Toon posts:

2 garage deuren smart maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:31
Goedenavond,

Ik heb hier 2 garages, waarvan ik de deuren graag met iPhones (alle leden van het gezin)wil kunnen openen.
De motoren van de garage deuren zijn al aardig op leeftijd, maar functioneren nog steeds goed. En daarom weet ik nog niet echt op welke manier ik dit smart kan maken en daar zou ik graag tips voor hebben.

Ik zag wel al iets op het form over de Shelly 1, die ik dan 2x zou moeten kopen volgens mij. Maar ik kwam de Meross Smart WLAN ook nog tegen. Ook die zal ik dan 2x moeten kopen om de beide deuren apart te kunnen bedienen lijkt mij. welke van deze twee zou ik moeten nemen? of is er nog een andersysteem?

De motor van de garage is een Chamberlain D68793, model 440ED, 11/97 en 800N trekkracht.
Vermogen is 575W bij 2A. Elke motor kan bediend worden met een aparte knop aan de muur.
De afstandbediening is van Motrolift. Dit is een afstandsbediening met 1 langwerpige knop.

Zowel de knop aan de muur als de afstandsbediening werken op dezelfde manier, namelijk 1e drukken, gaat de deur open. Druk je dan weer, gaat de deur dicht en als je nog een keer drukt dan stopt de deur met bewegen.

Misschien overbodig, de deuren zitten naast elkaar en het is achter de deuren 1 grote ruimte.

Ik hoop dat ik alle gegevens gegeven heb en dat ik hulp/advies kan krijgen op welke manier ik de deuren kan gaan bedienen met een iPhone.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:59
Werkelijk elk systeem dat wifi kan gebruiken zou werken - je kan zelfs zo'n wifi stopcontact ertussen zetten, afhankelijk van hoe de motor exact werkt.

Maar zendertje vervangen door wifi zender is simpel - als je wifi hebt in je garage.

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:31
99ruud99 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:06:
Werkelijk elk systeem dat wifi kan gebruiken zou werken - je kan zelfs zo'n wifi stopcontact ertussen zetten, afhankelijk van hoe de motor exact werkt.

Maar zendertje vervangen door wifi zender is simpel - als je wifi hebt in je garage.
Het internet komt in de ruimte naast de garage binnen, waar ook de t-mobile router staat, dus ik zie wifi niet als het probleem ;)
Oke, dus eigenlijk alles zou moeten werken. Is er dan ook nog een systeem dat met apple CarPlay werkt, zodat ik gewoon op het dashboard een knop heb die ik aan kan tikken en dat hij dan open gaat?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:59
Ja, want de carplay werkt via siri - en siri is met meeste smarthome wel compatibel :)

(natuurlijk altijd even controleren... en doe jezelf een lol en koop geen 5 euro wifi module van aliexpress)

ps - je kan natuurlijk ook altijd apple-onderdelen kopen

https://support.apple.com...e/iphone/iph11a3c5370/ios

[Voor 24% gewijzigd door 99ruud99 op 14-03-2023 22:16]

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb er zelf een Shelly plus 1 aan gehangen omdat mijn garagedeur opener een maak-contact heeft (sleutelcontact) voor het bedienen van de deur.

Zo'n Shelly heeft een 'droog' contact dus kan iedere 'knop indrukken actie' nabootsen vanuit de Shelly app.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee