Bookmarks stuk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:36
Uurtje geleden zoiets toen ik op het forum de bookmarks pagina / overzicht wilde openen kreeg ik de melding dat ik geen bookmarks had. Een refresh later zat ik naar een "oude" lijst te kijken. Ik zie nu alleen mijn bookmarks die t/m 11-3 zijn gewijzigd. Topics die dus vandaag / afgelopen dagen nog in gepost is staan helemaal niet in de lijst.
"Mijn topics" daarentegen functioneert wel gewoon correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Blijkbaar zijn de bookmarks verdwenen. Ik kan deze wel (opnieuw) toevoegen en dan functioneren ze gewoon. Alleen zijn dan dus ik gok 20+ bookmarks ineens verplaatst naar /dev/null of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:42
FYI, bookmarks hier geen problemen mee.

Ik gok pebkac :+

Edit: ik ben gewoon vervelend op knopjes aan het drukken. Punt is dat het in ieder geval geen probleem is bij iedereen.

[ Voor 50% gewijzigd door Craven op 14-03-2023 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Stel dat was het geval, hoe krijg ik dan eerst de melding "Je hebt geen bookmarks" en heb ik daarna ineens alleen nog bookmarks naar oude(re) topics? ;) Als ik ze al had verwijderd dan kon niet eerst alles weg zijn en daarna magisch weer een deel terug en een deel niet.
Overigens gebeurde het ook op telefoon. Dus een k was geen sprake van, en een c op dat moment ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:29

crisp

Devver

Pixelated

Misschien een tijdelijk probleem met de database @Kees ?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
"Ter bevestiging": oude bookmarks die behouden zijn (als in: minder populair topics waar sinds 11-3 geen post meer in waren) komt nu wel weer gewoon naar boven bij een nieuw bericht. Dus lijkt in zoverre overeen te komen met een "bulk delete" actie waarbij ik een reeks bookmarks verwijderd zou hebben. Alleen heb ik dat dus niet gedaan en strookt dat ook niet met de "je hebt geen bookmarks" melding die ik eerst zag.

Edit:
Alle topics opnieuw gebookmarked. Lijkt wel erop dat exact een (/de eerste) pagina weg was. Maar ik zou bij god niet weten hoe ik een "Selecteer alle bookmarks" + "Verwijder selectie" gedaan moet hebben zonder dat ik het in de gaten had, terwijl dit op mobiel niet eens bestaat(?), zonder bevestiging. En dan met een pagina die in mijn herinnering dus aangaf dat ik geen bookmarks heb. Terwijl ik (wederom IIRC) bovenaan de Bookmarks tab opende (en dus de bookmarks pagina open had en toen "iets deed").

[ Voor 38% gewijzigd door RobertMe op 14-03-2023 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-10 14:45

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
crisp schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:55:
Misschien een tijdelijk probleem met de database @Kees ?
beide databases hadden een gelijk aantal bookmarks, dus ik denk dat niet. Ik kan mij zo snel geen oorzaken bedenken vanaf 11/3 die dit zouden kunnen veroorzaken..

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Kees schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:41:
[...]

beide databases hadden een gelijk aantal bookmarks, dus ik denk dat niet. Ik kan mij zo snel geen oorzaken bedenken vanaf 11/3 die dit zouden kunnen veroorzaken..
Ik vermoed in zoverre niet (meer) dat het een "sinds 11/3" probleem is. Maar dat ineens alle bookmarks op "pagina 1" foetsie waren. Lijkt exact daarmee overeen te komen, dat de overgebleven bookmarks daarvoor dus op de tweede pagina (en daarna) stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

RobertMe schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:21:
[...]

Edit:
Alle topics opnieuw gebookmarked. Lijkt wel erop dat exact een (/de eerste) pagina weg was. Maar ik zou bij god niet weten hoe ik een "Selecteer alle bookmarks" + "Verwijder selectie" gedaan moet hebben zonder dat ik het in de gaten had, terwijl dit op mobiel niet eens bestaat(?), zonder bevestiging. En dan met een pagina die in mijn herinnering dus aangaf dat ik geen bookmarks heb. Terwijl ik (wederom IIRC) bovenaan de Bookmarks tab opende (en dus de bookmarks pagina open had en toen "iets deed").
Er is zo te zien geen bevestigingsvraag bij het verwijderen van bookmarks, dus het is geen rare verklaring dat daar toch per ongeluk, of door een buggy extensie (voor bijvoorbeeld het automatisch accepteren van cookies), een pagina aan bookmarks is verwijderd.

De oplossing ligt dan voor de hand: bevestiging toevoegen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
crisp schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:00:
[...]

Er is zo te zien geen bevestigingsvraag bij het verwijderen van bookmarks, dus het is geen rare verklaring dat daar toch per ongeluk, of door een buggy extensie (voor bijvoorbeeld het automatisch accepteren van cookies), een pagina aan bookmarks is verwijderd.

De oplossing ligt dan voor de hand: bevestiging toevoegen :)
Maar op mobiel is er geen optie om bookmarks (via de lijst) te verwijderen? Op desktop heb je per item de checkbox, de "selecteer alle" en "verwijder selectie", maar op mobiel niet? En daar trad het issue op (/zette uiteraard op desktop door :P). En dat verklaart de in mijn herinnering "je hebt geen bookmarks" melding niet, die na een refresh dan weg was en de topics bovenaan de lijst dus oude topics waren (/laatst geupdate 11-3, vanaf de tweede pagina).

Edit:
@crisp mogelijk dat er iets uit (access) logs te halen valt? Om uit te sluiten dat ik op een apparaat waar dat niet op kan, zonder het zelf te weten, alsnog een delete all gedaan heb :P Indien dat opzoeken tot de mogelijkheden behoort en je zou mijn IP adres niet weten kan ik dat uiteraard per DM aanleveren. Geen idee wat jullie wel en niet kunnen inzien, al mijn posts in dit topic zijn gedaan vanaf mijn thuisverbinding, en meen eens begrepen te hebben dat jullie IP waar vandaan gepost is kunnen inzien.

[ Voor 22% gewijzigd door RobertMe op 14-03-2023 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

RobertMe schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:04:
[...]

Maar op mobiel is er geen optie om bookmarks (via de lijst) te verwijderen?
De optie is er wel, alleen niet zichtbaar ;)

Ik zal morgen eens kijken of ik iets uit de accesslogs kan halen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
crisp schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:20:
[...]

De optie is er wel, alleen niet zichtbaar ;)
Nja ok. Responsive design en wat display: nones dan :p. Aangezien de bookmarks mijn primaire manier zijn om het forum te gebruiken lijkt het mij in ieder geval redelijk uitgesloten dat het door een extensie of zo komt (niks veranderd daaraan afgelopen dagen / weken en ook nu werkt het nog prima).
Ik zal morgen eens kijken of ik iets uit de accesslogs kan halen :)
Als het IPv6 adres gelogd is. Het merendeel van de berichten was dan van een ander systeem/IP. Dus dan zou je op de prefix moeten zoeken (tot :d10: is de prefix / 0d de prefix en 10 mijn ingestelde prefix id).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Helaas kan ik niet ver genoeg terug zoeken in de accesslogs, en de request is een generieke POST naar https://gathering.tweakers.net/forum dus is het sowieso lastig om dat te onderscheiden van andere POST requests die veelal ook naar /forum gaan en waarbij de daadwerkelijke actie in de POST-body verborgen zit (die wordt sowieso niet gelogged).

Ik ben bang dat we dus niet meer kunnen achterhalen waar en wanneer het precies is gebeurd...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Kees schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:41:
[...]

Dit kan overigens ook komen doordat ik ze tegen die tijd allemaal (/van de recenter gewijzigde topics) opnieuw toegevoegd had. Stel dat een replica out of sync was kan het zo zijn dat ik ze handmatig weer gelijk had getrokken :p
crisp schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:44:
Helaas kan ik niet ver genoeg terug zoeken in de accesslogs, en de request is een generieke POST naar https://gathering.tweakers.net/forum dus is het sowieso lastig om dat te onderscheiden van andere POST requests die veelal ook naar /forum gaan en waarbij de daadwerkelijke actie in de POST-body verborgen zit (die wordt sowieso niet gelogged).

Ik ben bang dat we dus niet meer kunnen achterhalen waar en wanneer het precies is gebeurd...
Da's jammer (maar soort van logisch, jullie zullen voldoende requests hebben om een behoorlijke hoeveelheid logs te genereren op bv 1 uur, dus dat 12 uur bijhouden too much is is dan begrijpelijk).
Heb je wellicht wel een screenshotje van hoe de "Je hebt geen bookmarks" pagina er uit ziet, op mobiel? Dan kan ik op basis daarvan wellicht bevestigen of ik inderdaad die pagina gezien heb. (En gezien het feit dat ik daarna weer ~8 pagina's aan bookmarks terug had bevestigd dan wel dat het een bugje was en geen PICNIC/PEBKAC :p).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

RobertMe schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:04:
[...]

Heb je wellicht wel een screenshotje van hoe de "Je hebt geen bookmarks" pagina er uit ziet, op mobiel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elJ1AISOwtcRRhxcgpFDhgwUKwM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dAIJzsE8Hv0bnEPrOzX0WImz.png?f=fotoalbum_large

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Dat ziet er inderdaad wel bekend uit. En lijkt ook totaal niet op de "bookmark is verwijderd" die ik gisteren even had getest. (Ook v.w.b. (toevoegen) icon, bii verwijderen stond geen icon)

Dus dan houden we het maar op een eenmalige fluke. Valide bug maar totaal onbekend v.w.b. oorzaak, niet te reproduceren, en dus "niet te fixen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:01
Zelfde verhaal. Bij openen Bookmarks pagina een database error melding oid, met mooi rood kruis dat ik geen bookmarks heb.

Helaas geen screenshot, omdat ik op dat moment sowiewo wat matige verbinding had, direct refresh gedaan: en toen alleen nog twee oude bookmarks over.
Zoals @RobertMe zegt lijkt wel of de tweede pagina alleen nog over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ko.Kane schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:47:
Zelfde verhaal. Bij openen Bookmarks pagina een database error melding oid, met mooi rood kruis dat ik geen bookmarks heb.
Een database error kan ik mij niet herinneren dat die er bij stond.

Ben nu wel aan het denken. Heb ook een Symfony / Twig error pagina gezien ("Oops, an error occured" header op witte pagina, onmiskenbaar van Symfony/Twig omdat ik er zelf ook mee werk :p). Maar volgens mij was dat niet gisteren en als het al gisteren was dan met 90% zekerheid niet vooraf / nadat de bookmarks weg waren.

Edit:
@Ko.Kane Wat waarschijnlijk ook nog relevant is voor @crisp en/of @Kees is wanneer het (ongeveer) gebeurde. Was dat "net" of ook gistermiddag rond kwart over 4? Of vandaag kwart over 4 en is het elke dag iemand anders rond hetzelfde tijdstip :p

[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 15-03-2023 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:01
Eerde vandaag rond kwart over 4. Ik schat ergens tussen 16:00 en 17;15.

Het leek idd wel op wat je omschrijft, als ik het google image search:
Afbeeldingslocatie: https://symfony.com/doc/6.2/_images/errors-in-prod-environment.png

Het probeem is dat ik die pagina maar een fractie van seconde heb bekeken: ik open het in een tab, switch naar de tab, zie niet wat ik verwacht=> instant refresh als reflex.

Toen kreeg ik ineens maar bookmarks=list met 2 oude bookmarks. Toen maar genegeerd omdat ik vermoede dat het tijdelijk issue mbt database oid was en later wel weer gefixt zou zijn.

Mijn quicklink icon op Mozzila startpagina is ondertussen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YX4NXKXg-Tm2F8gyNVWl0QXw3dM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MB6fJyMijToahiveUV9hvNaD.png?f=user_large
Pagina: 1