Ik twijfel of het voor mij zinvol is een nieuw energiecontract voor 6 maanden af te sluiten, dus hopelijk kunnen jullie wat advies bieden gezien de brede zin van de context.
Even alles op een rijtje, wat betreft afgelopen jaar/huidige situatie:
Je zou nog kunnen beargumenteren om wel over te sluiten, doordat je met de nieuwe tarieven onder het prijsplafond zit en, zodra het contract afgelopen is en de prijzen eventueel hoger zijn, nog een redelijk vol prijsplafond potje hebt die je kan uitputten (mocht dat idd zo werken..).
Zijn er andere argumenten te vinden om juist dat nieuwe energiecontract te pakken of is men juist voorstander om nog even te wachten (zonder glazen bol) voor nóg lagere prijzen en/of andere redenen? Ik twijfel vooral, omdat ik denk dat ik bepaalde variabelen niet meeneem in het beslisproces. Wellicht dat anderen dus hun licht kunnen schijnen op dit verhaal.

Even alles op een rijtje, wat betreft afgelopen jaar/huidige situatie:
- Huidig Eneco contract onbepaalde tijd, variabel
- Stroom hoog €0,73, laag €0,57
- Gas €2,41
- Gem. verbruik: 2700 kWh (hoog 1450/laag 1250), 850 m3 gas
- Stroomverbruik prive blijft ongewijzigd
- Laadverbruik van de auto doorbreekt ruimschoots het budget van prijsplafond
- Laadkosten toch betaald door de baas, dus geen zorgen om prijsplafond?
- Baas betaalt hoogtarief, zelfs bij daltarief laden (dus €0,16/kWh winst (0,73-0,57)
- Nieuw Eneco aanbod 6 maanden (dus t/m voorafgaand aankomende winter
- Nieuwe tarieven stroom hoog €0,41, laag €0,36, gas €1,35
Je zou nog kunnen beargumenteren om wel over te sluiten, doordat je met de nieuwe tarieven onder het prijsplafond zit en, zodra het contract afgelopen is en de prijzen eventueel hoger zijn, nog een redelijk vol prijsplafond potje hebt die je kan uitputten (mocht dat idd zo werken..).
Zijn er andere argumenten te vinden om juist dat nieuwe energiecontract te pakken of is men juist voorstander om nog even te wachten (zonder glazen bol) voor nóg lagere prijzen en/of andere redenen? Ik twijfel vooral, omdat ik denk dat ik bepaalde variabelen niet meeneem in het beslisproces. Wellicht dat anderen dus hun licht kunnen schijnen op dit verhaal.

[Voor 8% gewijzigd door Sjeefr op 14-03-2023 11:26]