Keuze tussen 2 gpu's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertDeDikkerd
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 29-09 23:44
Geachte Mensen,

Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2 gpu's. Welke is beter en welke zouden jullie nemen?
(ASUS Dual Radeon RX 6700 XT 12GB vs XFX Speedster SWFT 309 AMD Radeon RX 6700 XT CORE Gaming)

Deze gpu heeft volgens mij een iets (echt miniscuul) hogere boostclock en een beter koelingsysteem, 3 fans vs 2.

Het verschil is miniscuul maar welke zouden jullie nemen?

Koelen ze beide even goed?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:40
Reviews al bekeken van de ze kaarten?

Al gekeken naar verschil in geluidsproductie?

Al gekeken naar stroomverbruik?

Al gekeken naar componenten en het verschil in mogelijke kwaliteit?

Etc etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunsetSundae
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-09 20:22
De XFX Radeons van deze generatie worden eigenlijk allemaal aanbevolen, ook de wat meer basic SWFT. Prima ontworpen; ze blijven standaard koel tegenover weinig lawaai en leveren zelden klachten op. Enige 'nadeel' is dat ze ook allemaal nogal lang zijn.

Over de Asus Dual kom ik in bijvoorbeeld Reddit topics echt wel bovengemiddeld vaak meldingen over stevige coilwhine tegen (de koeler zelf is verder wel prima), dus als de prijzen zo dichtbij elkaar liggen zou ik zelf zeggen XFX SWFT.

Maar echte zekerheid heb je nooit, alle moderne GPU's kunnen er last van hebben. Soms verdwijnt het ook na een aantal weken. En ik moet zeggen, als je een gokje waagt met die Asus en hij is oké, dan heb je wel weer een extra jaar garantie zo te zien.

Bijzonder trouwens dat alle ELF reviews in de Pricewatch uit 2023 komen terwijl die kaart al twee jaar op de markt is. Het lijkt alsof ie nogal lang overpriced is gebleven.

[ Voor 5% gewijzigd door SunsetSundae op 14-03-2023 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 16:45
SunsetSundae schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:07:
Bijzonder trouwens dat alle ELF reviews in de Pricewatch uit 2023 komen terwijl die kaart al twee jaar op de markt is.
Er was een cashback actie van Asus als je een review schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunsetSundae
Zap_pa schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:20:
[...]

Er was een cashback actie van Asus als je een review schreef.
Ah... da's ook een goeie reden, ja. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:48

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar Componenten koopadvies.

Daarnaast zijn dit soort topics relatief subjectief als je het anderen vraagt. Men reageert immers vaak uit eigen ervaring. De objectieve cijfers liggen er. Koop uiteindelijk waar je je zelf het beste bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 15:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

SunsetSundae schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:07:
De XFX Radeons van deze generatie worden eigenlijk allemaal aanbevolen, ook de wat meer basic SWFT. Prima ontworpen; ze blijven standaard koel tegenover weinig lawaai en leveren zelden klachten op. Enige 'nadeel' is dat ze ook allemaal nogal lang zijn.

Over de Asus Dual kom ik in bijvoorbeeld Reddit topics echt wel bovengemiddeld vaak meldingen over stevige coilwhine tegen (de koeler zelf is verder wel prima), dus als de prijzen zo dichtbij elkaar liggen zou ik zelf zeggen XFX SWFT.
Asus is gewoon een populair merk.
Tenzij je precies weet hoeveel asus en xfx kaarten er verkocht zijn, kun je ook niet stellen dat dit bovengemiddeld veel is.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunsetSundae
heuveltje schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:33:
[...]

Asus is gewoon een populair merk.
Tenzij je precies weet hoeveel asus en xfx kaarten er verkocht zijn, kun je ook niet stellen dat dit bovengemiddeld veel is.
Heb je helemaal gelijk in, als dit een optelsom van het totale aantal klachten op het hele internet was geweest. Dan wint zo'n Asus het automatisch omdat ze inderdaad vaker worden gekocht. Maar dit was een vlugge steekproef waarbij ik gewoon een stel relevante Reddit-draadjes open (neutrale, van die prijsmeldingen, geen om te beginnen al boze topics) met een vergelijkbaar aantal posts. En daarin werd er opvallend vaker geklaagd werd door eigenaren van kaart A dan B.

Dan kan het alsnog niet helemaal representatief zijn door andere factoren. Voor hetzelfde geld mis ik bijvoorbeeld net het ene topic met veel negatieve ervaringen met de SWFT, dus ik bedoelde niet te zeggen dat je er een conclusie uit moet halen hoor. Maar het geeft wel een voorzichtig idee.
Pagina: 1