Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MariaP
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-03-2023
Mijn vraag
Ik heb een Beats Studio koptelefoon maar die is me wat te groot. ik gebruik 'm steeds vaker en daardoor gaat het irriteren. Hij duwt mijn oren naar beneden op de kleinste mogelijke stand. Ik zoek daarom een koptelefoon die geschikt is voor een (klein) vrouwenhoofd. Ik heb zelf al gezocht maar zoeken op draagcomfort en grootte is niet makkelijk bij koptelefoons. Ik begrijp dat geluidskwaliteit en noise cancelling belangrijk zijn, maar draagcomfort toch ook lijkt me! Reviews door vrouwen zijn een gat in de markt, ook fijn als je daarop kunt filteren.

Ik gebruik 'm vooral om naar podcasts en luisterboeken te luisteren en goede nois cancelling vind ik belangrijk. Ik zoek een over ear type omdat dat ik de druk van een on ear type op mijn oren niet prettig vind, en oortjes vind ik helemaal niks. Hij moet ook mee op reis kunnen dus opklapbaar heeft de voorkeur.

Wat ik al gevonden heb
Ik heb tot nu toe mijn oog laten vallen op de Bose QuietComfort 45 omdat ik in reviews lees dat deze een hoog draagcomfort heeft en ook bij een aantal dames. Bovendien is de noisecancelling geweldig volgens de reviews. Geluid lees ik wat minder positieve berichten over.

En als tweede optie: de Sony WH-1000XM4. Deze is iets zwaarder en bijna gelijk als het gaat om noise cancelling, zou beter geluid hebben en een betere app. Ik vind minder informatie over de pasvorm, daarom neig ik toch naar de Bose.

Ik kan momenteel vanwege mijn gezondheid helaas niet zelf naar de winkel om wat modellen te passen. Ik sta open voor suggesties en advies, vooral met betrekking tot de maat zou me enorm helpen. Ik vind het zo raar dat ik daar weinig over vind, ik kan toch niet de enige zijn met dit vraagstuk. Ik heb namelijk echt geen afwijkend klein hoofd ofzo :)

[ Voor 6% gewijzigd door MariaP op 14-03-2023 19:04 ]

Beste antwoord (via MariaP op 14-03-2023 19:12)

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:42
@MariaP Mijn vrouw heeft de bose 700 NC, die zit perfect bij haar. De XM4 die ik heb, is te groot. Die valt niet lekker, de bovenkant van de oorschelp van de Sony, zit net onder de bovenkant van haar oor.

Jammer dat dit soort hardware vaak voor mannenhoofden wordt ontwikkeld.

[ Voor 15% gewijzigd door sderooij op 14-03-2023 19:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Lastig dat een hoofdtelefoon niet altijd past. Er zijn (waren?) winkels waar de hoofdtelefoons op een rijtje staan opgesteld, dan kan je uitproberen hoe ze zitten en wat je van het geluid vindt. Coolblue en Mediamarkt hadden dat onder andere.

[ Voor 17% gewijzigd door TBTL op 14-03-2023 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MariaP
Dat gaat helaas niet ivm mijn gezondheid anders zou ik dat graag doen. Dit is ook de reden dat ik er graag snel een wil bestellen. Bedankt voor je reactie TBTL. Ik hoop dat iemand anders advies heeft.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:42
@MariaP Mijn vrouw heeft de bose 700 NC, die zit perfect bij haar. De XM4 die ik heb, is te groot. Die valt niet lekker, de bovenkant van de oorschelp van de Sony, zit net onder de bovenkant van haar oor.

[ Voor 15% gewijzigd door sderooij op 14-03-2023 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Honesty

kattenneus!

sderooij schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:07:
@MariaP Mijn vrouw heeft de bose 700 NC, die zit perfect bij haar. De XM4 die ik heb, is te groot. Die valt niet lekker, de bovenkant van de oorschep van de Sony, zit net onder de bovenkant van haar oor.

eens met sderooi, de Bose zijn een stuk kleiner en compacter dan de sony's, daarom vond ik ze zelfs te klein en te fijn(ik heb wel een groot hoofd dan) zelfs de sony vind ik eerder te klein dan te groot.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MariaP
Dit helpt enorm! De Bose lijkt me dan de juiste keuze. Echt heel blij met deze reacties!
Pagina: 1