Als ze me missen ben ik vissen.
Dit is mijn grootste hobby en voornamelijk vanaf de boot.
Om de vangsten zo goed als mogelijk vast te leggen, deed ik dit voorheen met mijn mobiele telefoon in de selfie stand. Een "selfie timer" app die elke 5 seconden foto maakt terwijl ik met de vis poseer.
(ja ik weet het, niet iedereen is een voorstander van vissen)
Ik merk dat de fotokwaliteit tegenvalt en dat ik beperkt ben in de nabewerking achteraf.
Daarom zoek ik een duurdere (bridge) camera. Statief voor op de boot heb ik al.
De vereisten:
- Kantelbaar scherm om mezelf te zien tijdens het poseren
- Moet veel detail vastleggen van de vis (de vis hou ik redelijk dicht voor de camera)
Het zou extra mooi zijn als ik vaag op de achtergrond verschijn (bokeh effect)
- Moet een accurate scherpstelling hebben gezien de golfbewegingen en beperkte tijd voor een steady shot
- Moet ook snachts (met hulplicht van een verstraler) goede foto's maken
- Zoom e.d is niet heel interessant
- Contrast moet goed voor elkaar zijn (invloeden van de water / zon etc.)
- Compact of bridgecamera maakt me niet veel uit,
wellicht liever bridge zodat ik iets heb om vast te houden om de knopjes te vinden terwijl ik met de vis bezig ben
Toevalligerwijs heb ik vorige week een sessie gehouden met een Panasonic Lumix FX300.
De foto's vielen me toch wel wat tegen. De kleuren waren flets, en niet haarscherp.
Wellicht kwam dit ook omdat ik nog niet helemaal eigen was met het toestel.
Ik zou graag jullie mening eens willen weten welke kant ik op moet denken om iets te vinden wat aan mijn wensen voldoet. Denk hierbij aan een grotere of kleine lichtsensor, groothoek lens of niet etc.
Dank jullie wel
Dit is mijn grootste hobby en voornamelijk vanaf de boot.
Om de vangsten zo goed als mogelijk vast te leggen, deed ik dit voorheen met mijn mobiele telefoon in de selfie stand. Een "selfie timer" app die elke 5 seconden foto maakt terwijl ik met de vis poseer.
(ja ik weet het, niet iedereen is een voorstander van vissen)
Ik merk dat de fotokwaliteit tegenvalt en dat ik beperkt ben in de nabewerking achteraf.
Daarom zoek ik een duurdere (bridge) camera. Statief voor op de boot heb ik al.
De vereisten:
- Kantelbaar scherm om mezelf te zien tijdens het poseren
- Moet veel detail vastleggen van de vis (de vis hou ik redelijk dicht voor de camera)
Het zou extra mooi zijn als ik vaag op de achtergrond verschijn (bokeh effect)
- Moet een accurate scherpstelling hebben gezien de golfbewegingen en beperkte tijd voor een steady shot
- Moet ook snachts (met hulplicht van een verstraler) goede foto's maken
- Zoom e.d is niet heel interessant
- Contrast moet goed voor elkaar zijn (invloeden van de water / zon etc.)
- Compact of bridgecamera maakt me niet veel uit,
wellicht liever bridge zodat ik iets heb om vast te houden om de knopjes te vinden terwijl ik met de vis bezig ben

Toevalligerwijs heb ik vorige week een sessie gehouden met een Panasonic Lumix FX300.
De foto's vielen me toch wel wat tegen. De kleuren waren flets, en niet haarscherp.
Wellicht kwam dit ook omdat ik nog niet helemaal eigen was met het toestel.
Ik zou graag jullie mening eens willen weten welke kant ik op moet denken om iets te vinden wat aan mijn wensen voldoet. Denk hierbij aan een grotere of kleine lichtsensor, groothoek lens of niet etc.
Dank jullie wel