Ik ben voor de lol een mini ITX systeempje aan het bouwen met wat componenten die ik nog heb liggen en nu is de hoeveelheid RAM gelijk aan het VRAM van de videokaart, 16 GB
De videokaart is een intel A770 en die draait pas redelijk met Resizable BAR enabled.
Gaat dit wel lekker draaien op deze manier ?
Of moet ik het RAM minimaal verdubbelen ? (ik heb echt geen flauw idee )
  )
Er is verder geen specifieke use case voor de pc qua software en gebruik, hij moet het gewoon doen maar dan wel in alle redelijkheid, wordt het systeem zwaar gebottlenecked door te weinig RAM dan zal ik pas uitbreiden
Resizable BAR werkt overigens gewoon met deze CPU (2700X) ondanks dat het officieel niet ondersteund wordt en het procentje verlies van snelheid van de grafische kaart omdat ie op PCI-e 3.0 snelheid draait neem ik voor lief.
O.S. Win 11
Hardware:
Wat ik heb gevonden tot nu toe?
Eigenlijk helemaal niets.. overal wordt van alles uitgelegd maar niet wat de sweetspot van RAM vs VRAM size zou moeten zijn met Resizable BAR enabled.
                    De videokaart is een intel A770 en die draait pas redelijk met Resizable BAR enabled.
Gaat dit wel lekker draaien op deze manier ?
Of moet ik het RAM minimaal verdubbelen ? (ik heb echt geen flauw idee
 )
  )Er is verder geen specifieke use case voor de pc qua software en gebruik, hij moet het gewoon doen maar dan wel in alle redelijkheid, wordt het systeem zwaar gebottlenecked door te weinig RAM dan zal ik pas uitbreiden
Resizable BAR werkt overigens gewoon met deze CPU (2700X) ondanks dat het officieel niet ondersteund wordt en het procentje verlies van snelheid van de grafische kaart omdat ie op PCI-e 3.0 snelheid draait neem ik voor lief.
O.S. Win 11
Hardware:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal | 
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 282,45 | € 282,45 | 
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix X570-I Gaming | € 340,90 | € 340,90 | 
| 1 | Videokaarten | Intel Arc A770 16GB | € 389,- | € 389,- | 
| 1 | Processorkoeling | AMD Wraith Prism | € 0,- | € 0,- | 
| 1 | Geheugen intern | XPG Hunter AX4U32008G16A-SBHT | € 0,- | € 0,- | 
| 1 | 2 Stuks Dual Band Wifi 2.4Ghz 5.8Ghz Antenne | -- | -- | |
| 1 | 30Cm Moederbord Usb 9Pin Interface Header Connector Splitter 1 to4 | -- | -- | |
| Totaal | € 1.012,35 | |||
Wat ik heb gevonden tot nu toe?
Eigenlijk helemaal niets.. overal wordt van alles uitgelegd maar niet wat de sweetspot van RAM vs VRAM size zou moeten zijn met Resizable BAR enabled.
https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured
:strip_icc():strip_exif()/u/195774/crop621fc0f672be3_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/249347/crop5e0e5566dd419_cropped.jpeg?f=community)