Ik zou die iets willen nuanceren. Feit is, dat jij meerdere personen kent die antwoorden geven die bij jou mening past.
Feit is ook dat hier op tweakers vanuit diverse hoeken wat anders te horen krijgen wat niet bij je mening past.
De antwoorden van de personen die jij kent, hangen natuurlijk ook af van de informatie die je verstrekt en hoe je de vraag stelt. Hier is ook de nodige misleiding gemakkelijk in te creeren zodat ze passen bij het antwoord wat jij wilt horen. Daarmee wil ik niet zeggen dat je dit ook gedaan hebt. Maar als je iets vraagt aan iemand, die weet dat jij dit misleiding vind, is de kans groot, dat hij met je mee gaat.
Tevens heb ik net een prachtig juridisch voorbeeld gegeven over afgebeelde voorwerpen welk niet daadwerkelijk geleverd werden; dat is dus verboden
Prachtig?
Als ik het lees, lees ik namelijk wel ook hier de nodige nuances zeker icm met deze case (leuke woordspeling).
Als je een deurdranger zonder arm koopt, heb je er weinig aan. Als daarvan maar 1 foto ziet, inclusief arm, dan is dit inderdaad misleiding.
Als we nu een impressie foto van een deurdranger met arm zou zien bevestigd aan een deur in een kozijn, verwacht jij dan ook de deur en het kozijn er bij?
Daarnaast is bij deze computerkast ook meerdere gedetailleerde foto's beschikbaar, waarin je de binnenkant van de kast goed kunt bekijken. Nergens zie ik hierbij deze fans terug komen, afgezien de sfeerfoto, waarbij ook extra componenten zijn toegevoegd (zie voorbeeld van deur/kozijn).
Natuurlijk zie je bij vele webshops die fotos van Tweakers niet. De webshops kunnen namelijk wel gewoon consumenten klachten krijgen waarin natuurlijk de consument gelijk krijgt omdat dit misleidende fotos zijn (of nog waarschijnlijker sturen ze het gewoon retour want dat recht hebben we natuurlijk ook tegenwoordig).
Ik kwam de betreffende foto's ook tegen bij de webwinkels. Alleen niet als eerste foto.
Als je mijn eerdere comment had gelezen kon je bevinden dat een CPU en GPU nooit met een case meekomen, maar fans zijn een vrijwel vanzelfsprekend onderdeel zijn die je bij bijna elke case krijg. Oftewel alle fans die afgebeeld staan moeten meegeleverd worden.
Je bent nu wel een beetje selectief, van wat je er in verwacht. Dit is overduidelijk een sfeerfoto van hoe het er in zijn totaal kan uit zien.
Mijn kast kwam trouwens oo niet met alle fans die er inkonden. Ik heb deze daarna gewoon extra besteld.
Je geeft zelf aan dat een foto bekijken 5 seconden duurt, als je alle andere foto's hij tweakers bekijkt, zie je heel duidelijk nergens deze fans geplaatst zijn afgezien die ene sfeerfoto, waarbij ook nog eens andere componenten grafisch zijn toegevoegd.
Als de fans er bij zouden horen, waarom ontbreken ze dan ook op de gedetailleerde foto's? Terwijl daar wel 2 andere fans zichtbaar zijn?
Ik heb daarom heel ergens mijn twijfels of dit misleiding is, en met mij meerdere tweakers.
Persoonlijk zie ik ook geen misleiding, het is overduidelijk een sfeerfoto en de gedetailleerde foto's van de kast, laten heel duidelijk iets anders zien.
Ik probeer niet te doen alsof Tweakers on die cases express probeert te verkopen ofzo, ik denk dat dit gewoon een ongelukkige keuze is van de eerste foto (misschien gewoon door de webscraper) maar het maakt het wel erg lastig om in een oogopslag nou te zien wat je wel en niet krijgt.
Eens, het zal Tweakers helemaal niets uitmaken welke kast jij koopt.
[
Voor 9% gewijzigd door
Rolfie op 15-03-2023 08:10
]