
  • +1Henk 'm!

• yannickvanniel
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-05 11:28
Ik ga binnenkort op vakantie en ben van plan om dagelijks veel 4k video op te nemen. Dit wil ik aan het einde van de dag kunnen offloaden naar een harde schijf. Voorheen nam ik alitjd mijn laptop mee maar dit is vanwege het gewicht en formaat niet handig. Ik ben daarom op zoek naar een externe schijf waar ik mijn geheugenkaartje in kan steken om zo de data te kopieren. Dit dus zonder tussenkomst van een laptop of een ander apparaat.

In het verleden werden dit soort apparaten gemaakt, zoals:
Western Digital My Passport Wireless Pro
seagate wireless plus
Asus travelair N

Deze worden echter niet meer verkocht en tweedehands worden ze ook niet aangeboden.

Mijn vraag is of dit soort apparaten uberhaubt nog gemaakt worden. Ik ben wel een paar portable routers tegengekomen waar je weer apparaten in kan pluggen maar dat is dus niet wat ik zoek.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:20
Dit werd altijd verkocht als 'imagetank'. Heb je daar al op gezocht?

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Je kunt ook een usb hub voor je telefoon kopen en daar een usb disk en een usb geheugenkaart lezer op aansluiten en met je telefoon de foto's kopieren.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• yannickvanniel
Mijn telefoon vindt het blijkbaar erg lastig om de hub en de schijf van stroom te voorzien. Ik kan dan uiteraard wel een powered hub gaan gebruiken maar dan wordt het totaal een spaghetti van kabels en adapters. Ik denk dat dit soort producten niet echt meer worden gemaakt omdat storage steeds goedkoper wordt. Ik denk dat ik zelf ook van meerdere geheugenkaartjes gebruik moet gaan maken.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09:42
Gewoon een usb-c ssd?

• yannickvanniel
Die kan ik niet in mijn camera stoppen en zelfs als het kan dan kan ik de bestanden niet overzetten.

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
yannickvanniel schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:26:
[...]

Die kan ik niet in mijn camera stoppen en zelfs als het kan dan kan ik de bestanden niet overzetten.
Hij bedoelt ook die SSD op je telefoon/tablet aansluiten. ;)

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:46
t14wo schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:29:
[...]
Hij bedoelt ook die SSD op je telefoon/tablet aansluiten. ;)
Hij maakt gebruik van een camera, de telefoon heeft de beelden dus niet.

T.Net Creality 3D Printer Discord

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
Christoxz schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:33:
[...]

Hij maakt gebruik van een camera, de telefoon heeft de beelden dus niet.
Camera - wifi van camera naar telelefoon - SSD?

Of

Camera - geheugenkaart naar telefoon (met hubje) - SSD?

• yannickvanniel
Die had ik ook gevonden maar die prijs is me iets te gortig :P

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:46
yannickvanniel schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:38:
[...]

Die had ik ook gevonden maar die prijs is me iets te gortig :P
Begrijp ik, ziet er naar uit dat er verder niet veel beschikbaar is in Nederland.
Mijn telefoon vindt het blijkbaar erg lastig om de hub en de schijf van stroom te voorzien. Ik kan dan uiteraard wel een powered hub gaan gebruiken maar dan wordt het totaal een spaghetti van kabels en adapters
Denk dat een Type C hub helemaal geen moeilijk idee is hoor.
Er zijn genoeg hubs die voeding krijgen via USB C, dus is geen extra kabel/adapter voor nodig omdat je gewoon je eigen Type C kabel + lader kan gebruiken als je telefoon. (Mits voldoende power uiteraard)

T.Net Creality 3D Printer Discord

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:54

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Deze vraag is al een vaker langsgekomen, ik (of eigenlijk mijn vrouw) gebruikt ook gewoon een SSD en cardreader op de telefoon met een dock, werkt perfect. Het kan ook direct vanaf de camera naar telefoon via wifi maar dat gaat uiteraard een stuk langzamer.

[Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 15-03-2023 13:46]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Mijn vrouw wilde dat vroeger ook. Western Digital had iets en was op een gegeven moment wel redelijk geprijsd, maar of het wat is, geen idee. Wij hebben het nooit gekocht. Eigenlijk op een gegeven moment een netbook met kleine externe HDD om het die kant op te slaan.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:08
@Arunia
Was dat soms de WD My Passport Wireless SSD van 500GB, is nu ook (bijna?) niet meer te krijgen zie ik.
Linkje: uitvoering: WD My Passport Wireless SSD 500GB Zwart

[Voor 41% gewijzigd door Puch-Maxi op 15-03-2023 13:50]

My favorite programming language is solder.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Puch-Maxi Het was oorspronkelijk de WD My Passport Wireless Pro 2TB bijvoorbeeld. Kon ook als mediaspeler dienen volgens mij, maar was daar dan weer niet krachtig genoeg voor.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:12

sapphire

Die-hard pruts0r

Wellicht handig om te vermelden welke telefoon en camera je gebruikt. Dan kunnen we gerichter dingen adviseren.

Gabriël ITX

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 14:23

Nitai

Feels good man

Die WD My Passport Wireless heb ik toendertijd ook gebruikt, maar werkte niet zo handig. Overzetten duurde lang en moest met een WD app die ontzettend buggy was.

Nu gebruik ik gewoon een SSD met usb cable direct op de camera. Werkt ideaal.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• yannickvanniel
sapphire schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:54:
Wellicht handig om te vermelden welke telefoon en camera je gebruikt. Dan kunnen we gerichter dingen adviseren.
Ik gebruik een panasonic G9 en een pixel 6a. Ik heb net geprobeerd om met twee verschillende hubs een USB A schijf te verbinden. Dit lukt niet, waarschijnlijk vanwege een stroomtekort (wat gek is want ik kan wel andere telefoons opladen via mijn telefoon).

Ik zou kunnen kijken voor een powered hub die werkt via de gewone telefoonlader. Dan hoef ik wat dat betreft niks extras mee te nemen.
Nitai schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:57:
Die WD My Passport Wireless heb ik toendertijd ook gebruikt, maar werkte niet zo handig. Overzetten duurde lang en moest met een WD app die ontzettend buggy was.

Nu gebruik ik gewoon een SSD met usb cable direct op de camera. Werkt ideaal.
Heeft jouw camera een file manager oid waardoor dit mogelijk is?

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:54
Geen idee hoe lang je gaat, maar is het dan niet handiger/goedkoper om gewoon vijf SD-kaartjes mee te nemen? Kosten rond de € 50 voor 512 GB.
Volgens internet heb je ongeveer 22 GB/h 4K nodig. Dan kan je met een kaartje ongeveer 23h film opslaan.
Zo kom je met één kaartje toch enkele dagen toe.

• yannickvanniel
3_s schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:16:
Geen idee hoe lang je gaat, maar is het dan niet handiger/goedkoper om gewoon vijf SD-kaartjes mee te nemen? Kosten rond de € 50 voor 512 GB.
Volgens internet heb je ongeveer 22 GB/h 4K nodig. Dan kan je met een kaartje ongeveer 23h film opslaan.
Zo kom je met één kaartje toch enkele dagen toe.
Ik denk dat dit inderdaad gewoon de beste oplossing is en dat dit ook de reden is dat dit soort apparaten niet meer bestaan.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:54

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@yannickvanniel De hub moet inderdaad power delivery ondersteunen (meestal ondersteund OTG dat niet), je hebt ze met power pass-through maar je kan ook kijken naar usbc (laptop) port replicators.

Ziet er zo uit op mijn android telefoon:

[Voor 41% gewijzigd door DukeBox op 15-03-2023 14:28]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:42
Waarom niet een GL Inet router? Die zijn compact halen best hoge snelheden en hebben een geheugenkaartsleuf. Kun je dircet ook gebruiken voor eventueel internetdoorvoer.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:13
SSK Draagbare externe draadloze NAS-harde schijf 2TB persoonlijke cloud smart storage met eigen wifi-hotspot, automatische back-up, draadloze toegang op afstand tot telefoon/tablet/laptop https://amzn.eu/d/dsBF0Iu

Deze lijkt het te kunnen maar de reviews zijn niet al te best :p

Of zelf knutselen met een pi

https://dphacks.com/2019/...able-photo-backup-device/

[Voor 15% gewijzigd door laurens0619 op 15-03-2023 20:46]

CISSP! Drop your encryption keys!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar FVH. Daar past het beter en wellicht heeft men daar nog suggesties.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee