Ik heb vandaag 8 panelen op het dak erbij gekregen; 4 aan de ZO-kant en 4 aan de NW-kant. Op ZO lagen al 6 panelen met in totaal 1440 wp. De nieuwe panelen zijn 410 wp per stuk dus 1640 aan beide kanten.
De panelen zijn allemaal met micro-inverters uitgerust. De bestaande 6 met in totaal 3 Enecsys omvormers en de nieuwe panelen per vier met 1 omvormer (SUN2000G3-EU-230).
De nieuwe panelen zijn aangesloten op de bestaande kabel die naar de meterkast gaat zodat alles op 1 groep binnenkomt.
De redenatie was als volgt:
- de bestaande panelen zijn 1440 wp
- de nieuwe op ZO en NW elk 1640 wp (azimuth -45 en +135)
- totaal van de 14 panelen is 4700 wp
- er is een 1 x 25A 35A aansluiting maar omdat ze aan verschillende kanten van het dak liggen zullen ze nooit tegelijk hun max vermogen leveren, zodat dit geen problemen gaat leveren.
Klopt deze redenatie of ga ik hier nog problemen mee krijgen?
edit: aansluiting blijkt 35A te zijn
De panelen zijn allemaal met micro-inverters uitgerust. De bestaande 6 met in totaal 3 Enecsys omvormers en de nieuwe panelen per vier met 1 omvormer (SUN2000G3-EU-230).
De nieuwe panelen zijn aangesloten op de bestaande kabel die naar de meterkast gaat zodat alles op 1 groep binnenkomt.
De redenatie was als volgt:
- de bestaande panelen zijn 1440 wp
- de nieuwe op ZO en NW elk 1640 wp (azimuth -45 en +135)
- totaal van de 14 panelen is 4700 wp
- er is een 1 x 25A 35A aansluiting maar omdat ze aan verschillende kanten van het dak liggen zullen ze nooit tegelijk hun max vermogen leveren, zodat dit geen problemen gaat leveren.
Klopt deze redenatie of ga ik hier nog problemen mee krijgen?
edit: aansluiting blijkt 35A te zijn
[ Voor 4% gewijzigd door P_Tingen op 15-03-2023 08:48 ]
... en gaat over tot de orde van de dag