Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macky
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik heb de Sony MDR-RF895RK (met RF zender), hieruit komt een 3,5 mm jack.
Hoe kan ik deze op de tv aansluiten, LG 32LN5403, deze heeft geen koptelefoonaansluiting...

Welke stekker schaf ik aan om met de draadloze koptelefoon toch tv te kunnen luisteren?

Ik heb wat foto's gemaakt van de achterzijde van de tv, ik zie geen optie om dit te kunnen uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er zit een optical out op de tv. Zelf geen ervaring mee, maar die zou je op een versterker kunnen aansluiten en daar je koptelefoon in prikken.
Geen idee of dit werkt, maar blijkbaar zijn er ook kastjes voor die het om kunnen zetten:
https://www.amazon.com/op...dio+out+to+headphone+jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macky
FM77 Als ik naar de achterzijde van de tv kijk zie ik een sticker "Component . AV in2", en dan een aantal uitgangen:
Video - Pb - Pr - L/Mono - Audio R
Aan de zijkant van de tv zit nog wel een usb ingang.

De "Optical Out" zie ik niet staan, maar misschien is er een andere naam voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:09
@Macky waar je je reactie typt zie je rechtsboven een hokje met een berg erin, daar kun je foto's uploaden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:56

FeaR

In GoT we trust

Macky schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:01:
FM77 Als ik naar de achterzijde van de tv kijk zie ik een sticker "Component . AV in2", en dan een aantal uitgangen:
Video - Pb - Pr - L/Mono - Audio R
Aan de zijkant van de tv zit nog wel een usb ingang.
Dat zijn allen ingangen, je moet een uitgang hebben. De optical out is zo te zien inderdaad de enige uitgang. Optical is digitaal en de Sony wil analoog, er zal dus inderdaad een DAC tussen moeten zoals in eerder genoemde post.
De "Optical Out" zie ik niet staan, maar misschien is er een andere naam voor?
Pagina A-18 van de ENG/NL handleiding. "Optical Digital Audio Out" noemen ze het daar.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macky
Ik zie nog wel een "HDMI IN" op de achterzijde van de tv ....
Zou deze kunnen connecten met de 3,5 jack van de zender van de koptelefoon middels een aan te schaffen kabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dat is helaas ook een ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macky
TBTL schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:27:
Dat is helaas ook een ingang.
Gatver wat een gedoe ...
Ik heb de volledige zij en onderkant gecontroleerd van de tv op nog andere opties ...

Er staat een dvd speler aangesloten op de tv, kan ik daar nog iets mee qua aansluiten van de RF zender?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:56

FeaR

In GoT we trust

Macky schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:33:
[...]
Gatver wat een gedoe ...
Ik heb de volledige zij en onderkant gecontroleerd van de tv op nog andere opties ...
Optical Out is de enige optie. Koop een DAC en je bent er. Je bent niet de eerste met dit "probleem".
Er staat een dvd speler aangesloten op de tv, kan ik daar nog iets mee qua aansluiten van de RF zender?
Zonder merk en type valt daar niets over te zeggen. Maar ik zie zo niet hoe de DVD speler het geluid van de TV weer zou moeten geven.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macky
FeaR schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:36:
[...]

Optical Out is de enige optie. Koop een DAC en je bent er. Je bent niet de eerste met dit "probleem".

[...]

Zonder merk en type valt daar niets over te zeggen. Maar ik zie zo niet hoe de DVD speler het geluid van de TV weer zou moeten geven.
Een DAC is een versterker, zoals FM77 schreef?
Waar moet deze aan voldoen?
Voordat er weer iets in huis komt wat niet goed samenwerkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macky
FeaR schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:36:
[...]

[...]

Is dit zo een DAC ?

https://www.bol.com/nl/nl...qlCew_0_4.26.ProductTitle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06 19:10
Klopt, die kan je met een Toslink kabel op de Optical out van je TV aansluiten. De link naar Amazon van fm77 geeft deze ook als optie, naast een aantal andere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macky
Oké dank je 👍

Hierbij nog een foto van de achterzijde van mijn tv..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unW5xMsPAeIPsHFPhBjpIhq8eQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DFKD0iropWUNWWztlWuWhAy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 14:53
Onder je HDMI-kabel, dat grijs/zwarte vierkantje, is je optical out.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htZvvgsxjUUtDss1xwelhFnQ53s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O5EXnOTmgIOdgeqPzN3llxSO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door Stalensnuitje op 15-03-2023 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 15:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhHawzE08bhnlhsp-l6voR5pTeg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FwdKzD9fWiqtKI7Qavfp4CWq.png?f=fotoalbum_large
Dit is dus je Optische uitgang

Edit... dubbel dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Allard op 15-03-2023 11:45 ]

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06 19:10
Dan zal ik er geen derde bij zetten. Gekke tip die nutteloos zou kunnen zijn: ik zou mijn DVD speler op HDMI 1 aansluiten, dan staat hij bovenaan in het lijstje sources (tenzij je dat bij jouw TV kan aanpassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macky
Stalensnuitje schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:42:
Onder je HDMI-kabel, dat grijs/zwarte vierkantje, is je optical out.

[Afbeelding]
Tof om mij op dat vlakje te attenderen, ik had dat namelijk totaal overgeslagen als optie..
Dank je !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macky
Archer_VC10 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:56:
Dan zal ik er geen derde bij zetten. Gekke tip die nutteloos zou kunnen zijn: ik zou mijn DVD speler op HDMI 1 aansluiten, dan staat hij bovenaan in het lijstje sources (tenzij je dat bij jouw TV kan aanpassen).
De DAC is ondertussen besteld en onderweg, ik ben heel benieuwd naar het resultaat.
Dank je wel !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:35

Grozno

acts without consequence!

Heb je de juiste kabel er ook bij? Even checken voor de zekerheid. ;)

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Macky
Het aansluiten van de kabels, en het omzetten van het geluid op de tv in de instellingen van de gewone luidsprker naar de externe optie is gelukt. Ben heel blij, bedankt allemaal!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duitshuisje
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 30-01-2024
Hallo Macky, ik heb een vraag. Ik heb het zelfde probleem van de audiouitgang bij een LG tv.. Tijd geleden al een omzetkastje gekocht en dat werkt deels. Wel met een koptelefoon met volumeregeling erin. Maar niet met een "gewone" koptelefoon zonder volumeregeling. De tv staat natuurlijk op externe speaker. Maar de volumeregelaar doet niets en dan is het geheel natuurlijk onbruikbaar.
Vraag is dus of de volumeregeling van de tv wel werkt bij een koptelefoon zonder volumeknop?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Duitshuisje schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:49:
Hallo Macky, ik heb een vraag. Ik heb het zelfde probleem van de audiouitgang bij een LG tv.. Tijd geleden al een omzetkastje gekocht en dat werkt deels. Wel met een koptelefoon met volumeregeling erin. Maar niet met een "gewone" koptelefoon zonder volumeregeling. De tv staat natuurlijk op externe speaker. Maar de volumeregelaar doet niets en dan is het geheel natuurlijk onbruikbaar.
Vraag is dus of de volumeregeling van de tv wel werkt bij een koptelefoon zonder volumeknop?
Nee, dat is inherent aan het digitale signaal van de optische uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buckwhead
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 14:08
Je hoeft niet perse een externe koptelefoon versterker te gebruiken, zou ook gewoon kunnen met een Stereo tulp naar female jack plug zoals deze:

https://www.allekabels.nl...jack-naar-tulp-kabel.html

Dan gebruik je de volume regeling van je TV voor je koptelefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duitshuisje
Buckwhead, dat dacht ik ook maar dat werkt juist niet
MickeyMan, dat zijn weer vervelende berichten. Het gaat dan blijkbaar alleen met een versterkte koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Duitshuisje schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:46:
Buckwhead, dat dacht ik ook maar dat werkt juist niet
MickeyMan, dat zijn weer vervelende berichten. Het gaat dan blijkbaar alleen met een versterkte koptelefoon?
Waarschijnlijk wel. Normaal gesproken kent Toslink geen volumeregeling. Wellicht kun je een losse volumeregeling vinden die je tussen de jack kunt zetten?

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 13-12-2023 09:46 ]

• Duitshuisje
Ok dank, ik ga kijken maar ook een mogelijkheid is dat ik een andere tv koop. Anders krijg je ook een wirwar aan snoeren bij, naast en achter je tv toestel.
prettig dat ik als niet electrisch geschoolde (behalve de standaard dingen op school) deze vragen kwijt kan!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Duitshuisje schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:45:
Ok dank, ik ga kijken maar ook een mogelijkheid is dat ik een andere tv koop. Anders krijg je ook een wirwar aan snoeren bij, naast en achter je tv toestel.
prettig dat ik als niet electrisch geschoolde (behalve de standaard dingen op school) deze vragen kwijt kan!
Nouja, wirwar… Zo spannend is het niet:

https://www.kabelshop.nl/...fsjMjRWiXb9YaAmdkEALw_wcB
Pagina: 1