Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbacon
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-03-2023
Hallo allemaal,

Eva hier, een complete noob op het gebied van technologie! Nu is het zo dat ik laatst aan de gang ben gegaan met Steam en graag wat zou willen gamen. Helaas is mijn MacBook Pro daar niet zo blij mee, en heb ik te weinig geheugen om de games die ik wil spelen te downloaden. Ik ben dan ook op zoek naar een manier om de games te kunnen downloaden en spelen, en logischerwijs (maar corrigeer me vooral als het niet logisch is, ik ben helemaal blanco en sta open voor advies!) is de volgende stap dan het aanschaffen van extern geheugen. Ik weet echter totaal niet waar ik op moet letten in de aanschaf, wat de vereisten van het geheugen moeten zijn, etc.. vandaar dat ik me tot jullie wend! Help mij, haha.

Ik zoek een?
Extern geheugen voor mijn MacBook Pro om games op op te slaan en vanaf daar te spelen. Heb ik dan een SSD nodig of iets anders? Ik hoef er echt geen duizenden games op te zetten, met een stuk of 10/15 ben ik al erg tevreden. Waar moet ik naar kijken als het gaat om lees- en schrijfsnelheid van het geheugen?

Wat is je budget?
Bij voorkeur onder de 100 euro, het hoeft geen enorme opslag te zijn!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeuren, open voor alles.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
MacBook Pro, Processor 2,7 GHz Intel Core i5, geheugen 8 GB 1867 MHz DDR3, opstartschijf Macintosh HD, videokaart Intel Iris Graphics 6100 1536 MB. MacOS High Sierra versie 10.13.6.

Ik hoop op deze manier een volledig beeld te hebben gegeven, mochten er meer vragen zijn dan geef ik daar uiteraard graag antwoord op :)

Groetjes Eva

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is het een "Early 2015" MacBook Pro?
13"?
Daar heeft Apple in al z'n wijsheid een afwijkende SSD in gezet, die niet makkelijk te krijgen is.
Je kunt er wel een externe SSD aan hangen, bv een Samsung T5 of T7.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbacon
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-03-2023
Hoi Jaaap,

Ja dat klopt, een early 2015, 13 inch inderdaad! Ah interessant trucje weer van Apple.. maar een externe is voor mij helemaal prima. Ik zal eens kijken naar een Samsung, dankjewel.