Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welke kast + psu voor geforce 4090GTX?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dinges123
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 26-03-2023
Goedemiddag, ik heb recent een geforce 4090GTX en Ryzen 7 7900 voor een goede prijs op de kop kunnen tikken. Nu de rest van de pc nog. De meeste onderdelen zijn al besteld maar ik ben nog op zoek naar een PSU en passende pc-case.

Mijn vraag is dan ook: welke 1000+ watt psu kunnen jullie aanraden voor het aansluiten van een 4090? Ik las dat deze een ander soort connector gebruikt en dat psu's met deze verbinding nogal duur zijn. Is hier een goedkoop degelijk alternatief op dat niet in de fik vliegt?

Daarnaast vroeg ik mij af welke PC-case het beste is om in te bouwen? Het liefst onder de 200 euro. Ik bouw niet vaak pc's dus het liefst een die gemakkelijk in elkaar te zetten is.

Daarnaast ben ik van plan 5 Arctic p12 ventilatoren te installeren in de kast voor koeling. Zal dit voldoende zijn?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 23:48

Eentje

houd van de vijver

waarom heb je de hele vragenlijst die er stond weggehaald?

antwoord deze even en post een pricewatch lijstje met welke onderdelen je al besteld hebt. hiermee kunnen we beter antwoord geven

There eent no place like home

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-11 21:24
dinges123 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:22:
Goedemiddag, ik heb recent een geforce 4090GTX en Ryzen 7 7900 voor een goede prijs op de kop kunnen tikken. Nu de rest van de pc nog. De meeste onderdelen zijn al besteld maar ik ben nog op zoek naar een PSU en passende pc-case.
Zonder iets te weten over het gekozen moederbord, de processorkoeler, de schijven etc kunnen we eigenlijk geen kast advies geven ivm compatibility.

Over de voeding kan het opzich wel. Ik zou deze aanraden: uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 1000W competief geprijsd. Gerenomeerd merk en bovendien heeft het de nieuwe pcie 16 pin connector, waardoor je je 4090 zonder adapter kunt aansluiten
Is hier een goedkoop degelijk alternatief op dat niet in de fik vliegt?
Of hij in de fik vliegt, de connector dan, hangt meer van jou af dan van de gebruikte kabel/voeding. Geen gigabyte voeding kopen, want die fikken wel door ja

[ Voor 13% gewijzigd door youridv1 op 15-03-2023 10:55 ]

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
ASUS Gold voeding, semi-passief, 10jaar garantie en met ATX3.0 aansluiting voor RTX4xxx videokaarten.
Belangrijk is dat de connector zorgvuldig wordt aangesloten en de kabel niet klemt, maar voldoende ruimte heeft in de behuizing.
Phanteks behuizing met standaard 4x 14cm pwm fans en USB Type C. Extra Arctic fans lijken mij niet meer nodig. Met een cpu-hoogte van 18,5cm moet deze ook breed genoeg zijn voor een RTX4090.
https://www.phanteks.com/Eclipse-G500A.html

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BehuizingenPhanteks Eclipse G500A Zwart€ 159,90€ 159,90
1VoedingenASUS TUF Gaming 1000W Gold€ 199,90€ 199,90
Totaal€ 359,80

[ Voor 4% gewijzigd door Woezik op 15-03-2023 20:35 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:25
uitvoering: NZXT C1200 Gold v2 als voeding. Kwalitatief beter dan de be quiet! en Asus TUF en ook ATX3.0/PCI-e5.0.

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:22

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik heb evt nog een leuke kast voor je. Een Lian-li Lancool III. Had deze gekocht bij Alternate voor slechts 90 euro omdat er waterschade aan de doos zat. (Normale prijs 159,-). Echter na die impuls kwam ik er achter dat mijn Phanteks P600s dezelfde dimensies heeft en grotendeels dezelfde opties dus is de verhuizing van onderdelen me het niet waard.

Je mag hem van mij voor 90 euro ook weer overnemen. Verzenden is wel op eigen kosten.

Heb je geen RGB in de kast maar wel hetzelfde volume als de Phanteks in je lijstje en 4 kwalitatief goede fans er bij. Scheelt weer een paar tientjes :)
Pagina: 1