Misleidende fotos behuizingen met fans

Pagina: 1
Acties:
  • 1.771 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiummaster
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-05 10:39
Hoi,

Ik had er zelf vroeger last van maar een vriend van mij keek ook recent op de pricewatch en zag de nzxt flow case:

Afbeeldingslocatie: https://shop.sww.nl/grophivo/2023/03/61BTiUN1PmL._AC_SL1000_.jpg

uitvoering: NZXT H5 Flow Zwart

Op de eerste afbeelding staan RGB fans geportretteerd maar deze zijn helemaal niet aanwezig wat enorm misleidende marketing is.

Nu weet ik dat er bij "kenmerken" alle echte informatie te vinden is, maar het is wel prettig als het eerste plaatje een beetje realiteitsgetrouw is aan wat je daadwerkelijk koopt ipv dat je bij elk product eerst de volledige speclijst door moet lezen.

Deze post is niet specifiek aan alleen deze case.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, er zit ook geen videokaart en moederbord standaard in. Ik zie liever dit soort plaatjes dan die van een lege kast. Nu heb je een idee hoe het er ongeveer uit komt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiummaster
@TERW_DAN Nee je hebt een idee hoe het eruit ziet als je nog 2x zoveel geld uitgeeft aan RGB ventilatortjes. Kasten komen niet met GPU's en moederboorden maar wel met fans.

[ Voor 22% gewijzigd door Osiummaster op 14-03-2023 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:13
Tjah, je moet altijd de specificaties lezen. Vind hier niks misleidend aan. Een hele pc kan je niet verwachten voor die prijs.
Op de eerst volgende plaatjes zie je dat ze ontbreken.

[ Voor 17% gewijzigd door corporalnl op 14-03-2023 14:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Osiummaster schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:08:
@TERW_DAN Nee je hebt een idee hoe het eruit ziet als je nog 2x zoveel geld uitgeeft aan RGB ventilatortjes. Kasten komen niet met GPU's en moederboorden maar wel met fans.
Niet mee eens. Behuizingen komen ook niet met een hele lading RGB ventilatoren, alleen als dat specifiek is aangegeven, zoals in het geval van NZXT bij de Elite modellen.

Je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor een beetje onderzoek, als je een aankoop alleen baseert op het eerste gelikte fotootje in de PW doe je zelf ook niet echt veel moeite.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Osiummaster schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:08:
En sommige ook met voedingen, of een cardreader, of een USBhub, of ingebouwde CPUkoeling, of... vast nog wel meer dingen.

Een fabrikant wil natuurlijk producten verkopen. Dus daarvoor worden mooie foto's gemaakt. Dat kun je doen van een lege kale kast, of eentje die netjes in elkaar zit, met allerlei hardware erin. Dat tweede zal beter verkopen.

Het is imho pas misleidend als er op de doos of specs genoemd wordt dat het een RGB kast is, maar dat dat er niet inzit, maar dat je dat er los bij kan kopen.

Een foto van een kast zoals deze bedoeld is om te gebruiken zou ik niet echt misleidend noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiummaster
@corporalnl misschien moet je mijn post lezen voordat je reageert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiummaster
@Fanta er zijn genoeg behuizingen met minder fans dan op de foto maar mijn Fractal Torrent heeft bijvoorbeeld wel alle fans van de foto.

Tevens zijn op de meeste sites deze uitvoeringen met fans niet op de eerste foto zichbaar, waarschijnlijk omdat ze teveel retouren krijgen.

Snapt daadwerkelijk niemand hier dat het bakken met tijd kost om alle specs te gaan lezen in plaats van een foto te bekijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-06 14:56
Osiummaster schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:34:
@Fanta er zijn genoeg behuizingen met minder fans dan op de foto maar mijn Fractal Torrent heeft bijvoorbeeld wel alle fans van de foto.

Tevens zijn op de meeste sites deze uitvoeringen met fans niet op de eerste foto zichbaar, waarschijnlijk omdat ze teveel retouren krijgen.

Snapt daadwerkelijk niemand hier dat het bakken met tijd kost om alle specs te gaan lezen in plaats van een foto te bekijken?
Bakken met tijd? Je bedoelt ongeveer een minuutje wanneer je een case koopt, en dat doe je... Zeg eens enthousiast eens per jaar.

Potverdrie. Weer een minuut die je nooit meer terugkrijgt. Net zoals die minuut die je in dit topic hebt gestoken.

Sorry, maar ik ben bang dat de algemene consensus is dat het probleem bij jou ligt. Niet bij dat ene fotootje van de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Ik snap het wel. Een behuizing wordt soms namelijk wél met ventilatoren geleverd.
Bij bijvoorbeeld deze behuizing zijn er echter ook foto's van de kale behuizing. Dat maakt de leveromvang duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiummaster
@XelaRetakJe lijkt niet te snappen dat je dit niet voor een case moet doen maar voor ELKE case. Dat is een minuut per case om al die specs na te kijken ipv 5 seconden naar een foto kijken.

Mensen scrollen op de pricewatch om een case te vinden die ze mooi vinden met X aantal fans. Ze hebben niet direct in hun hoofd welke ze willen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
Osiummaster schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:28:
@corporalnl misschien moet je mijn post lezen voordat je reageert
Ja heb het gelezen, het is een open forum dus mag gewoon reageren. :)

Want jij hebt het over misleidende plaatjes. Hier is niks misleidend aan. Als je een nieuwe auto koopt, dan kijk je toch ook naar de specificaties?

Als je eten koopt, kijk je toch ook naar de ingrediënten wat er in zit ipv op de plaatjes?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XelaRetak
Osiummaster schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:13:
@XelaRetakJe lijkt niet te snappen dat je dit niet voor een case moet doen maar voor ELKE case. Dat is een minuut per case om al die specs na te kijken ipv 5 seconden naar een foto kijken.

Mensen scrollen op de pricewatch om een case te vinden die ze mooi vinden met X aantal fans. Ze hebben niet direct in hun hoofd welke ze willen kopen.
Ik snap heel goed wat je bedoelt. Jij lijkt niet te snappen dat niemand het met je eens is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wat is je doel met dit topic?

Wil je het gewoon even delen met ons?
Wil je dat tweakers de fotos aanpast?
Wil je een stichting beginnen en ten strijde trekken tegen dit type fotos?

Want mijn hottub kwam zonder de dame op de foto.
En mijn autootje kwam met 16 inch velgen IPv de 19 inch die op de fotos zichbaar waren.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 08:34
Wacht maar tot je ooit voor een nieuwe auto gaat kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

@Osiummaster Ben je nou een Tweaker of niet? Je zit hier niet op Coolblue he! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiummaster
@Fanta Men lijkt nog steeds in de veronderstelling dat ik hier last van heb? Ik weet onderhand al precies hoe ik de wateren zelf navigeer. Sterker nog in mijn eerste post legde ik het al haarfijn uit.

Het is simpelweg een probleem waar ik en meerdere anderen vroeger last van hebben gehad. En als ik al 3 mensen ken die dit probleem hebben gehad zijn er in werkelijkheid veel meer.

Maar goed lekker elitair blijven voor de nieuwkomers. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Osiummaster schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:12:
@Fanta Men lijkt nog steeds in de veronderstelling dat ik hier last van heb? Ik weet onderhand al precies hoe ik de wateren zelf navigeer. Sterker nog in mijn eerste post legde ik het al haarfijn uit.

Het is simpelweg een probleem waar ik en meerdere anderen vroeger last van hebben gehad. En als ik al 3 mensen ken die dit probleem hebben gehad zijn er in werkelijkheid veel meer.

Maar goed lekker elitair blijven voor de nieuwkomers. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.
Ik denk dat we uit de reacties tot nu toe voorzichtig de conclusie kunnen trekken dat ‘dat probleem’ niet zo’n probleem is.

Ik zou jouw laatste uitspraak graag om willen draaien. Waarom moeilijk doen als het al makkelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:50
Ik vind dat er wel erg hard op in wordt gegaan. Op funda wordt je ook niet blij als de 1e foto een impressie is :). De volgorde van de foto’s kan toch wel aangepast worden dat de 1e foto de ‘kale’ foto is?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XelaRetak
Nat-Water schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:18:
Ik vind dat er wel erg hard op in wordt gegaan. Op funda wordt je ook niet blij als de 1e foto een impressie is :). De volgorde van de foto’s kan toch wel aangepast worden dat de 1e foto de ‘kale’ foto is?
Oh boy sta jij even voor een verrassing als je je eerste nieuwbouwhuis gaat kopen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rolfie
Osiummaster schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:12:

Maar is dit dan een probleem van de foto's of is men een beetje wereldvreemd?

Heb je ooit wel eens een hamburger besteld bij de gele M of de BK, op basis van een plaatje op een display? Heb je daarna wel eens gezien hoe die er werkelijk uitzien als je hem in je bakje krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiummaster
@Rolfie de laatste keer dat ik fastfood haalde zaten alle ingrediënten van de foto erop. Als ze in een PC case foto goede belichting hebben en het een beetje oppoetsen ga ik niet klagen maar de helft van de prijs aan artikelen mist iniedergeval niet van mijn burger

Maar men doet nog zijn uiterste best om rare voorbeelden zoals huizen (waar interieur niet vanzelfsprekend is, in tegenstelling tot een PC case waar de fans wel zelfsprekend) zijn te vergelijken.

Laatste keer dat ik een auto kocht kwam hij ook met de velgen van de foto trouwens.

Nog even ter illustratie pas vanaf de 4e foto kan men pas zien dat de fans missen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Lang niet iedereen hier op Tweakers is zo tech savvy als de gemiddelde Tweaker die in dit topic reageert. Als je je eens in die positie poogt te verplaatsen (empathie, spannend!) dan kun je je wellicht voorstellen dat er enige teleurstelling of onbegrip is als de eerste foto niet de foto is van hetgeen je koopt, maar van een aangeklede versie.

De Big Mac heeft niet ineens drie burgers, een gebakken ei en bacon er bij. Als dat wel op het plaatje stond, had je ook verwacht die er bij te krijgen. Beetje manke vergelijking. Dit soort gatekeeping is niet heel verwelkomend voor nieuwe aanwas overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door FirePuma142 op 14-03-2023 20:43 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Mwah, als de rest van de plaatjes gewoon een kale kast laat zien, dan denk ik dat de informatie alles bij elkaar gezien niet misleidend is.

Vergeet je jouw olifantengeweer niet mee te nemen als je op muggenjacht gaat? Hij zal vast van pas komen. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door ocf81 op 14-03-2023 21:01 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
Osiummaster schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:41:
@Rolfie de laatste keer dat ik fastfood haalde zaten alle ingrediënten van de foto erop. Als ze in een PC case foto goede belichting hebben en het een beetje oppoetsen ga ik niet klagen maar de helft van de prijs aan artikelen mist iniedergeval niet van mijn burger
Maar hij ziet er wel heel anders uit.
Maar men doet nog zijn uiterste best om rare voorbeelden zoals huizen (waar interieur niet vanzelfsprekend is
Is dit wel een raar voorbeeld? Ik denk dat je het punt mist wat men je probeert te laten inzien.
in tegenstelling tot een PC case waar de fans wel zelfsprekend) zijn te vergelijken.
Waarom zij de fans vanzelfsprekend? Je kunt er ook hele andere fans willen stoppen, water koeling nemen, led strips, you name it....
Laatste keer dat ik een auto kocht kwam hij ook met de velgen van de foto trouwens.
Ik heb ipv de 21inch velgen, toch maar 19 genomen, niet het bose audio paket genomen, geen leer en zo nog het 1 en ander aangepast.
Hij stond zo wel in de reclame en de boekjes voorbij.

Ik begrijp je punt wel, het is klote en balen. Je had iets verwacht te krijgen en dat zat er niet allemaal bij.
Maar de vraag is, of dit nu echt vreemd is? of dat je verkeerde verwachtingen had? Dat punt proberen we je duidelijk te maken. Er zijn namelijk legio voorbeelden te noemen, die exact hetzelfde zijn, maar waarbij iedereen het verwacht.
Ik begrijp je frustratie

Welkom in de wondere wereld van reclame.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiummaster
@Rolfie De Tweakers pricewatch hoeft geen reclame blok te zijn he.

Even een herinnering dat we letterlijk een wet hebben tegenwoordig tegen dit soort misleidende reclames omdat adverteerders helemaal uit hun dak gingen met misleidende fotos https://www.thuiswinkel.o...t-weergeven-wat-je-koopt/
Het oordeel van de voorzitter

Bij de aanprijzing van de deurdranger is het product met arm afgebeeld. Het staat vast dat deze arm niet wordt meegeleverd en de afbeelding in de reclame-uiting daarmee afwijkt van het geleverde product. Volgens de adverteerder is van misleiding geen sprake omdat uit de tekst onder het kopje “wat zijn de specificaties” duidelijk blijkt dat de arm niet wordt meegeleverd.

Dit verweer slaagt niet. Op de afbeelding is een dranger met arm te zien. De gemiddelde consument zal aan de hand van de afbeelding, waarbij geen duidelijk voorbehoud is gemaakt, verwachten dat het artikel wordt geleverd zoals het is afgebeeld, dus mét arm. De voorzitter verwijst naar de zogenaamde “Algemene Aanbevelingen” van de Commissie. Daarin staat dat wanneer een product wordt aangeboden én die aanbieding vergezeld gaat van een afbeelding, deze illustratie volstrekt hetzelfde product weergeeft als hetgeen waarmee wordt geadverteerd.
Ank van Heeringen, jurist Thuiswinkel.org:

"De voorzitter stelt, met een verwijzing naar Algemene Aanbevelingen, dat het gebruik van afbeeldingen van producten die niet (of niet geheel) overeenstemmen met de specifieke kenmerken van die betreffende producten, zonder dat dit direct duidelijk wordt gemaakt bij de afbeelding, de consument in verwarring kunnen brengen over wat hij bij de bestelling ontvangt. Hoewel dit wel onder de specificaties staat, kan dit niet worden beschouwd als een vermelding “direct bij de aanbieding” die voldoende duidelijk maakt wat de consument bij de bestelling kan verwachten."
Geen idee waarom iedereen de MacDonalds en makeleaars reclames probeert te verdedigen trouwens. Dat je zelf niet de luxe had om gewoon in een fototje te zien wat je koopt betekent niet dat andere mensen deze luxe ook niet moeten hebben. Lijkt wel stockholm syndrome centraal hier ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
Osiummaster schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:14:
Lijkt wel stockholm syndrome centraal hier ofzo.
Het is ook niet makkelijk als niet iedereen het zingend met je eens is he.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
Osiummaster schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:41:

Nog even ter illustratie pas vanaf de 4e foto kan men pas zien dat de fans missen.
Dan kijk je naar de verkeerde kast gok ik, want er is maar 1 foto met alle inhoud, en dan foto's van de lege kast. Waar ook de GPU en het moederbord etc weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl

Even een herinnering dat we letterlijk een wet hebben tegenwoordig tegen dit soort misleidende reclames omdat adverteerders helemaal uit hun dak gingen met misleidende fotos https://www.thuiswinkel.o...t-weergeven-wat-je-koopt/

[...]

Geen idee waarom iedereen de MacDonalds en makeleaars reclames probeert te verdedigen trouwens. Dat je zelf niet de luxe had om gewoon in een fototje te zien wat je koopt betekent niet dat andere mensen deze luxe ook niet moeten hebben. Lijkt wel stockholm syndrome centraal hier ofzo.
Sinds wanneer is pricewatch reclame en een adverteerder? Het is een prijsvergelijker. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
XelaRetak schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:26:
[...]

Het is ook niet makkelijk als niet iedereen het zingend met je eens is he.
Hij heeft gewoon een valide punt en hoe onder andere jij en anderen met een denigrerende toon reageren is nogal jammer.

Als we naar de gelinkte kast kijken is de eerste foto inderdaad de foto van de OP. Als je doorklikt naar de eerste 5 verkopers, dan zie je dat ze allemaal als eerste foto de kast zonder inhoud hebben. Precies om die verwarring te voorkomen. Waarbin Amazon het naar mijn idee het beste doet met hun plaatjes, waar duidelijk aangegeven staat dat je twee zwarte ventilatoren mee krijgt.

Ik vind er wel wat voor te zeggen om te zorgen dat in de eerste productfoto alleen het product zoals geleverd word te zien is. Om verwarring te voorkomen, maar ook tijdens het scrollen makkelijker te kunnen zien wat het echte product is.

En daar mag je het mee oneens zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfie

Even een herinnering dat we letterlijk een wet hebben tegenwoordig tegen dit soort misleidende reclames omdat adverteerders helemaal uit hun dak gingen met misleidende fotos https://www.thuiswinkel.o...ct-weergeven-wat-je-koopt
Het punt wat iedereen je probeert te laten zien, is de reclame wel misleidend?
Als je niet door een roze bril naar kijkt, zie ik geen misleidende reclame. Je beredeneerd erg vanuit emotie, als je duidelijk naar de plaatjes kijkt, valt je direct het nodige op, waardoor je direct twijfels moet krijgen over wat je nu exact krijgt.

Ik zie op de eerste foto ook volgens mij een waterkoeling staan, had je die dan ook verwacht? Of alleen de fans aan de voorkant? CPU, GPU?
Of zie je dat weer anders en had je die er niet bij verwacht? Of die ook?
Hangt er vanaf hoe je naar de tot kijkt. Als ik PW zie, die ik in de eerste foto ook een moederboard, CPU, GPU en waterkoeling zitten.

Als ik bij SWW kijk, die ik op de eerste foto een kast met een zwarte FAN achterin. 2de foto ook gekleurde fans, Waterkoeling, moederboard, memory. 3de foto zie ik allemaal airflows.
Ook nog een plaatje met 2 standaard normale fans.

Bij Megekko, zie ik op foto's niet eens de specifieke fans zitten.

Hoe moet ik deze dan precies verder zien?

Wel een prachtige kast trouwens.

Mijn huidige auto's heb ik ook gewoon eerst uitgezocht op foto's. Van de 4 die ik uitgezocht had, is het uiteindelijk, op basis van geluk, de 5de geworden. Als ik die foto's had gezien van die 5de, had ik de andere 4 niet eens bekeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Rolfie op 14-03-2023 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiummaster
@Rolfie
Het punt wat iedereen je probeert te laten zien, is de reclame wel misleidend?
Gezien het feit dat ik als individu meerdere mensen ken die andere verwachtingen hadden dan afgeleverd werd is jouw vraag geen vraagstuk maar een feit; ja het is misleidend geweest voor minimaal 2 personen op deze wereld.

Tevens heb ik net een prachtig juridisch voorbeeld gegeven over afgebeelde voorwerpen welk niet daadwerkelijk geleverd werden; dat is dus verboden

Natuurlijk zie je bij vele webshops die fotos van Tweakers niet. De webshops kunnen namelijk wel gewoon consumenten klachten krijgen waarin natuurlijk de consument gelijk krijgt omdat dit misleidende fotos zijn (of nog waarschijnlijker sturen ze het gewoon retour want dat recht hebben we natuurlijk ook tegenwoordig).

Als je mijn eerdere comment had gelezen kon je bevinden dat een CPU en GPU nooit met een case meekomen, maar fans zijn een vrijwel vanzelfsprekend onderdeel zijn die je bij bijna elke case krijg. Oftewel alle fans die afgebeeld staan moeten meegeleverd worden.

Ik probeer niet te doen alsof Tweakers on die cases express probeert te verkopen ofzo, ik denk dat dit gewoon een ongelukkige keuze is van de eerste foto (misschien gewoon door de webscraper) maar het maakt het wel erg lastig om in een oogopslag nou te zien wat je wel en niet krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
Osiummaster schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 23:50:
@Rolfie
Gezien het feit dat ik als individu meerdere mensen ken die andere verwachtingen hadden dan afgeleverd werd is jouw vraag geen vraagstuk maar een feit; ja het is misleidend geweest voor minimaal 2 personen op deze wereld.
Ik zou die iets willen nuanceren. Feit is, dat jij meerdere personen kent die antwoorden geven die bij jou mening past.
Feit is ook dat hier op tweakers vanuit diverse hoeken wat anders te horen krijgen wat niet bij je mening past.

De antwoorden van de personen die jij kent, hangen natuurlijk ook af van de informatie die je verstrekt en hoe je de vraag stelt. Hier is ook de nodige misleiding gemakkelijk in te creeren zodat ze passen bij het antwoord wat jij wilt horen. Daarmee wil ik niet zeggen dat je dit ook gedaan hebt. Maar als je iets vraagt aan iemand, die weet dat jij dit misleiding vind, is de kans groot, dat hij met je mee gaat.
Tevens heb ik net een prachtig juridisch voorbeeld gegeven over afgebeelde voorwerpen welk niet daadwerkelijk geleverd werden; dat is dus verboden
Prachtig?
Als ik het lees, lees ik namelijk wel ook hier de nodige nuances zeker icm met deze case (leuke woordspeling).
Als je een deurdranger zonder arm koopt, heb je er weinig aan. Als daarvan maar 1 foto ziet, inclusief arm, dan is dit inderdaad misleiding.
Als we nu een impressie foto van een deurdranger met arm zou zien bevestigd aan een deur in een kozijn, verwacht jij dan ook de deur en het kozijn er bij?

Daarnaast is bij deze computerkast ook meerdere gedetailleerde foto's beschikbaar, waarin je de binnenkant van de kast goed kunt bekijken. Nergens zie ik hierbij deze fans terug komen, afgezien de sfeerfoto, waarbij ook extra componenten zijn toegevoegd (zie voorbeeld van deur/kozijn).
Natuurlijk zie je bij vele webshops die fotos van Tweakers niet. De webshops kunnen namelijk wel gewoon consumenten klachten krijgen waarin natuurlijk de consument gelijk krijgt omdat dit misleidende fotos zijn (of nog waarschijnlijker sturen ze het gewoon retour want dat recht hebben we natuurlijk ook tegenwoordig).
Ik kwam de betreffende foto's ook tegen bij de webwinkels. Alleen niet als eerste foto.
Als je mijn eerdere comment had gelezen kon je bevinden dat een CPU en GPU nooit met een case meekomen, maar fans zijn een vrijwel vanzelfsprekend onderdeel zijn die je bij bijna elke case krijg. Oftewel alle fans die afgebeeld staan moeten meegeleverd worden.
Je bent nu wel een beetje selectief, van wat je er in verwacht. Dit is overduidelijk een sfeerfoto van hoe het er in zijn totaal kan uit zien.
Mijn kast kwam trouwens oo niet met alle fans die er inkonden. Ik heb deze daarna gewoon extra besteld.

Je geeft zelf aan dat een foto bekijken 5 seconden duurt, als je alle andere foto's hij tweakers bekijkt, zie je heel duidelijk nergens deze fans geplaatst zijn afgezien die ene sfeerfoto, waarbij ook nog eens andere componenten grafisch zijn toegevoegd.
Als de fans er bij zouden horen, waarom ontbreken ze dan ook op de gedetailleerde foto's? Terwijl daar wel 2 andere fans zichtbaar zijn?

Ik heb daarom heel ergens mijn twijfels of dit misleiding is, en met mij meerdere tweakers.
Persoonlijk zie ik ook geen misleiding, het is overduidelijk een sfeerfoto en de gedetailleerde foto's van de kast, laten heel duidelijk iets anders zien.
Ik probeer niet te doen alsof Tweakers on die cases express probeert te verkopen ofzo, ik denk dat dit gewoon een ongelukkige keuze is van de eerste foto (misschien gewoon door de webscraper) maar het maakt het wel erg lastig om in een oogopslag nou te zien wat je wel en niet krijgt.
Eens, het zal Tweakers helemaal niets uitmaken welke kast jij koopt.

[ Voor 9% gewijzigd door Rolfie op 15-03-2023 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:22

Kheos

FP ProMod
Osiummaster schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 23:50:
@Rolfie
[...]
Maar waarom verwacht je dat je in een oogopslag alle specs te zien krijgt op een foto en daarna zonder enig onderzoek (zonder de specs nog maar te lezen!) tot aankoop kunt overgaan? Daar dient zo'n foto helemaal niet voor. De bedoeling van zo'n foto is jou als potentiële koper een beeld te geven hoe die kast er zou kunnen uitzien. Een soort uithangbord dus. Dat jij daar meer in ziet kun je enkel jezelf aanrekenen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiummaster
@Kheos De foto zou mij als koper moeten informeren over wat ik er redelijkerwijs bij kan verwachten als ik het product (de case) koop. Bij een case dus de fans. Ik verwacht geen mens te krijgen wanneer ik een auto koop met sportvelgen die op de foto staan, maar de sportvelgen dus wel.

Alles wat onder het kopje "kenmerken" bij een product staat zou gelijk moeten zijn als wat we op de foto zien. Als ik een RGB fan controller op de fotos zie dan verwacht ik tevens ook dat die erbij zit.

Dit is in eerdere comments al uitgebreid uitgelegd en juridisch onderbouwd

@Rolfie
Feit is ook dat hier op tweakers vanuit diverse hoeken wat anders te horen krijgen wat niet bij je mening past.
Er zijn al degelijk mensen die het met mij eens zijn zelfs hier. Ook juridisch zit ik compleet in het recht, dat ik heb ik net onderbouwd.

Misschien je eigen advies ten harte nemen.

[ Voor 22% gewijzigd door Osiummaster op 15-03-2023 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

TS is een voorbeeld van waarom er voortaan op elk voedselproduct klein het zinnetje "Serveersuggestie" moet stan :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:44

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Even het moddergooien onderling daargelaten: Er wordt een goed punt gemaakt over de afbeeldingen van de kasten, daar waar ze 'gebouwd' zijn. Ik had er niet bij stil gestaan dat fans juist vaak onderdeel zijn van de leveringsomvang van een kast. Daar waar je van de rest van de componenten kan ruiken dat dat die er niet bij zitten als je de kast koopt, weet je niet of er 3, 6 of geen fans worden geleverd, op basis van zo'n afbeelding. Dat levert verwarring op en dat zie ik nu in.

Ik ga later even een aantal kasten langslopen en de hoofdafbeelding aanpassen, waar nodig. En voor de toekomst zullen we er beter op letten :)

Mochten er mensen onderling nog wat kwijt willen, ga aub verder in de DM, dit topic is daar niet de plek voor. Hier gaat dan ook een slotje op :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.