Toon posts:

Rookmelder die ook (normale) temperatuur meet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Mike80
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-03 15:28
Ik ben op zoek naar een smart rookmelder, welke ook in staat is om (normale) termperaturen uit te lezen en weer te geven via app/web. Met andere woorden, als ik er eentje in de woonkamer plaats en eentje op de zolder, dan kan ik de termperaturen van die ruimtes monitoren.

Nu vind ik de nest eigenlijk wat te prijzig, dus ben ik op zoek naar een alternatief. Mijn voorkeur gaat uit naar een model welke aan te sluiten is op het lichtnet.

Alvast bedankt voor de hulp!

Mike

Alle reacties

• Acezeck
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-03 16:53
Een alternatief voor de Nest rookmelder zou de Netatmo Slimme Rookmelder kunnen zijn. Hoewel deze rookmelder op zichzelf geen temperatuursensor heeft, is hij compatibel met de Netatmo Slimme Weerstation-modules die temperatuur, luchtvochtigheid en andere gegevens kunnen meten. Je kunt deze gegevens vervolgens inzien via de Netatmo-app op je smartphone.

Een ander alternatief is de Fibaro Smoke Sensor. Dit apparaat detecteert niet alleen rook, maar heeft ook een ingebouwde temperatuursensor. De Fibaro Smoke Sensor is compatibel met Z-Wave smart home-systemen en kan worden geïntegreerd met andere smart home-apparaten.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:15
De enige smart rookmelder die ik ken met een temperatuursensor (en meer) is de Bosch TwinGuard.

Echter is deze duurder dan de Nest en heeft geen 230V versie, enkel batterijen.

Gallery

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Houd er rekening mee dat de temperatuur bij het plafond een stukje hoger is dan wat bijv. je kamerthermostaat op 1,5m hoogte aangeeft. Ik heb in een aantal ruimtes een Philips Hue bewegingssensor aan het plafond hangen. Die geeft een flink hogere waarde dan de kamerthermostaat...

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Plof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-03 15:50
Als je al een Z-wave netwerk hebt draaien, is zoals eerder genoemd een Fibaro Smoke Sensor een goeie optie! Hier heb ik er ook 4 van hangen en kan overal alle temperatuur uitlezen, leuk om in HomeAssistent te zien welke kamer welke temperatuur heeft.

• Mike80
Thanks iedereen voor de reacties! Ik heb helaas geen Z-wave, wel philips HUE, dus wellicht zijn die sensors ook een oplossing. Mocht er toch nog een mooie oplossing zijn mbt rookmelders gecombineerd met temperatuur meter, dan hou ik mij aanbevolen.

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 08:00
Mike80 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:06:
Thanks iedereen voor de reacties! Ik heb helaas geen Z-wave, wel philips HUE, dus wellicht zijn die sensors ook een oplossing. Mocht er toch nog een mooie oplossing zijn mbt rookmelders gecombineerd met temperatuur meter, dan hou ik mij aanbevolen.
Ik gebruik zelf Zigbee rookmelders van Frient en die zijn ook voorzien van temperatuur sensor. Heb daarnaast ook zwave rookmelders van Fibaro en ook die zijn voorzien van temperatuur sensoren.

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:58
Ik geloof dat Ajax in zijn componenten ook de temperatuur meet (inbraakdetectie componenten toch). Je kan op zo een Ajax hub ook rookdetectie detectoren aansluiten

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24
ThinkPad schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:33:
Houd er rekening mee dat de temperatuur bij het plafond een stukje hoger is dan wat bijv. je kamerthermostaat op 1,5m hoogte aangeeft. Ik heb in een aantal ruimtes een Philips Hue bewegingssensor aan het plafond hangen. Die geeft een flink hogere waarde dan de kamerthermostaat...
Begrijp ik hieruit dat er ook een thermometer in zit?
Ik heb er 1 in de gang maar waar kan ik dan ergens de temperatuur aflezen?

Mijn profiel op Discogs

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-03 19:14

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Professioneel Heftruck Syndroom

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ad de Jong schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:48:
[...]

Begrijp ik hieruit dat er ook een thermometer in zit?
Ik heb er 1 in de gang maar waar kan ik dan ergens de temperatuur aflezen?
Dat klopt, ze meten beweging/hoeveelheid licht (lux)/temperatuur. Je kunt dit uitlezen via de Hue API.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Mike80
Thanks voor alle ideeen en suggesties! Frient ziet er goed uit, maar ik zie geen model zonder batterijen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee