Onze nieuwbouwwoning wordt hopelijk in juli opgeleverd. Wij willen graag snel na oplevering zonnepanelen laten installeren, zodat we nog zo veel mogelijk van de zomer kunnen mee pakken. Wij lopen er echter tegenaan dat veel zonnepaneelinstallateurs het te druk hebben en voorlopig geen nieuwe klanten aannemen. Van de installateurs die wel een reactie geven, krijgen we een gestandaardiseerde offerte, zonder onderbouwing waarom voor een bepaalde opstelling gekozen is (soms is ook niet helemaal duidelijk wat de opstelling is). Graag krijg ik iets meer een beeld van de mogelijkheden en de voor- en nadelen om te kijken hoe we nu verder gaan.
In voorgaande fases zijn soortgelijke woningen gebouwd die al opgeleverd zijn, die daken zien er zo uit:
De hoekwoning links is vergelijkbaar met ons huis.
De oriëntatie van het dak is zuid-oost (voorgevel)/noord-west (achtergevel)
:strip_exif()/f/image/zAjxbJV3Di8EItSiwz4HHH9M.jpg?f=fotoalbum_large)
Hopelijk hebben jullie zo voldoende informatie om ons wat tips te kunnen geven! En als iemand een goede partij weet die goed advies geven en nog klanten aanneemt, hoor ik dat ook heel graag!
Foto's
Het huis is dus nog in aanbouw. Dit zijn afbeeldingen uit Sketch-Up op basis van de bouwtekeningen:In voorgaande fases zijn soortgelijke woningen gebouwd die al opgeleverd zijn, die daken zien er zo uit:
De hoekwoning links is vergelijkbaar met ons huis.
De oriëntatie van het dak is zuid-oost (voorgevel)/noord-west (achtergevel)
Beschikbare (dak)ruimte
Het is dus een plat dak van ongeveer 8,3 bij 5,6m. In het rode vlak op de tekening boven komt een pijpje van de ventilatie.Schaduw
Net als op de foto boven krijgen onze buren ook zo'n torentje, dit zal voor enige schaduw zorgen.Jaarverbruik
In ons huidige huis verbruiken we ongeveer 2400 kwh, straks krijgen we een bodemwarmtepomp en gaan we op inductie koken. Wij vinden het moeilijk in te schatten wat het verbruik wordt, maar we gaan uit van ongeveer 3000kwh extra. Waarschijnlijk komt er in de toekomst ook nog wel een laadpaal voor een elektrische auto.Huidige elektriciteitsaansluiting
De aansluiting wordt 3x25ABudget en doel
Ons budget is in principe tot 10k. Het doel is vooral zoveel mogelijk op te wekken, indien mogelijk ook met wat meer spreiding over de dag. Verder vind ik duurzaamheid/milieuvriendelijkheid ook wel belangrijk, maar daarbij kwam ik alleen uit op SunPower zonnepanelen, maar die zijn zoveel duurder dan andere merken, dat we dan meteen flink over ons budget gaan. Als iemand hier tips voor heeft hoor ik dat ook graag.Wie gaat het project uitvoeren
We willen graag alles laten doen.Bijhouden van data
Wij hebben hier niet veel eisen, waarschijnlijk is de standaard prima.Reeds verkregen offertes
Wij hebben van een aantal partijen offertes ontvangen, maar die zijn dus niet allemaal even duidelijk. Hier een tabelletje::strip_exif()/f/image/zAjxbJV3Di8EItSiwz4HHH9M.jpg?f=fotoalbum_large)
Regio
Het huis wordt gebouwd in Den HaagHopelijk hebben jullie zo voldoende informatie om ons wat tips te kunnen geven! En als iemand een goede partij weet die goed advies geven en nog klanten aanneemt, hoor ik dat ook heel graag!