Google Maps: maximale loopafstand?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 17:24
Google Maps heeft uiteraard de handige functie dat je bijv. Starbucks kunt typen en dan alle Starbucksen in bijv. Amsterdam te zien krijgt. Ik vraag me echter af of er ook een manier is, al dan niet met behulp van een extern programma, om een maximale loopafstand in te voeren. Dat ik bijv. focus op de Dam en dan maximaal 30 min. wil lopen om de bestemming te bereiken, en dus alleen Starbucksen te zien krijg die op die loopafstand liggen.

Uiteraard kan ik ook op ‘Route’ klikken, maar dan moet ik van elk gebouw (Starbucks is niet veel, maar andere bedrijven kunnen meer filialen hebben) de afstand apart gaan berekenen.

[ Voor 26% gewijzigd door TheVivaldi op 14-03-2023 12:17 ]

Beste antwoord (via TheVivaldi op 14-03-2023 13:55)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Maareh, https://app.traveltime.com/ lijkt dit te kunnen doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRB0_hnQZnDCuEnPMxsbMhqZ5xs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yz1SYuo9aAuDlTUrFbiQBvA9.png?f=fotoalbum_large

Het is bedoeld als een API voor andere apps, maar ze hebben dus ook een demo-pagina: https://app.traveltime.co...-mode=ferry&poi=Starbucks

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

ChatGPT vragen.

Alvast voor je gedaan:

Welke Starbucks zijn er binnen 30 minuten lopen van de Dam in Amsterdam

Er zijn verschillende Starbucks-filialen binnen 30 minuten lopen van de Dam in Amsterdam. Hieronder vind je een lijst met enkele Starbucks-locaties in de buurt:

Starbucks Amsterdam Rokin: Rokin 82, 1012 KZ Amsterdam (6 minuten lopen van de Dam)
Starbucks Amsterdam Spui: Spui 10, 1012 MA Amsterdam (8 minuten lopen van de Dam)
Starbucks Amsterdam Rembrandtplein: Rembrandtplein 2, 1017 CV Amsterdam (15 minuten lopen van de Dam)
Starbucks Amsterdam Leidsestraat: Leidsestraat 101, 1017 NZ Amsterdam (17 minuten lopen van de Dam)
Starbucks Amsterdam Vijzelstraat: Vijzelstraat 97, 1017 HH Amsterdam (22 minuten lopen van de Dam)
Houd er rekening mee dat de loopafstand kan variëren, afhankelijk van je snelheid en route. Daarnaast zijn er ook nog andere koffie- en cafégelegenheden in de buurt van de Dam.

The future is now.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:27
Dit heet een isochrone kaart volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
@Jeroenneman Dank voor je antwoord! Ik wil echter geen ChatGPT-account aanmaken. Starbucks was gewoon een voorbeeld, dus ik wil deze functie wel vaker zélf kunnen gebruiken voor andere bestemmingen.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVivaldi op 14-03-2023 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:00
TheVivaldi schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:26:
@Jeroenneman Dank voor je antwoord! Ik wil echter geen ChatGPT-account aanmaken. Starbucks was gewoon een voorbeeld, dus ik wil deze functie wel vaker zélf kunnen gebruiken voor andere bestemmingen.
Kan zonder ChatGPT account via Bing:
https://www.bing.com/sear...88F6&ghsh=0&ghacc=0&ghpl=

En anders met de Android app Alissu

[ Voor 9% gewijzigd door Spykie op 14-03-2023 12:35 ]

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
@jeroen3 Dat ziet er handig uit! Maar ik kan daar alleen adressen invoeren, niet de naam van een winkel (bijv. Starbucks of HEMA) of iets algemeens (supermarkt, drogisterij).

@Spykie O ja, via Bing is een optie. Maar dan krijg ik weer geen interactieve kaart erbij, en dat vind ik toch wel handig.

[ Voor 8% gewijzigd door TheVivaldi op 14-03-2023 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:53
Als ik zoiets opzoek zoom ik de kaart in en uit om dichtsbijzijnde te vinden. Op het kaartje zie ik wel welke ver weg is en welke dichtbij en ga dan naar de dichtsbijzijnde of naar eentje op de route die ik al wou afleggen.

Wat is voor je een rede om van allemaal exact de afstand/looptijd te weten?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Keiichi schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:59:
Als ik zoiets opzoek zoom ik de kaart in en uit om dichtsbijzijnde te vinden. Op het kaartje zie ik wel welke ver weg is en welke dichtbij en ga dan naar de dichtsbijzijnde of naar eentje op de route die ik al wou afleggen.

Wat is voor je een rede om van allemaal exact de afstand/looptijd te weten?
In verband met het plannen van dingen. Planning vereist tijd, dus is het handig om te weten wat de exacte loopafstand is. En ook het uitzoeken van dingen: stel dat je bijv. op zoek bent naar een kapper in de omgeving, dan is het handig als je het gebied kunt beperken tot een maximale loopafstand. Het is op voorhand namelijk niet altijd duidelijk wat de afstand is op een kaart: soms lijkt het 10 minuten, maar dan blijkt het bij het plannen 20 minuten te zijn. Om maar even wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als ik zoek op starbucks staan ze op afstand geselecteerd, als je maximaal 30 minuten wilt wandelen kun je gewoon stoppen met lezen als het verder dan 2,5 km is ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Marzman schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:03:
Als ik zoek op starbucks staan ze op afstand geselecteerd, als je maximaal 30 minuten wilt wandelen kun je gewoon stoppen met lezen als het verder dan 2,5 km is ;)
Dan moet ik dus bij alles ook nog gaan nadenken over het aantal kilometers afhankelijk van de looptijd. En ik ben al zo slecht in rekenen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:53
TheVivaldi schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:04:
[...]

Dan moet ik dus bij alles ook nog gaan nadenken over het aantal kilometers afhankelijk van de looptijd. En ik ben al zo slecht in rekenen…
Ook chatgpt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hieronder vindt u een tabel met geschatte looptijden voor verschillende afstanden tot maximaal 30 minuten:

Loopafstand Geschatte looptijd
100 meter   2 minuten
200 meter   4 minuten
500 meter   8 minuten
1 kilometer 12 minuten
2 kilometer 24 minuten
3 kilometer 30 minuten
Houd er rekening mee dat de geschatte looptijden afhankelijk zijn van verschillende factoren, zoals de snelheid van de persoon die loopt, het terrein waarop wordt gelopen en het weer. Deze tijden zijn slechts een ruwe schatting en kunnen variëren afhankelijk van de omstandigheden.

Leuke tool :) Behalve dat ie denkt dat je van 2 naar 3km een heel fors tempo moet lopen (rennen eigenlijk) :D

[ Voor 5% gewijzigd door Keiichi op 14-03-2023 13:08 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Dank! Daar kan ik wel wat mee! Maar dan nog laat Google het aantal kilometers niet zien, dus dé oplossing is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
TheVivaldi schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:54:
@jeroen3 Dat ziet er handig uit! Maar ik kan daar alleen adressen invoeren, niet de naam van een winkel (bijv. Starbucks of HEMA) of iets algemeens (supermarkt, drogisterij).
Ja dat klopt. Maar ze hebben een API, en je kunt natuurlijk je eigen app bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
jeroen3 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:27:
[...]

Ja dat klopt. Maar ze hebben een API, en je kunt natuurlijk je eigen app bouwen.
Ware het niet dat ik geen ontwikkelaar ben. Ik ben gewoon een eindgebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

TheVivaldi schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:04:
[...]

Het is Amsterdam, zoek gewoon een starbucks als je bijna klaar met wandelen bent en er zit er een op 300 meter ;) En in andere steden heb je dat probleem niet met al die starbucksen, dan zie je meteen 5 km en de volgende 16 km. Daar hoe je niet voor te rekenen ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Marzman schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:32:
[...]

Het is Amsterdam, zoek gewoon een starbucks als je bijna klaar met wandelen bent en er zit er een op 300 meter ;) En in andere steden heb je dat probleem niet met al die starbucksen, dan zie je meteen 5 km en de volgende 16 km. Daar hoe je niet voor te rekenen ;)
Maar nogmaals: Starbucks in Amsterdam was gewoon een voorbeeld. Ik wil dit breder kunnen inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Dan stel ik voor om even te zoeken op bv starbucks, de lijst in beeld te zetten op je telefoon. Die zijn al gesorteerd op afstand. Dan even te schudden met je telefoon en het feedbackformulier naar google te sturen dat je graag ook de loopafstand wil zien in dit lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
jeroen3 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:34:
Dan stel ik voor om even te zoeken op bv starbucks, de lijst in beeld te zetten op je telefoon. Die zijn al gesorteerd op afstand.
Maar ik zie dan nog niet wat de afstand precies is, want ook het aantal (kilo)meters staat er niet bij.

(Ik gebruik Maps trouwens vooral op de computer.)

Hoeft trouwens niet per se Google Maps te zijn, hoor. Heeft wel mijn voorkeur, maar als wat ik zoek elders mogelijk is, bijv. via OSM of Here, dan vind ik het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 23:11

DataGhost

iPL dev

De tijd die je ondertussen hebt gespendeerd aan discussieren over dat je niet *PRECIES* het antwoord krijgt wat je wilt hebben had je kunnen uitsparen door inderdaad zoals gezegd gewoon te zoeken, de eerste uit de lijst te kiezen en daar heen te lopen. Als je die aanklikt zie je zowel de afstand als de tijd. Het is heel zeldzaam dat de hemelsbreed dichtstbijzijnde vestiging van whatever je zoekt meer dan vijf minuten verder lopen is dan een andere. Te voet heb je geen last van eenrichtingsstraten en speciale autoroutes.

[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 14-03-2023 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

offtopic:
Lekker typische forum/Tweakers-reacties weer. "Ik zou dat anders doen". Leuk voor je. TS heeft een terechte vraag, en als je het antwoord niet weet, zeg dan niet dat je zijn probleem anders zou oplossen als die meermaals aangeeft dat dat voor hem geen oplossingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

CodeCaster schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:47:
offtopic:
Lekker typische forum/Tweakers-reacties weer. "Ik zou dat anders doen". Leuk voor je. TS heeft een terechte vraag, en als je het antwoord niet weet, zeg dan niet dat je zijn probleem anders zou oplossen als die meermaals aangeeft dat dat voor hem geen oplossingen zijn.
Tsja, de functie bestaat blijkbaar niet. Als je niet verder dan 30 minuten wilt lopen, kies je dus in je favoriete routeplanner de dichtstbijzijnde vestiging en dan krijg je zowel de afstand als looptijd te zien. Is dat meer dan 30 minuten, ga je gewoon niet. Zo simpel is het gewoon. En anders heb je dus je route en de tijd voor je planning.

En wat nou als die feature wel bestond, maar de dichtstbijzijnde is 31 minuten weg? Moet de app dan voor jou de beslissing maken dat het onmogelijk is, of kan je zelf besluiten iets harder door te stappen?

[ Voor 12% gewijzigd door DataGhost op 14-03-2023 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
@DataGhost En als je even goed had gelezen, dan had je gezien dat ik dit breder wil kunnen inzetten. (Afgezien van het feit dat ik niet in Amsterdam woon - dat was alleen voorbeeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

TheVivaldi schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:51:
@DataGhost En als je even goed had gelezen, dan had je gezien dat ik dit breder wil kunnen inzetten. (Afgezien van het feit dat ik niet in Amsterdam woon - dat was alleen voorbeeld.)
Wat bedoel je in godsnaam met "breder wil kunnen inzetten"? Als je even goed had gelezen, dan had je gezien dat ik het helemaal niet eens over Amsterdam heb gehad en ook niet over specifieke bedrijven. Dus ik snap echt niet wat je bedoelt.

Stappenplan:
- Open je favoriete route-app
- Voer je bestemming in
- Kies de dichtstbijzijnde
- Kijk of de resulterende route langer of korter is dan je gewenste tijdsduur (bijv. 30 minuten)
- Besluit of je erheen gaat en maak je planning

[ Voor 24% gewijzigd door DataGhost op 14-03-2023 13:54 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRB0_hnQZnDCuEnPMxsbMhqZ5xs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yz1SYuo9aAuDlTUrFbiQBvA9.png?f=fotoalbum_large

Het is bedoeld als een API voor andere apps, maar ze hebben dus ook een demo-pagina: https://app.traveltime.co...-mode=ferry&poi=Starbucks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
DataGhost schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:50:
En wat nou als die feature wel bestond, maar de dichtstbijzijnde is 31 minuten weg? Moet de app dan voor jou de beslissing maken dat het onmogelijk is, of kan je zelf besluiten iets harder door te stappen?
Dat is natuurlijk een rare vergelijking. Als ik op de NS-site intyp dat ik om 12:00 wil arriveren, dan krijg ik ook treinen te zien die om 12:03 arriveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

TheVivaldi schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:54:
[...]

Dat is natuurlijk een rare vergelijking. Als ik op de NS-site intyp dat ik om 12:00 wil arriveren, dan krijg ik ook treinen te zien die om 12:03 arriveren.
Wat ik een slechte beslissing vind, want dat is niet de invoer die ik geef als gebruiker. 3 minuten te laat is nog steeds simpelweg te laat.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
CodeCaster schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:54:

[Afbeelding]

Yes, hartelijk dank - daar heb ik wat aan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Jeroenneman schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:55:
[...]

Wat ik een slechte beslissing vind, want dat is niet de invoer die ik geef als gebruiker. 3 minuten te laat is nog steeds simpelweg te laat.
Afhankelijk van wat je “te laat” vindt. Als ik aangeef om 12:00 te willen arriveren omdat de aansluitende bus om 12:14 gaat en ik er 8 minuten over doe om erheen te lopen (6 min. te vroeg bij de bus lijkt me redelijk), dan maakt 12:03 niet zoveel uit, want dan heb ik nog steeds 3 min. over. Dan is het niet “te laat”. Op een exacte tijd plannen is gewoon onmogelijk, ook met de auto, maar met het OV al zeker gezien je afhankelijk bent van een dienstregeling.
Pagina: 1